Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jean
#648641
Goedemorgen! Wat kan ik beter kopen, lamsnekken met been of lamsnekken zonder been? Heb een loeigrote vrieskast (283 ltr inhoud)gekocht  van het weeknd en wil gaan inslaan.....
Alvast bedankt voor het advies.
Door Lizzy
#648653
Als je hond al gewend is aan vleesbotten: dan zou ik (als het jong lam betreft) zeker nek met bot nemen. Als je hond nog niet gewend is aan vleesbot: kun je het al vast wel inslaan, maar zou ik niet met deze vleesbotten beginnen. Als het oud lam is of eigenlijk schaap: dan moet je even kijken of het bot niet te hard is voor je hond. Nek wil nog wel eens erg hard zijn, als het van lam is dat bijna of eigenlijk schaap is. Dus als je de leverancier niet kent : dan is het misschien raadzaam om niet teveel tegelijkertijd is te slaan?
Door Jean
#648654
Dank je Lizzy. Ben net (1 week) overgegaan op barf en de pup van 7 maanden barft alsof hij niets anders gewent is. Met moeders is het een ander verhaal. Zij moet er aan wennen.... Ze lust geen kipkarkassen, eendenvleugels en kipmagen.
Door Jean
#648680
Ik moet mijn "draai" nog vinden met "barfen". Ben een beetje bang dat ik mijn honden tekort doe. Ik ben dus erg blij met de kennis van Barfplaats.nl!!! :) :)
Door 202Spots
#648899
Wanneer je lamsnek koopt, vraag aan de slager of ie de nek in de lengte door wil zagen,hapt makkelijker en ik vind 'n halve nek genoeg voor 1 maaltijd.
Afbeelding
Door Lizzy
#648902
Jean schreef: Dank je Lizzy. Ben net (1 week) overgegaan op barf en de pup van 7 maanden barft alsof hij niets anders gewent is. Met moeders is het een ander verhaal. Zij moet er aan wennen.... Ze lust geen kipkarkassen, eendenvleugels en kipmagen.
Dan kun je je pupsel al best eens een lamsnek gaan geven. Lust moeders ook geen kipkarkas of eendenvleugel als je het een beetje plat slaat, met een hamertje? En kippenmaagjes: misschien moet je die eens mengen met pens. De meeste honden eten alles, als je het mengt met pens (of een blikje sardientjes of een beetje huttekase of kwark).

En als je een weekmenu/twee-weken-menu plaatst, dan willen we daar best naar kijken hoor, om te kijken of het goed gaat. En dat je er een beetje in moet komen: dat is natuurlijk ook hartstikke logisch! Geeft niks, komt vanzelf!
Door Jean
#648920
202spots schreef: Wanneer je lamsnek koopt, vraag aan de slager of ie de nek in de lengte door wil zagen,hapt makkelijker en ik vind 'n halve nek genoeg voor 1 maaltijd.
Afbeelding
Dank voor je tip!
Door Jean
#648922
Lizzy schreef: Dan kun je je pupsel al best eens een lamsnek gaan geven. Lust moeders ook geen kipkarkas of eendenvleugel als je het een beetje plat slaat, met een hamertje? En kippenmaagjes: misschien moet je die eens mengen met pens. De meeste honden eten alles, als je het mengt met pens (of een blikje sardientjes of een beetje huttekase of kwark).

