Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Carlos
#648077
Ik snap iets niet, Carlos eet geen kopvlees. Ik dacht eerst dat hij te lui was om te kauwen, heb het toen gesneden maar hij at het niet.

Vandaag weer kopvlees op het menu, ik heb het fijn gesneden en goed door het groente prutje geroerd. Twee hapjes, echt met heeeeeele lange tanden! Mixer erin gezet, weer twee hapjes... Uiteindelijk blikje sardientjes in hele kleine stukjes er doorheen, toen ging het maar nog steeds niet van harte. (heb voor deze optie gekozen omdat ik er geen zin in had om zijn bak met 'koppaté' in de koelkast te zetten)

Het rare is dat Carlos wel al is eerder kopvlees heeft gegeten, toen had hij mijn hulp er ook echt niet bij nodig! Zou er iets kunnen zijn met dit vlees? Een plakje rundercarpaccio bv eet hij ook niet en zelfs een gevallen plakje runderrookvlees bleef keurig liggen...  :-\

We zijn hier in de Noordkop best wel beperkt met rauwe onderdelen en ben juist zo blij dat we aan mooi spiervlees kunnen komen. Mixen met sardien, ja oke als hij geen tanden in zijn bek zou hebben is dat een optie, maar ik wil hem zien scheuren en genieten!! :D

Is er iemand die hier een verklaring voor kan geven? Of misschien zelfs wel een oplossing weet?

groetjes,
Sandra
Door Audrina
#648107
Een verklaring of een oplossing kan ik je er niet voor geven, maar ik kan je wel vertellen dat 2 van mijn honden ook absoluut geen kopvlees moeten. Of ik het nu als hele lappen geef of als fijngemalen flintertjes (en alles wat daar tussenin zit), ze hebben nog liever honger.  ::)
Door hellenbanjerbo
#648109
ja vreemd, als hij het eerder wel met smaak heeft gegeten. ik ken eigenlijk alleen maar honden die het heerlijk vinden. misschien gewoon geen lekkere kop....probeer het nog eens met een andere.
Door Connys
#648145
Kopvlees van b.v. smuldier lusten ze hier ook absoluut niet,  ze kijken er niet naar ook al gieren ze van de honger, ik vind het ook anders ruiken dan vers van de islamitische slager, wat ze weer heerlijk vinden. Misschien moet kopvlees erg vers zijn.
Door Carlos
#648165
Ja het is heel gek, ik weet echt heel zeker dat deze zelfde hond al een partij van 10 kg heeft weggewerkt. Niet in 1 keer dan  ;)

Vanmorgen heeft hij een halve kip gehad en een half uurtje later kreeg ik het terug. In één keer zo van flats, hier heb je het weer! Ik heb er toch echt goed in staan knippen met de snoeischaar! En hij kijkt er ook niet meer naar om, ja sterker nog hij trekt zijn neus er gewoon voor op.

Ik noem hem ook altijd "gekke Berner"!!
Door Daisy75
#648176
Ja die berner van jou is ook een leipie...nog erger dan mijn shanden hahaha....mijn honden eten het kopvlees hier alsof het biefstuk is!
En ik vind het zo vreemd idd dat carlos het de voroge keer wel lustte van dezelfde slager....nou ja volgende lading misschien lekkerder?
En wat mij hier ook aangeraden werd...dan maar eens zonder eten dan willen ze wel....heeft hier ook geholpe, na 1 dag al hihihi ;D
Door Lizzy
#648226
Wat vreemd! Ik ken eigenlijk ook alleen maar honden die kopvlees heerlijk vinden. Ruikt het wel fris? En is het runderkopvlees? Zitten er veel kimmels aan?
Door Carlos
#648301
De vorige partij verdween echt zonder problemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met snijden gisteren wel al zoiets had van, zou hier iets mee zijn? Ik kijk het nog een keer aan van de week. Maar je had moeten zien hoe hij ermee in zijn bek stond, echt met een puntje van zijn voorste tandjes had hij een stukje vast. Volgens mij liepen de rillingen over zijn rug! Zijn portie van dinsdagavond lag woensdagochtend nog in de tuin, vond ik al heel vreemd, ik heb het toen gesneden en weer gegeven maar evengoed hoefde hij het niet. (dit is beide van de nieuwe partij vlees)

