Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#644147
Hoi,

Hele andere vraag. Het vlees eens goed bekeken dat ik vandaag binnen kreeg. Met dank aan Domestic Pets Arnhem  ;)

Welk vlees is 50% bot en 50% vlees? Ribben? Runderstrot? En hoe zit het met Eende nekken en karkassen?
Enne andere domme vraag. Ribben vallen niet onder recreatiebot toch?

Kun je een recreatiebot tussendoor geven? Of geldt dat als maaltijd?

Groetjes Marieke
Door Twiz
#644181
Als er genoeg variatie in het aanbod RMB is maakt het niet zoveel uit welke soort meer of minder percentage vlees/bot bevat.
Dan krijgt je hond de ene keer  40/60 en de andere keer  60/40, door elkaar genomen is het dan gewoon goed.
Karkassen bevatten vaak iets meer bot als vlees, daarentegen bevat een halve kip bv. weer meer vlees als bot. Eendenekken bevatten (dacht ik) iets meer vlees als bot. Ribben denk ik 50/50. Runderstrot bevat dacht ik kraakbeen en zie ik hier niet vaak onder RMB vallen.

Ribben zijn gewoon eetbare botten (voor een hond die al wat bot gewend is) dat is dus gewoon een maaltje RMB.

Recreatiebot geef je meestal (als je ze al geeft) NA een maaltijd van spiervlees en niet tussendoor, als er eventueel wat bot afgeschrapt wordt moet er wel een "bodem" (liefst) van vlees in de maag aanwezig zijn.
Door 202Spots
#644202
Het is bijna onmogelijk om 'n RMB te vinden wat precies 50-50 is.
Ben het helemaal me Twiz eens. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door