En als je een weekmenu/twee-weken-menu plaatst, dan willen we daar best naar kijken hoor, om te kijken of het goed gaat. En dat je er een beetje in moet komen: dat is natuurlijk ook hartstikke logisch! Geeft niks, komt vanzelf!
Moeders heeft gisteren 1 kipkarkasje gegeten, voor het eerst. Ze lust alles als er maar pens doorheen zit. Heb vandaag 6kg runderpens gekocht en 3kg lams- en 3 kg geitenpens besteld. De kalfsstaart die ik vandaag gegeven heb vond Narco (pup) heerlijk en Chica (moeders) heeft er wel van gegeten maar niet van harte.
Tot nu toe verzin ik steeds wat maar ik moet een schema gaan maken. Zo gauw ik dat af heb plaats ik het.
Morgenochtend wordt het kopvlees met kippennekken, morgenavond weet ik nog niet.
Door tieneke
#649031
Hier aten ze als pup al een volledige lamsnek naar binnen zonder enige moeite.
Gewoon in zijn geheel,soms zat er een hardere versie bij en hadden ze alleen moeite met het laatste binnenste stuk,dit pakte ik dan af en gooide het weg.
Door Jean
#649035
Narco de pup knaagt als een ervaren barfer. Hij vindt alles lekker!
Door Jean
#649079
Angelique schreef: Pech voor hun ;D ;D ;D
hahaha ja zo is het. Kreeg zo even o.a. de zalmkoppen van Canis N. en dat vonden ze ook niks. Zeker de ogen niet
Door crutz
#649082
hey Alex,
wat leuk, toch over op vers....
Narco ziet er goed uit....
succes er mee.....

en over t niet eten van Chica, ben er hier wat makkelijk mee (is niet iedereen op BP t mee eens) maar ze krijgen gewoon niets anders.....bij de zalmkop heeft t 5 dagen geduurd voor ze er aan begonnen en hij op was
en merk nu al dat ze t eerder door hebben dat ze gewoon moeten eten.....
want gisteren hele eend (dus met veren, maar zonder borstfiletjes dus met een "beginnetje") gegeven en werd ook niet naar omgekeken, maar vanavond begonnen ze toch.....
Door Lizzy
#649192
crutz schreef: hey Alex,
wat leuk, toch over op vers....
Narco ziet er goed uit....
succes er mee.....

en over t niet eten van Chica, ben er hier wat makkelijk mee (is niet iedereen op BP t mee eens) maar ze krijgen gewoon niets anders.....bij de zalmkop heeft t 5 dagen geduurd voor ze er aan begonnen en hij op was
en merk nu al dat ze t eerder door hebben dat ze gewoon moeten eten.....
want gisteren hele eend (dus met veren, maar zonder borstfiletjes dus met een "beginnetje") gegeven en werd ook niet naar omgekeken, maar vanavond begonnen ze toch.....
Wat en hoe jij je honden voert Crutz, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. En niet om je aan te vallen hoor, maar ik vind het algemene advies dat je geeft: "net zo lang aanbieden en niks anders te eten geven, tot ze het vanzelf gaan eten, al duurt het 5 dagen" geen goede, sorry.

Ik vind dat je er dan namelijk aan voorbij gaat dat er ook mensen zijn die nog maar net in het proces van omschakeling zitten. Van brok naar zelf samengesteld voer. Deze honden zijn nog helemaal niks gewend. Hebben een maag van een watje. Bovendien ga je er ook aan voorbij dat er op vers-fora ook mensen zitten die bijvoorbeeld ook nog brokken voeren. En mensen lezen selectief Crutz. En bovendien snappen ze zomaar niet de verschillen. Ze zetten zo maar 5 dagen lang dezelfde brokken voor de neus van hun hond, omdat ze gelezen hebben dat jij dat ook doet (dat jij het met getrainde honden en met zalmkoppen doen... ach, dat zien ze als een 'subtiel verschil'. Wat het dus niet is).

Ik denk dat mensen eerst rustig over moeten schakelen naar zelf samengesteld voedsel. Vervolgens kunnen ze met portie-groottes gaan varieren. Vervolgens kunnen ze hun hond eens een dagje laten vasten. Als ze dat willen. En als ze dan de behoefte voelen om hun hond 5 dagen niet te eten te geven, omdat hij iets echt niet te vreten vindt: dan lijkt me dat in ieder geval een beter moment als wanneer honden nog deels op brokken staan/net aan het overschakelen zijn.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 17 okt 2006, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door