De kip van vanmorgen is vanmiddag voor de tweede keer naar binnen gegaan en ik heb het daarna niet meer terug gezien  ;)  Gewoon te snel gegeten en niet goed gekauwd waarschijnlijk.  Maar kijk dat ging er wel in maar het kwam er gewoon met dezelfde gang uit. Het kopvlees gaat er echt niet in! Hij heeft een reden, het is geen luie vreter en daarbij heeft hij het al eerder gegeten zonder moeilijk te doen. Ik kom er nog wel achter!  :)
Door Daisy75
#648369
Lizzy schreef: Kwam het vorige kopvlees van dezelfde leverancier?
Het kwam van de zelfde leverancier en ik heb de helft ervan, en mijn honden eten het...nee vreten het alsof het biefstuk is...dus ik denk niet dat er wat mee is, want shanden is ook heeeeel kieskeurig maar dit vreet ie...ik vind het toch vreemd hoor.
Je vertelde dat hij rundercarpaccio ook liet liggen en rookvlees ook...nou dat hoef ik geen seconde uit het oog te verliezen want weg is het dan...haha

het blijft raar ja toch!
Door Lizzy
#648370
KayleighShanden schreef: Het kwam van de zelfde leverancier en ik heb de helft ervan, en mijn honden eten het...nee vreten het alsof het biefstuk is...dus ik denk niet dat er wat mee is, want shanden is ook heeeeel kieskeurig maar dit vreet ie...ik vind het toch vreemd hoor.
Je vertelde dat hij rundercarpaccio ook liet liggen en rookvlees ook...nou dat hoef ik geen seconde uit het oog te verliezen want weg is het dan...haha

het blijft raar ja toch!
Daar heb je een goed punt! Mijn honden zouden dat ook ten alle tijden opeten ;D

Ik vind het alleen zo raar dat hij de eerste lading wel at. En deze niet. Heeft misschien besloten dat rundvlees vies is.....
Door Daisy75
#648372
Lizzy schreef: Daar heb je een goed punt! Mijn honden zouden dat ook ten alle tijden opeten ;D

Ik vind het alleen zo raar dat hij de eerste lading wel at. En deze niet. Heeft misschien besloten dat rundvlees vies is.....
haha ja idd....maar juist dat vinden wij ook zo raar dat hij toen wel at en nu niet....maar omdat ze vertelde van die carpaccio en die rookvlees verdenk ik de kopvlees weer niet zeg maar...wat stom dit zeg!
Nou we kopen binnenkort gewoon nieuwe lading en zien wat ie doet...we hebben bij bob ook net rundersnijdsels gekocht dus als ie dat ook niet eet weten we het zeker ...hij hoeft geen rund meer hahahaha  leipe hond die carlos hoor
Door Carlos
#648388
Wat ik wel raar vond was dat het normaal voor donderdags besteld moet zijn en dan hebben ze het zaterdags in Den Helder, dat was de vorige keer. En nu belde ik dinsdag om alvast de bestelling door te geven en toen hadden ze het al liggen... Dat is wel anders als de vorige keer.

Rundercarpaccio verpakt uit de Supermarkt daar is misschien ook wat mee gedaan, ik vind het heerlijk hoor. Maar als je het besteld in een goede lunchtent of restaurant dan snijden ze het bevroren en is het net ietsje anders.

Als ik hem wel groente kan leren eten maar dit kopvlees er echt niet in krijg, dan twijfel ik niet alleen aan de gemakzucht van mijn hondje. We gaan dit tot op de bodem uitzoeken!!  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door