Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramona
#643535
nu toch nog een vraagje...

ik ben er inmiddels van op de hoogte geraakt dat, indien je nog deels barf en deels brok geeft je bv geen gevogelte gedeelt met barf in een maaltijd kunt geven. Brokken verteren langzamer dan het verse vlees met als gevolg dat de salmonella bacterie in de darmen wel de kans krijgt om zich te vermenigvuldigen.

Zou je wel brokken gedeelt met barf in een maaltijd kunnen gevan als het bv om konijn gaat? Pens of lamshart bv?

noem maar wat: 100 gram brokken aangevuld met 200 gram barf.
#643564
Ramona schreef: ik ben er inmiddels van op de hoogte geraakt dat, indien je nog deels barf en deels brok geeft je bv geen gevogelte gedeelt met barf in een maaltijd kunt geven. Brokken verteren langzamer dan het verse vlees met als gevolg dat de salmonella bacterie in de darmen wel de kans krijgt om zich te vermenigvuldigen.

Zou je wel brokken gedeelt met barf in een maaltijd kunnen gevan als het bv om konijn gaat? Pens of lamshart bv?
noem maar wat: 100 gram brokken aangevuld met 200 gram barf.
Ik denk dat gevogelte samen met brokken niet word gegeven wanneer het om ongemalen gevogelte gaat, en niet om het "gevaar" van salmonella.

Wanneer je grote stukken kip geeft, dan is 't niet aan te raden om samen met brok te geven.
Dus geen 100 gr brokken en200 gr kippen nek/vleugel/ of poot tegelijk geven.(en ook geen hele lams ribben, of konijn karkas samen met de brokken)

Wanneer je kvv geeft ,waar dus gemalen bot inzit, dan zou je dat wel samen met de brokken kunnen geven.
#643566
Ramona schreef: nu toch nog een vraagje...

ik ben er inmiddels van op de hoogte geraakt dat, indien je nog deels barf en deels brok geeft je bv geen gevogelte gedeelt met barf in een maaltijd kunt geven. Brokken verteren langzamer dan het verse vlees met als gevolg dat de salmonella bacterie in de darmen wel de kans krijgt om zich te vermenigvuldigen.

Zou je wel brokken gedeelt met barf in een maaltijd kunnen gevan als het bv om konijn gaat? Pens of lamshart bv?

noem maar wat: 100 gram brokken aangevuld met 200 gram barf.
Ik zou gewoon geen brokken en vleesbotten in 1 en dezelfde maaltijd geven (en liefst zou ik helemaal geen brokken geven ;). Natuurlijke brokken bestaan in mijn ogen ook niet) maar als je al persee brokken + barf wilt geven: geef dan bijv. 's morgens brokken en 's avonds vleesbotten/vlees/orgaanvlees, etc. En in mijn ogen kun je dan ook prima kip voeren. De meeste honden reageren daar prima op.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 04 okt 2006, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door