Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Vanochtend met Boef nog naar de da geweest om de wond nog een keer uit te spoelen, maar ze laat het niet meer toe. Er komt nog steeds pus uit de wond, maar het wordt wel steeds minder. Het advies nu van de da: veel op recreatiebotten laten kluiven, want door de krachtige bewegingen van de kaak wordt het vuil ook naar buiten gewerkt. Zo komt die zak botten die we vorige week bij het IC hebben gekregen goed van pas! En Boef verveelt zich geen moment.
Ook dat komt goed van pas, want ze begon na alle aandacht die ze de afgelopen dagen heeft gehad, zich nu een beetje onuitstaanbaar te gedragen. Ze vraagt veel aandacht. Ging 's ochtends om half 6 ineens heel zielig zitten piepen bijvoorbeeld, waarop ik m'n bed uitschiet om te kijken wat er aan de hand is, om dan vrolijk begroet te worden door een hond die alleen maar gekroeld wil worden.  ;)
Door Lizzy
Sonja schreef: Vanochtend met Boef nog naar de da geweest om de wond nog een keer uit te spoelen, maar ze laat het niet meer toe. Er komt nog steeds pus uit de wond, maar het wordt wel steeds minder. Het advies nu van de da: veel op recreatiebotten laten kluiven, want door de krachtige bewegingen van de kaak wordt het vuil ook naar buiten gewerkt. Zo komt die zak botten die we vorige week bij het IC hebben gekregen goed van pas! En Boef verveelt zich geen moment.
Ook dat komt goed van pas, want ze begon na alle aandacht die ze de afgelopen dagen heeft gehad, zich nu een beetje onuitstaanbaar te gedragen. Ze vraagt veel aandacht. Ging 's ochtends om half 6 ineens heel zielig zitten piepen bijvoorbeeld, waarop ik m'n bed uitschiet om te kijken wat er aan de hand is, om dan vrolijk begroet te worden door een hond die alleen maar gekroeld wil worden.  ;)
OK. Nou, meer dan dat kun je dan niet proberen. Ze zal het wel heeeeel vervelend vinden om veel te 'moeten' kluiven ;D. Boef begint dus gewoon een klein boefje te worden en in de gaten te krijgen hoe ze het baasje kan manipuleren ;D. Wat zijn ze toch snel en handig he, met dit soort dingen.....!
Sonja schreef: Vanochtend met Boef nog naar de da geweest om de wond nog een keer uit te spoelen, maar ze laat het niet meer toe. Er komt nog steeds pus uit de wond, maar het wordt wel steeds minder. Het advies nu van de da: veel op recreatiebotten laten kluiven, want door de krachtige bewegingen van de kaak wordt het vuil ook naar buiten gewerkt. Zo komt die zak botten die we vorige week bij het IC hebben gekregen goed van pas! En Boef verveelt zich geen moment.
Wat rot voor dr dat ze zoveel moet kluiven :D Beterschap!
Door Sonja
Ze is net zeker anderhalf uur bezig geweest met een bot en daarna heeft ze even een schoonheidsslaapje gedaan. Ze is nu weer fris en fruitig en klaar voor de uitlaatronde.
De postbode is net een pakje van Tannetje komen brengen, dus vanaf nu hebben we een heel medicijnschema.
Door Nitus
Goh, dat gedrag vind ik wel héél raar hoor, dat heb ik nog nooit gezien :P 8) ;D Haha... zo herkenbaar... Gitte heeft daar nu ook een handje van ::).

En hoe gaat het nu verder met de patient?
Door Sonja
Nitus schreef: Goh, dat gedrag vind ik wel héél raar hoor, dat heb ik nog nooit gezien :P 8) ;D Haha... zo herkenbaar... Gitte heeft daar nu ook een handje van ::).

En hoe gaat het nu verder met de patient?
Ze heeft gisterochtend een recreatiebot liggen kluiven en gisteravond heeft ze ook met smaak haar vleesbotten en lapje pens op. Tussendoor heeft ze ook nog 2 boterhammen van het aanrecht gejat.  >:( Dus eetlust heeft ze wel.
Ze heeft alleen vandaag nog niet gekloven. Ik heb haar eerst vanochtend wat te eten gegeven voor ik haar een recreatiebot gaf omdat ik bang was dat al dat bot wat zwaar op de maag zou komen te liggen en voor en te harde ontlsting zou gaan zorgen. Maar normaal gesproken krijgt ze 's ochtend helemaal geen eten, dus nu was ze al helemaal voldaan en zag dat bot niet meer zo zitten. Wellicht heeft ze ook gewoon spierpijn in de kaken van al dat gekluif van gisteren.  ;) En het is ook een vrij kaal bot, moet ik toegeven.
Verder is ze dus nog steeds kroelerig en waaks. Buiten ligt ze het liefst op haar rug in het gras te rollen. Maar het is wel jammer dat het mooie weer nu een beetje over is. Ze heeft nooit van regen gehouden, en nu heb ik ook liever niet dat ze nat wordt. Dus korte uitlaatrondjes als het droog is.
Door Sonja
En vanmiddag was ze het niet eens met de beperkte lengte van het uitlaatrondje. Verdween op de terugweg in een zijpad en ging me een stukje verderop vragend aan staan kijken zo van: zullen we nog een stukje? ;D
Door Lizzy
Sonja schreef: En vanmiddag was ze het niet eens met de beperkte lengte van het uitlaatrondje. Verdween op de terugweg in een zijpad en ging me een stukje verderop vragend aan staan kijken zo van: zullen we nog een stukje? ;D
Wauw, het gaat echt heel wat beter! Fijn he!
Sonja schreef: En vanmiddag was ze het niet eens met de beperkte lengte van het uitlaatrondje. Verdween op de terugweg in een zijpad en ging me een stukje verderop vragend aan staan kijken zo van: zullen we nog een stukje? ;D
Het zijn net honden he?  :D
Door Sonja
Even een update. Boefje zit nog steeds op de ab en er komt geen troep meer uit de wond en ook niet uit haar neus. Het gaatje begint dan ook al een beetje dicht te groeien. Ze krijgt naast de ab ook silicea, druppels tegen chronische sinusitis, chinese kruiden en uiteraard ook probiotica. Met de metacam zijn we vorige week gestopt. Ik heb nog een paar dagen salisprin gegeven, maar op dit moment is ze pijnstillervrij.
Ze lijkt zich goed te voelen, wil weer met een balletje spelen en gaf aan weer samen met de andere honden naar buiten te willen. Ze probeert Nena weer af te troeven. Ze eet goed en begint zelfs een beetje spekkies te kweken. Waarschijnlijk omdat ik haar pillen in stukjes kaas of worst verpak en haar 3 x daags ook nog haar druppels en probiotica geef met wat honing en/of joghurt erbij. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door