Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#643526
Als hier geitenribben gegeten worden, gebeurt dat meestal door alle meiden op dezelfde manier: een evenrechte "afknabbeling" van ribben en vlees. Nu heeft Wodka gisteren een nieuwe manier uitgeprobeerd: eerst het vlees tussen de ribben vandaan trekken en dan de (kale) ribben één voor één kraken en opeten.
Eerlijk gezegd ben ik er niet gelukkig mee, het zijn dan toch steeds enkele kale ribben die ze dan wegwerkt. Ik blijf er wel altijd bij en kan ingrijpen als het onverhoopt misgaat, maar toch... ik hoop maar dat het eenmalig was, gisteren...  :(

Hoe doen jullie honden dat?
Gebruikersavatar
Door Miekie
#643530
Mijn honden knabbelen de ribben en het vlees tegelijk op;ze eten de rib dus in de breedte op,zo korten ze de ribben vast in.Een hele veilige manier van eten dus,gelukkig!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#643534
Miekie schreef: Mijn honden knabbelen de ribben en het vlees tegelijk op;ze eten de rib dus in de breedte op,zo korten ze de ribben vast in.Een hele veilige manier van eten dus,gelukkig!
Ja, dat deden (en Dommelsch en Breezer dus nog steeds) ze hier ook. Waarom Wodka nou ineens letterlijk dwars is gaan liggen?? Rare honden, die Sint Mechels...  ???
#643596
Kátur doet dat ook. Met meer soorten vlees trouwens. Hij gaat er met z'n voorpoten op staan, grijpt een voor de tand liggend deel tussen zijn voortandjes en begint te trekken. Hij is nogal gemakkelijk aangelegd en kennelijk eet dit minder inspannend dan dat systematische geknaag.
De ribben knaagt hij dan wel op trouwens, maar hij is geen schrokker dus ik vind dat geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#643603
Joris eet ook eerst het vlees van de ribben en vervolgens het bot. Joep eet wel alles tegelijk, maar die neemt (vaak tot mijn ontzetting) behoorlijke grote stukken ineens in zijn bek. Maar alles wordt altijd (door allebei) goed gekraakt en verteerd.
Door Happy Tail
#643688
streepje hier doet dat ook wel eens. soms gewoon vanuit de breedte alles opknagen en dan haalt ze idd eerst het vlees eraf om vervolgens dan toch ook maar het ribje weg te werken. Mar soms laat ze ze ook liggen, klaarblijkelijk net iets te hard of te veel?
ik zit dus ook steeds goed op te letten welke methode ze iedere keer gebruikt en al de eerst vlees methode toegepast wordt dan extra oplettne of het goed gaat met die enkele ribben. Mar die kraakt ze gelukkig altijd wel netjes
Gebruikersavatar
Door pike
#655290
Pike at eerst systematisch de ribben op. Gelijkmatig afknagen. Gister begon hij echter aan de dikke kant te knagen (hij had 2 ribben aan elkaar) en hield toen de losse ribben over. Die zaten weliswaar nog in de lengte aan elkaar met een  lapje vlees maar je kon ze zo dubbel klappen. Ik vond het maar een enge manier van ribben eten eigenlijk.
Door bas rouge
#655364
Bolke en Barousse eten de ribben in de breedte op. Rein zet z'n voorpoot erop en trekt dan eerst losse lappen vlees eraf en trekt dan rib voor rib van de homp ribben af.
Hij kraakt die wel prima en is geen schrokker.
Gebruikersavatar
Door pike
#655423
Dus ondanks dat ze zo'n "homp" krijgen eten ze uiteindelijk losse ribben? Ik heb hier zoveel enge dingen over gelezen. Als ze goed kauwen zal dat idd geen probleem zijn, maar Pike werkt alles liefst zo snel en groot mogelijk naar binnen. Dus ik ben niet zo blij met de nieuwe methode! Gelukkig zijn die ribben behoorlijk zacht en is hij inmiddels wel wat gewend maar toch...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door