Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#646693
Kan iemand mij helpen bij het samenstellen van een koolhydraatarm dieet voor Terry in ogenschouw genomen dat het geen echte barfer is, is er eventueel een KVV die ook hieraan kan voldoen. Terry lust aan barf; hertenvlees, kip, lam, geit, eend met mate en bijna alle soorten spiervlees, panharing.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#646698
De diabetes versie van Carnibest bevat geen koolhydraten.
Die zou dus een mogelijkheid zijn om als kvv te gaan geven aan Terry.
Dat kun je dan eventueel afwisselen met de andere vleessoorten die je noemt, wordt het toch heel mooi gevarieerd.
Door Cindy de Wolf
#646710
Sanyo schreef: De diabetes versie van Carnibest bevat geen koolhydraten.
Die zou dus een mogelijkheid zijn om als kvv te gaan geven aan Terry.
Dat kun je dan eventueel afwisselen met de andere vleessoorten die je noemt, wordt het toch heel mooi gevarieerd.
Ja zoiets dacht ik al dat de CB diabetes geen koolhydraten bevat maar ik wist het niet zeker. Ik heb Corine vanmorgen gemaild met deze vraag maar nog geen antwoord.
Door tieneke
#646730
Er is nog een kvv zonder graan/rijst,las dit afgelopen week onder kvv maar kan het niet meer vinden...iemand anders weet dit misschien wel?
Door Audrina
#646745
Op veel sites over CB lees je dat de koolhydraten in CB voornamelijk uit de rijst & groenten komen. Voornamelijk, dus dan zou er toch ook nog een andere koolhydratenbron in CB kunnen zitten.  :-\ Op het hondenforum stond ooit een keer een lange topic over CB en daar was iemand die de volledige analyses op haar site had staan, maar ik kan die topic zo gauw niet vinden....
Door Cindy de Wolf
#646788
Dit is het antwoord wat ik net van Corine kreeg, is het raadzaam om hierop over te gaan?



Ja ik heb 3 soorten zonder rijst en zonder zetmeelhoudende groente, namelijk
Natuurvoer, Lam en Eend. Diabetes heten ze officieel, (op het etiket staat
bij Lam Diabetes, bij Natuur een D er achter en bij eend een plus-teken,
anders past het allemaal niet op het huidige etiket).

In de gewone soorten zit overigens ook maar 3% rijst hoor. De rest van de
koolhydraten komt uit groenten, voornamelijk andijvie.
Door Lizzy
#646792
Cindy de Wolf schreef: Dit is het antwoord wat ik net van Corine kreeg, is het raadzaam om hierop over te gaan?



Ja ik heb 3 soorten zonder rijst en zonder zetmeelhoudende groente, namelijk
Natuurvoer, Lam en Eend. Diabetes heten ze officieel, (op het etiket staat
bij Lam Diabetes, bij Natuur een D er achter en bij eend een plus-teken,
anders past het allemaal niet op het huidige etiket).

In de gewone soorten zit overigens ook maar 3% rijst hoor. De rest van de
koolhydraten komt uit groenten, voornamelijk andijvie.
Ben bang dat dit niet klopt. Het is wel erg off topic natuurlijk, maar 1000 gram andijvie bevat 15,8 gram koolhydraat. Hoeveel gram andijvie moet er in de Carnibest om aan de 7% koolhydraat te komen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 11 okt 2006, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#646830
Lizzy schreef: Ben bang dat dit niet klopt. Het is wel erg off topic natuurlijk, maar 1000 gram andijvie bevat 15,8 gram koolhydraat. Hoeveel gram andijvie moet er in de Carnibest om aan de 7% koolhydraat te komen?
Ik zal voor de lol effe voor je gaan rekenen. :D

7% koolhydraat totaal - 2,4 % koolhydraat uit rijst( bevat 80 % koolhydraat), blijft er 4,6 % koolhydraat over, wat voornamelijk uit andijvie moet komen.

4,6% x 1000 gram kvv= 46 gram koolhydraat uit andijvie per kilo kvv.

Ik heb het even opgezocht, andijvie bevat 3 % koolhydraat ( 30 gram per kilo).
Dus om aan die koolhydraten te komen moet er ongeveer 1.5 kilo andijvie in een kilo kvv zitten ::)
Door Lizzy
#646837
Sanyo schreef: Ik zal voor de lol effe voor je gaan rekenen. :D

7% koolhydraat totaal - 2,4 % koolhydraat uit rijst( bevat 80 % koolhydraat), blijft er 4,6 % koolhydraat over, wat voornamelijk uit andijvie moet komen.

4,6% x 1000 gram kvv= 46 gram koolhydraat uit andijvie per kilo kvv.

Ik heb het even opgezocht, andijvie bevat 3 % koolhydraat ( 30 gram per kilo).
Dus om aan die koolhydraten te komen moet er ongeveer 1.5 kilo andijvie in een kilo kvv zitten ::)
Heeee, bedankt voor het rekenen!

Maar bij mijn weten zit er dus 15 gram koolhydraat in, per kilo andijvie (waar heb jij 30 gram gevonden?). En dat was hoe ik uit kwam op dat er 3 kilo andijvie in 1 kilo versvlees moet zitten om aan 4% koolhydraat andijvie te komen, toen ik net liep te hoofdrekenen ;D. En het kan aan mij liggen, maar volgens mij is dat onmogelijk :D, zowel in jou als in mijn berekening.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 11 okt 2006, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#646842
Cindy de Wolf schreef: Kan iemand mij helpen bij het samenstellen van een koolhydraatarm dieet voor Terry in ogenschouw genomen dat het geen echte barfer is, is er eventueel een KVV die ook hieraan kan voldoen. Terry lust aan barf; hertenvlees, kip, lam, geit, eend met mate en bijna alle soorten spiervlees, panharing.
Cindy, een hond heeft geen koolhydraat nodig, zoals je weet. Dus ik zou Terry lekker op of de diabetes variant zetten of zelf gaan samenstellen of beide. Met hert, kip, lam, geit, eend en panharing heb je in mijn ogen geen versvlees nodig. Dit is super afwisselend. Wat ik zou doen? Ik zou 40% a 50% vleesbot voeren, 10% a 15% liefst groene groentes (voor de anti-oxydanten en chlorfyl en vitamines), 15% orgaanvlees en de rest spiervlees. Als je dan deze bovenstaande afwisseling krijgt, krijgt Terry echt alles, maar dan ook alles binnen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#646878
Lizzy schreef: Heeee, bedankt voor het rekenen!

Maar bij mijn weten zit er dus 15 gram koolhydraat in, per kilo andijvie (waar heb jij 30 gram gevonden?). En dat was hoe ik uit kwam op dat er 3 kilo andijvie in 1 kilo versvlees moet zitten om aan 4% koolhydraat andijvie te komen, toen ik net liep te hoofdrekenen ;D. En het kan aan mij liggen, maar volgens mij is dat onmogelijk :D, zowel in jou als in mijn berekening.
Had even gegoogled, ik weet niet waar ik dat vandaan had, maar op Wikepedia staat zelfs 1 gram koolhydraat per 100 gram zie ik nu, dus nog minder.
Hoe dan ook, het kan dus gewoon niet! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door