Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door francoos1
#647850
Hallo allemaal,

Er wordt hier heeeeel regelmatig gesproken over kip, eend en kalkoen (en misschien nog meer pluimvee..).
Zelf hebben we duiven (hobby van mijn man !) en eens in het jaar wordt er behoorlijk wat geruimd in het hok omdat er anders teveel inteelt komt. Kan ik die duiven aan de hond voeren ??????? Of zijn de botjes dan weer TE klein ?

Als ik mijn vraag teruglees dan staat het raar ,maar ik vind het eigenlijk heel zonde om die duiven zo de kliko in te gooien. Als we Nina daar een plezier mee doen .... why not ?  ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#647852
Als ze het lusten, waarom niet??
Mijn hond vindt duif echt heel smerig  :yucky: , hij lust alles behalve duif.
Maar toen íe het liet liggen, at het hondje van m´n ouders het wel op.
Gewoon een keer proberen of ze het lusten, weggooien is zonde.
Door *wendy*
#647855
Ergens had ik ook al zo'n topic geopend omdat er mega veel collega's hier duivenmannen zijn en ik het ook "zonde" vond dat die beesten in de kliko belanden.  ;)
Ik bedoel.......als ze dan toch "vermoord" worden dan maar voor mijn honden.
Maar die van mij lusten het ook niet  :-\
Kheb het wel geprobeerd  ;)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg441976
Laatst gewijzigd door *wendy* op vr 13 okt 2006, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#647907
francoos1 schreef: Kan ik het met veren en al gaan geven ???

Ja hoor. Wordt waarschijnlijk wel een zooitje :-X
Door Ziviaantje
#647913
Waarom worden die duiven eigelijk niet verkocht aan poeliers of restaurants ? Ik vind het wel zonde als ze eindigen in de kliko  :-\
Door francoos1
#647941
aussie schreef: Waarom worden die duiven eigelijk niet verkocht aan poeliers of restaurants ? Ik vind het wel zonde als ze eindigen in de kliko  :-\
Hoi,

Onze duiven worden NIET vetgemest voor comsumptie .... Wij houden ze voor de hobby van mijn man en zelfs niet voor wedstrijden !!
Er zit wel wat vlees aan maar het is niet zo mals als een snel vetgemeste duif.
Wij hebben er vorig jaar met kerst een paar zelf gegeten , :eat:, lekker !! Maar dit jaar worden er meer opgeruimd en het is i.d.d. zonde om ze in de kliko te gooien.

Ik ben eerlijk gezegd al blij dat ik niet opmerkingen naar m'n kop geslingerd krijg zoals : - OOoooooooh wat zielig !!! enzovoorts....

Ik vind inteelt veel zieliger !! Maar dat snappen sommige mensen niet.

En ruilen met andere duivenmelkers kan ook niet want die doen aan de ECHTE duivensport ! (daar zijn onze duiven veeeeeeel te traag voor !!)

Nou ja, genoeg over duiven, ik weet dat ik ze niet meer in de kliko gooi ....  ;D ;D. Jawel onze kliko op vier poten ..... hihi :-))
Door Ziviaantje
#647951
Ik ben eerlijk gezegd al blij dat ik niet opmerkingen naar m'n kop geslingerd krijg zoals : - OOoooooooh wat zielig !!! enzovoorts....
Ach, vlees is vlees. Als ik moest kiezen tussen een bioindustriekipje en een duif die lekker gevlogen heeft.... Nee hoor, zolang het opgegeten wordt heb ik er geen moeite mee  ;)
Door Mevroi Kruim
#647985
Ik krijg ook regelmatig geruimde postduiven, mijn honden vinden ze echt niet te knagen maar de katten vinden ze fantastisch. Ze ruiken behoorlijk sterk en kennelijk vinden de honden dat niet lekker.
Door rob w.
#648005
geruimde postduif. gaat om is duif jongof oud. is duif oud hij is niet voor mens te eten. enkel in soep. zoals oude kip. bot is harder. zoals oude kip. mijn honden kunnen eten dat. maar is als soepkip. die oude duif.
Door Mevroi Kruim
#648015
Staat er niet op als ik ze krijg, hoe oud ze zijn. Sommige hebben echt diep donkerrood vlees en enorme vliegspieren dus dat zijn wat oudere dieren denk ik, andere zien er meer als jonge dieren uit. De katten kunnen de botten goed aan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#648018
Kruimel schreef: Staat er niet op als ik ze krijg, hoe oud ze zijn. Sommige hebben echt diep donkerrood vlees en enorme vliegspieren dus dat zijn wat oudere dieren denk ik, andere zien er meer als jonge dieren uit. De katten kunnen de botten goed aan.
Aan de neusdoppen kun je zien hoe oud een duif ongeveer is, oudere duiven hebben grotere neusdoppen.
Door rob w.
#648019
Kruimel schreef: Staat er niet op als ik ze krijg, hoe oud ze zijn. Sommige hebben echt diep donkerrood vlees en enorme vliegspieren dus dat zijn wat oudere dieren denk ik, andere zien er meer als jonge dieren uit. De katten kunnen de botten goed aan.
ik lees nog jou schrijven. oude duif is donker van kleur. vlees is taai. jonge duif word ook geruimd. door melkers dan. die is goed van vlees. voor mens dus. hond kan eten ook oude duif. ik heb gezien. die is vaak weg in kliko omdat niet te eten is voor mens als enkel in soep. zo kip. mijn moeder maakt vroeger kroket van die soepvlees van duif. was ook goed. oude mens in italy. zij deed zo. ik denk dat bot dus harder ook is. maar als kat van jou kan eten, ik denk hond zeker.
groet.
Door hellenbanjerbo
#648111
mijn doggiez hebben gisteren voor het eerst van hun leven duif gehad (wel geplukt door de poelier) en ze vonden het heerlijk! misschien heb ik hier in de buurt wel een duivenmelker. je hebt me op een idee gebracht, bedankt.
Door Mevroi Kruim
#648444
Dorothea2 schreef: Aan de neusdoppen kun je zien hoe oud een duif ongeveer is, oudere duiven hebben grotere neusdoppen.
De koppen zijn eraf  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door