Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ijscoAnja
#645693
Van zalm weet ik inmiddels dat ik dat 10 dagen moet invriezen alvorens te geven.
In de bibliotheek las ik dat alle verse (zelf gevangen) zoetwatervis eerst ingevroren moet worden i.v.m. parasieten.
Geldt dat dan ook voor vis bij de visboer vandaan?
Door Lieve 14
#645715
Nou ik weet niet wat de anderen doen, maar ik vries alles eerst 24u in alvorens het te geven(ook gewoon vleesbotten en orgaan)...met uitzondering natuurlijk van de zalm die langer moet liggen.
Door Mevroi Kruim
#645716
Zeevis hoeft niet ingevroren te worden, die bevat geen voor hond of mens schadelijke parasieten en is trouwens op zee al ingevroren. Alleen zalm uit de Pacific kan een vervelende parasiet bevatten en moet dus ingevroren worden.
Zoetwatervis kan veel parasieten bevatten, die moet dus altijd ingevroren worden.
Door Ramona
#645768
voor zover ik gelezen heb zijn het 2 weken dat ze in de vriezer moeten liggen ;) Maar ik kan mij vergissen. Heb zelf nu ook een makreel al ruim 2 weken in de vriezer liggen en kan haar die nu gaan geven.
Door ijscoAnja
#645779
Ik had inderdaad ook ergens 2 weken gelezen, maar in de bibliotheek zag ik 10 dagen staan. Nu maakt dat niet zo heel veel uit natuurlijk.

Maar er zijn dus ook mensen die maar 24 uur invriezen, vandaar dat ik me afvroeg of dat voldoende is.
Door Lizzy
#645780
Helaas pindakaas zijn de berichten hierover weer heeeeeel uiteenlopend. Zo beweert Eliasen bijv. dat zoetwatervis dan wel parasieten bevat, maar deze onmiddellijk in de maag van de hond gedood worden. Andere beweren weer dat zoetwatervis 10 dagen in de vriezer moet. Wat precies de waarheid is? Ik heb geen idee. Maar ja, zekerheidshalve zou je zoetwatervis 10 dagen in kunnen vriezen. Kwaad kan dat in ieder geval niet.
Door ijscoAnja
#645781
Dank je wel.
Wat zou het leven toch simpel zijn als de mensen het wat vaker met elkaar eens zouden zijn. Maar ja, het zou dan ook gelijk een stuk saaier worden.  :P
Door hellenbanjerbo
#646036
ja, snappen doe ik het ook niet helemaal. de zalmkoppen die ik krijg van mijn visboer vries ik voor de honden 2 weken in maar als ik voor mezelf zalm koop peuzel ik die zo op. die is natuurlijk wel gerookt. en die rauwe haring, zo lekker met een uitje, heeft die geen parasieten dan?
Door 202Spots
#646055
hellenbanjerbo schreef: ja, snappen doe ik het ook niet helemaal. de zalmkoppen die ik krijg van mijn visboer vries ik voor de honden 2 weken in maar als ik voor mezelf zalm koop peuzel ik die zo op. die is natuurlijk wel gerookt. en die rauwe haring, zo lekker met een uitje, heeft die geen parasieten dan?
De flukes (parasiet) in zalm is door verhitting met 't roken onschadelijk gemaakt, haring heeft deze parasieten niet.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg568096
Door ijscoAnja
#646893
Maar dat is dan dus al gebeurd voordat hij bij de visboer verkocht wordt, neem ik aan. Want wij mensen eten hem dan ook direct op.
Door Xada
#646965
Zoute haring is ook al op zee ingevroren. Dus daarom zal het wel geen kwaad meer kunnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door