Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rovianne
#648167
Max 13 kg, bijna 1 jaar. krijgt nu 4% van zijn lichaamsgewicht, ongeveer 500 gr. per dag, verdeelt over 2 porties. Maar hij blijft daarna honger houden... Geef ik hem te weinig?
het is wel een hele actieve hond.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#648169
rovianne schreef: Max 13 kg, bijna 1 jaar. krijgt nu 4% van zijn lichaamsgewicht, ongeveer 500 gr. per dag, verdeelt over 2 porties. Maar hij blijft daarna honger houden... Geef ik hem te weinig?
het is wel een hele actieve hond.
Als Max niet mager wordt dan is het niet te weinig, anders wel. Het kan natuurlijk ook "smaakt naar meer" zijn.
Je zou ook kunnen proberen om 1 maaltijd per dag te geven of de verdeling anders te maken, dus b.v. ontbijtje van 100 gram en 'savonds de rest. Misschien is het wel genoeg maar krijgt hij door de verdeling in 2 kleine porties nooit een voldaan gevoel.
Door Cathelijn
#648262
hier eten ze ook 500gr per dag en ik verdeel dat ook niet over twee gelijke porties, dan is het namelijk twee keer net niks.
Dus 's ochtens ongeveer 150gr en 's avonds de rest. Daarna zijn ze tevreden, okee ze lusten wel meer, maar het is wel goed. Het is ook duidelijk voor ze dat het dan klaar is.
Door Happy Tail
#648267
denk dat de meeste honden wel meer lusten hoor!, Baya krijgt een krappe 2% en toch wel 2-3 uur loslopen per dag. Maar meer mag er echt niet in, want dan word ze echt te dik.
Ze is niet gecastreerd, maar toch is ze dusdanig efficient met haar voedsel dat ze er gewoon genoeg aan moet hebben. Oh en ik gef sinds kort 1 x per dag en toen moest ik ook 50 gram minderen per dag, want het blijkt echt dat ze dan beter verteren. Hier dus 1 x per dag 650 gram- 700 gram en dan met een (nou ja) volle buik op de bank
Door Loes
#648418
Happy Tail schreef: Oh en ik gef sinds kort 1 x per dag en toen moest ik ook 50 gram minderen per dag, want het blijkt echt dat ze dan beter verteren. Hier dus 1 x per dag 650 gram- 700 gram en dan met een (nou ja) volle buik op de bank
Oh, is dat zo? Dat een hond een grote portie 1 keer per dag beter verteert als 2 keer kleinere? Ik dacht namelijk het omgekeerd iv.m. de werking van de darmen. En hoezo is dat zo als ik vragen mag?

Ik merk aan onze hond dat sinds hij op kvv staat hij veel meer gericht is op eten dan toen hij op brokken stond (die gaven weleens lange tanden, dit absoluut niet). Het is ook hap, slik weg en dat smaakt naar meer naar mijn idee. Voor de lekkere trek krijgt hij 's middags dan een beetje yoghurt soms.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door