Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#643581
Sinds ca 2 weken heb ik Daisy's barfmenu drastisch veranderd, omdat ik eerst toch telkens probeerde om er een "completer" maaltje van te maken (kvv-tic?). Ik gaf altijd 2 of 3 dingen tegelijk per maaltijd, 2 maaltijden per dag, dus soms kreeg ze wel 6 verschillende dingen op 1 dag.  :o Nu krijgt ze nog maar 1 ding per maaltijd, nog steeds 2 maaltijden per dag, de ene keer krijgt ze allebei de maaltijden hetzelfde en de andere keer allebei de maaltijden iets anders.
Ze krijgt nog precies dezelfde hoeveelheid als eerst en toch is ze een paar ons afgevallen. Kan dat komen omdat ik haar nu per maaltijd "enkelvoudig" voer? (dat ze dunner wordt is trouwens niet erg, is wel nodig)
Door geer
#644034
Audrina schreef: Sinds ca 2 weken heb ik Daisy's barfmenu drastisch veranderd, omdat ik eerst toch telkens probeerde om er een "completer" maaltje van te maken (kvv-tic?). Ik gaf altijd 2 of 3 dingen tegelijk per maaltijd, 2 maaltijden per dag, dus soms kreeg ze wel 6 verschillende dingen op 1 dag.  :o Nu krijgt ze nog maar 1 ding per maaltijd, nog steeds 2 maaltijden per dag, de ene keer krijgt ze allebei de maaltijden hetzelfde en de andere keer allebei de maaltijden iets anders.
Ze krijgt nog precies dezelfde hoeveelheid als eerst en toch is ze een paar ons afgevallen. Kan dat komen omdat ik haar nu per maaltijd "enkelvoudig" voer? (dat ze dunner wordt is trouwens niet erg, is wel nodig)
Ik heb dezefde ervaring! Als ik ze 'enkelvoudig' voer, zoals jij het noemt, kan ik ze veel meer geven dan wanneer ik KVV geef of ze 'compleet' voer; dan worden ze veel sneller dik.

Eh...de vraag waar dat door komt kanik helaas niet beantwoorden  ::)
Door Audrina
#644310
wat zijn het dan toch lekker complexe dieren he, die honden.  ;D

Nou ja, voorlopig blijf ik dan toch maar ff voeren zoals ik voer want er moet nog wel wat af bij Daisy en als ze weer op gewicht zit kan ik altijd meer gaan geven.  ;)
Door Batatinha
#644623
Ik heb ook de ervaring dat Daan afvalt van Barf. En hij kan dat absoluut niet gebruiken. Volgens mij maakt het niet veel uit hoe ik voer. Het is wisselend. De ene keer krijgt hij alleen ribben ofzo en de andere keer combineer ik bijvoorbeeld orgaan met groentemix. Soms ook wel eens drie dingen in een maaltijd. Ik hou gewoon een beetje aan wat hij per week mag/moet krijgen en verdeel dat over 7 dagen x 2 maaltijden.

Groetjes Marieke
#644641
Sinds ik 1x per dag ging voeren, merkte ik bij 1 hond al wat verschil.
Ben erop gaan letten goed de tijden af te wisselen en 2 vastendagen in te lassen. Dat had hij even nodig om aangezet te worden tot verder afvallen.
Ik probeer wel een zo volledig mogelijk prooidier na te bootsen op die ene maaltijd, zodat ze wat dat betreft niks mislopen. Het bevalt goed, erg goed zelfs en mijn jongens zijn ook veel meer verzadigd.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door