Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Ilse
#642518
FF een vraagje aan de ervaren barfers, ik ga zo langzamer hand al meer barf geven aan Candy en heb nu een vraagje over runderstrot. Gisteren heeft ze voor het eerst een kleintje gekregen(strotje), en ze heeft ervan genoten! 3 uur lang is ze er mee bezig geweest, eten wegleggen, weer pakken begraven, opgraven verder eten, nou ik maak er geen 3 uur durend bericht van, maar ze is er lekker mee in de weer geweest. Mijn vraag is nu, op een moment was alleen die dikke binnenkant ,pezig/ kraakbeen achtig, nog over. Ik had niet het idee dat ze dat nog ging stuk knagen en was bang dat dat in een keer naar binnen zou gaan. Dus ik heb dat weggegooit. Tot groot onbegrip van candy, ze heeft nog een kwartier naar de kliko staan kijken en 5 minuten verontwaardigt naar mij. Wat doen jullie in zo'n geval, weggooien of door laten eten?
Alcat bedankt maar weer voor jullie reactie's,
groeten Ilse ;)
#642525
oh da's wel wat anders dan wat Candy deed!!!!
Ze was laatst ook ruim een uur bezig met een stuk lam, maar zit er misschien verschil in het ras, ze heeft natuurlijk niet zulke grote kiezen als een herder of labrador, ze is een am. cocker. :)
#642592
202spots schreef: klinkt alsof ze er meer mee speeld dan van kluift.. :-\
Tja wat noem je spelen, na een tijdje kip en lamsribben te hebben gegeten is dit natuurlijk wel wat anders. Zelf heb ik er geen moeite mee als ze lekker lang bezig is, want dat vind ik ook een prettige bijkomstigheid van het barfen, dat het geen hapslikweg verhaal is zoals bij andere voedingsmethode's.
Maar dat houdt niet in dat ik niet geiintresserd ben in de reden dat jij je honden een half uur laat eten! ik sta open voor alle ideeen.
;)
#642596
Lizzy schreef: Ik laat ze het kraakbeen opeten.
Dank je wel voor je antwoord en de andere natuurlijk ook, maar kan het kwaad als ze het in een keer naar binnen zou gooien, daar was ik een beetje huiverig voor.
wat over was was ong. 10 bij 6 cm, 't was een klein strotje voor een klein hondje!! ;D ;D
Laatst gewijzigd door *Ilse op ma 02 okt 2006, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#642600
bakkertje 1 schreef: Dank je wel voor je antwoord en de andere natuurlijk ook, maar kan het kwaad als ze het in een keer naar binnen zou gooien, daar was ik een beetje huiverig voor.
wat over was was ong. 10 bij 6 cm, 't was een klein strotje voor een klein hondje!! ;D ;D
Ik heb het idee dat mijn honden ook wel eens flink grote stukken kraakbeen naar binnen werken. En heel vaak kotsen ze dat ook een dag later weer uit, omdat het knap onverteerbaar (doch behoorlijk zacht) is. Als je het eng vindt: ik zou volgende keer een iets grotere strot nemen en het laatste stuk ook weg laten eten. Je hebt dan wel minder grote kans dat ze het in 1 keer wegslikt.
Door Fido
#642697
Ik laat Eddie (chinese naakthond, vandaag 6 mnd oud) en Fido (border collie, 2 jr) altijd alles opeten van een strot.
Fido krijgt een lekkere grote en Eddie een kleintje.

Vraag altijd ras of maat van de hond om de goede maat strot te verkopen. Heb ze van <400g tot wel 1.5 kg. Voor iedere hond het geschikte strotje  ;D
#642700
Fido schreef: Ik laat Eddie (chinese naakthond, vandaag 6 mnd oud) en Fido (border collie, 2 jr) altijd alles opeten van een strot.
Fido krijgt een lekkere grote en Eddie een kleintje.

Vraag altijd ras of maat van de hond om de goede maat strot te verkopen. Heb ze van <400g tot wel 1.5 kg. Voor iedere hond het geschikte strotje  ;D
Ja dat klopt ook, want ik had het bij jou vandaan ;D ;D
Compleet met goede voorlichting, 't is gewoon mijn eigen onzekerheid, en dat ik bang was dat ze het in een keer door zou slikken. Misschien de volgende keer een wat grotere, ik had nu de <400.
ach 't went heus wel een keer!!!! :)
#642885
bakkertje 1 schreef: Tja wat noem je spelen, na een tijdje kip en lamsribben te hebben gegeten is dit natuurlijk wel wat anders. Zelf heb ik er geen moeite mee als ze lekker lang bezig is, want dat vind ik ook een prettige bijkomstigheid van het barfen, dat het geen hapslikweg verhaal is zoals bij andere voedingsmethode's.
Maar dat houdt niet in dat ik niet geiintresserd ben in de reden dat jij je honden een half uur laat eten! ik sta open voor alle ideeen.
Tja, mijn honden spelen niet met hun eten,
wat ze krijgen word binnen de 3 en 10 min.weggewerkt. :-\
Het enige waar ze langer op kluiven is 'n schouderblad, en dat haal ik na 30 min. weg, dan hebben ze genoeg bot eraf gekluift en daarna vind ik het alleen tanden slijpen.
Ik ben van mening dat het eten hun voer is, en geen speelgoed.
en ik zie het nut er niet van, om 'n hond 3 uur met z'n eten te laten spelen.
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 02 okt 2006, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#642892
202spots schreef: Tja, mijn honden spelen niet met hun eten,
wat ze krijgen word binnen de 3 en 10 min.weggewerkt. :-\
Het enige waar ze langer op kluiven is 'n schouderblad, en dat haal ik na 30 min. weg, dan hebben ze genoeg bot eraf gekluift en daarna vind ik het alleen tanden slijpen.
Ik ben van mening dat het eten hun voer is, en geen speelgoed.
en ik zie het nut er niet van, om 'n hond 3 uur met z'n eten te laten spelen.

Nou ja het nut....als ze in die 3 uur dr zelf vermaakt en het gewoon uiteindelijk allemaal op eet wat is er dan mis mee, van mij mogen ze hoor.
Waarom weghalen...

en wat betreft dat strotje...mijne (mn teef vooral) die at gewoon de hele strot weg hoor met kraakbeen...
Gebruikersavatar
Door pike
#643173
Pike en Armagnac hebben laatst ook voor het eerst strot gehad. Ik had er een in tweeën gehakt. Pike had dat zoals gewoonlijk vrij snel weg, Armagnac heeft er al gauw een half uur over gedaan (zonder er mee te spelen). Pike heeft een stel giga-kiezen achterin en bovendien slikt hij alles door wat maar een beetje op slikformaat is. Armagnac heeft niet alleen een kleiner bekkie met kleinere kiezen, maar die kauwt ook alles ontzettend goed. Zelfs het kleinste stukje wordt nog eens gekraakt. Ik was ook een beetje huiverig voor al dat kraakbeen maar geen van beide heeft ook maar ergens last van gehad, er is niets uitgekotst en ook met poepen geen problemen. Dus dat mogen ze gerust nog een keer :).
#643176
Joep en Joris eten allebei ook altijd de hele strot inclusief kraakbeen. Ze doen er echter geen 3 uur over...... ::) ::) ::) Integendeel zelfs... Joep heeft het met 5 minuten op en Joris doet er misschien 10 minuten over! :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door