Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#648573
... om Bono op de 'goeie' manier pens te laten/leren eten? Hij slokt, als hij de kans krijgt, een lap van 400 gr. zo naar binnen. Dus nu houd ik het vast (ben zó blij met 't metalen zeepje  ;D) om te kijken of ie dan doorkrijgt dat ie eraan kan trekken en scheuren. Maar hij neemt dan een grote hap, kauwt dat door en hoppa de volgende grote hap. Dus dan is ie nog in 3 grote happen weg.
Sem zet vrolijk d'r poten erop en gaat aan 't scheuren en trekken; heeft daardoor dus ook 't 'tandenborstel' effect....
Is er nog hoop voor onze Boon?  ;) (hij gaat er overigens niet van kotsen)
Door Lizzy
#648574
Als je het mij vraagt?

Nope......

Ik heb er hier ook zo een. Ehhh.... Eigenlijk? Twee. En ik snijd hun pens in kleinere grote stukken want ik heb er nog eentje bij die erin gaat lopen stikken ook. Op een flinke lap kopvlees doen ze het beter, eerlijk gezegd (kluiven).
Door hellenbanjerbo
#648578
ik heb wel eens een penslap stevig aan een paal (een boom is zo zielig voor de boom) gespijkerd. het kostte Bó heel wat trekken om hem eraf te krijgen. maar ja,als je dat wekelijks doet hou je geen stevige paal over.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#648580
Ik doe hetzelfde als Lizzy. Joep slikt rustig een megastuk pens ineens door, kotst het uit, kauwt 1x en slikt het weer door. Tja dan heeft het tandenborsteleffect ook geen enkele kans, daarom maar kleine stukjes. Kan ie er in ieder geval niet in stikken..... >:(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#648582
400 gram is maar een l*llig lapje.  Wij losten dat op door een stukkie van b.v. 2 kg te geven. Die werd dan niet helemaal opgegeten, maar het was wel verplicht scheur en trekwerk.
Door Lizzy
#648585
Angelique schreef: 400 gram is maar een l*llig lapje.  Wij losten dat op door een stukkie van b.v. 2 kg te geven. Die werd dan niet helemaal opgegeten, maar het was wel verplicht scheur en trekwerk.
Ja, 400 gram is voor jouw honden niet veel maar bijv. voor een teckel weer wel ;D. Maar ook als ik Bruutje een lapje van 1,5 kg geef: dan wil hij het persee in 1 keer in slikken en staat hij hier al stikkend en kotsend zijn pens weg te werken.... >:(.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#648587
Lizzy schreef: Ja, 400 gram is voor jouw honden niet veel maar bijv. voor een teckel weer wel ;D. Maar ook als ik Bruutje een lapje van 1,5 kg geef: dan wil hij het persee in 1 keer in slikken en staat hij hier al stikkend en kotsend zijn pens weg te werken.... >:(.
Ik zie geen teckels in dat onderschrift ???


Heb je je goeie bril wel op ;D ;D
Door Lizzy
#648589
Angelique schreef: Ik zie geen teckels in dat onderschrift ???


Heb je je goeie bril wel op ;D ;D
Whahahaha, nee, dat was ook bij wijze van ;D ;D ;D ;D

Maar OK, je hebt gelijk (vooruit dan ;D): voor de honden in het onderschrift zijn lapjes van 400 gram inderdaad erg klein en hap-slik-weg....
Gebruikersavatar
Door pike
#648593
Schrokop Pike slurpt vier á vijf ons ook zo naar binnen, en zelfs Armagnac de superkauwer heeft het heel snel weg, een paar keer kauwen hopla. Niks getrek of gescheur >:(. En met die hoeveelheid hebben ze voor een hele week orgaan genoeg gehad dus ik wil geen grotere lappen geven want dan komen ze helemaal niet meer aan ander orgaanvlees toe. Ik geef het nu dus ook gewoon gesneden. Pike zijn tanden en kiezen zijn na een half jaartje rauw evengoed allemaal mooi wit geworden :D dus de noodzaak om te scheuren en trekken is er ook niet meer zo.
Vastspijkeren vind ik wel een goed idee maar is dat niet gevaarlijk stel dat ze het met spijker en al losrukken? Misschien is ophangen aan een stevig touw wat (maatje halstertouw of zoiets).
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#648750
Angelique schreef: Ik zie geen teckels in dat onderschrift ???


Heb je je goeie bril wel op ;D ;D
Ik noem ze weleens teckels; helpt dat?  ;D

Kan ze natuurlijk ook één keer in de twee weken hun portie geven voor 2 weken en dan de week erop ander orgaanvlees, dan zijn de stukken wel groter... En anders ga ik 't ook gewoon in stukken snijden voor Boon... (denk eigenlijk dat dat de beste oplossing is voor 'm)
Vastspijkeren gaat denk ik niet werken, want dan krijg ik waarschijnlijk hetzelfde effect als met vasthouden...
Door Happy Tail
#648883
hier gaat een lap pens van 600 gram ook bijna in z'n geheel naar binnen.. op de wat vettere wanden moet ze soms nog wel eventjes kauwen, maar daarnet is weer een stuk in amper 3-5 minuten naar binnen gewerkt.....
ik vind het belangrijker dat er een goede voedingswaarde naar binnen is gegaan. gekluif komt morgen dan wel weer op een lamsschoudertje

dus geen gouden tip....
Gebruikersavatar
Door pike
#649046
Inge en Bono schreef: Ik noem ze weleens teckels; helpt dat?  ;D
wat is dat toch met die tekkels ???
ik noem die van mij ook vaak "gekke tekkels!" :D
Door Ellen Els en Nina
#649179
Nina is met pens ook het type "hap, slik, weg"  Daarom maak ik ook maar wat kleinere stukken. Vaak slikt ze die na wat kauwpogingen in, soms weer uitkotsen en dan nog maar eens proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door