Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#643842
Wegens verhuizing, tijdgebrek en een overvolle vriezer een tijdje geen groentenmix meer gevoerd. Sinds een paar weken weer aan de groentemix en ik heb de indruk dat m´n hond veel witter is en een zachtere vacht heeft.
Toch maar weer een middagje in de keuken gaan staan voor de groentemix dus.
Zijn er meer mensen die duidelijk verschil merken tussen wel/geen groente?
Door Lizzy
#643843
Yep. Ik. Daarom ben ik zo'n trouwe fan. Ik heb mijn honden langere tijd geen groente gegeven. Ik heb ze ook langere tijd op specifieke percentages gezet (0%, 5%, 10%, 15% en 20% en 25%). Allemaal om te testen. Dit werd uitgetest over 3 honden, waarvan 2 Dalmaten en 1 Basset (en ik gaf ze dan niet 1 weekje geen groente of 5%, maar maanden).

Het viel mij op dat mijn honden bij 0% gewoon domweg gingen stinken. En zowel bij 0% als bij 5% stonken ze en waren de kwaliteiten van de vachten aanmerkelijk minder goed. Bovendien vond ik hun ontlasting beduidend minder goed van kwaliteit.

Bij 10% en bij 15% vond ik ze het het beste doen. En bij 15% nog iets beter als 10%. Bij 20% en 25% deden ze het weer duidelijk minder goed. Ontlasting werd te los en ik vond ze plakkerig worden qua vacht.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#643846
Lizzy schreef: Het viel mij op dat mijn honden bij 0% gewoon domweg gingen stinken.
Ja nu je het zegt, hij ging ook meer stinken. Ik had steeds zo´n vies luchtje aan m´n hand na een aaisessie.
Door Tanna
#647330
Ik heb geen idee of het verschil maakt, want George eet elke dag groente. En ze is er zo dol op, ze danst voor me uit naar het plekje waar ik de bak neerzet en valt aan op de groentehap. Als ik voor onszelf groente aan het snijden ben zit ze ook altijd naast het aanrecht. Je weet als hondje maar nooit wat er nog eens kan vallen.
Door Happy Tail
#647655
ik had ook een stinkhond (sorry Baya) nadat ze een week logeren is geweest. wel gewoon vlees laten voeren, maar ik heb ze maar niet opgezadelt met ook groentemix te maken. Nu krijgt ze minimaal 4x per week groentemix en ze stinkt niet meer, behalve soms naar sloot ;D

mischien dat ik de volgende keer maar wat groentemix invries en ook meegeef, maar goed aan de andere kant is het voor het logeeradres al heel wat dat er rauwe onderdelen gevoerd worden:-)
Door *Natasja*
#652711
Beau had altijd al een mooie vacht, maar sinds ze echt regelmatig groentemix krijgen (en sinds deze week nog vaker), is hij nog zachter en witter! Benthe heeft een wat stuggere vacht, maar is wel véél beter geworden sinds ze vers krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door