Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BellaRico
#645896
Als je vis en vlees invriest, verliest het dan bepaalde voedingswaarden? Ik vraag me dit af omdat ik als vrijwilliger bij een vogelopvang werk en als we hier muizen, eendagskuikens en vis aan de vogels geven, hier altijd een vitamine/mineralenmengsel (Carnimex) overheen gestrooid wordt, omdat ze daar zeggen dat dit voedsel door invriezen voedingswaarden heeft verloren  ???
Ik vind dit zo vreemd, als je groente enzo gelijk invriest verliest het toch ook nauwelijks voedingswaarden?
Door 202Spots
#645906
BellaRico schreef: Als je vis en vlees invriest, verliest het dan bepaalde voedingswaarden? Ik vraag me dit af omdat ik als vrijwilliger bij een vogelopvang werk en als we hier muizen, eendagskuikens en vis aan de vogels geven, hier altijd een vitamine/mineralenmengsel (Carnimex) overheen gestrooid wordt, omdat ze daar zeggen dat dit voedsel door invriezen voedingswaarden heeft verloren  ???
Ik vind dit zo vreemd, als je groente enzo gelijk invriest verliest het toch ook nauwelijks voedingswaarden?
Het zal misschien ietsie pietse verminderen,maar als je nagaat dat we meestal alleen maar ingevroren vlees/kip/ en van alles voeren, denk ik dat het beetje verlies,niet de moeite waard is om er 'n vitamine/mineralenmengsel aan toe te voegen...en als er in het vogelvoer helemaal geen voedingwaarde zou zitten....dan kan je net zo goed alleen maar de supplements voeren :-\ ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 09 okt 2006, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BellaRico
#645943
Ja, dat dacht ik nou ook, maar vond het toch vreemd omdat iedereen er daar zo van overtuigd is, en ik natuurlijk gelijk de link legde met het ingevroren rauwe voedsel voor mijn honden. Vroeg het me toch af. Bedankt voor je antwoord. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door