Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door laura
#64272
Wij hebben een poos geleden een zak vol met botten van de slager gekocht. We waren toen net begonnen met barfen en wisten niet wat goed was! Er zitten dus ook veel dragende botten bij... Hier gaat ze eigenlijk wel heel goed mee om. Ze kauwt er een half uur op, vooral om al het vlees en de dellen (zo noem ik ze maar ;D) eraf te halen. Na dat half uu laat ze het liggen en wil ze het dus ook niet meer. Gelukkig verspild ze haar tanden er niet aan!

Nu zaten er in die zak ook ribben. Ik lees overal dat ribben geheel worden gegeven. Onze hond haalde weer alleen het lekkere eraf en de rest vond ze te hard blijkbaar. Bedoelen jullie soms alleen ribben van een kalf??? Dit waren duidelijk botten van een rund!

De slachterij zei trouwens dat zij erg veel afval naar asiels toebrengen, gratis... Vond ik een erg goed initiatief, kennen meer mensen dit?

G. Laura
Door Lizzy
#64298
laura schreef: Wij hebben een poos geleden een zak vol met botten van de slager gekocht. We waren toen net begonnen met barfen en wisten niet wat goed was! Er zitten dus ook veel dragende botten bij... Hier gaat ze eigenlijk wel heel goed mee om. Ze kauwt er een half uur op, vooral om al het vlees en de dellen (zo noem ik ze maar ;D) eraf te halen. Na dat half uu laat ze het liggen en wil ze het dus ook niet meer. Gelukkig verspild ze haar tanden er niet aan!

Nu zaten er in die zak ook ribben. Ik lees overal dat ribben geheel worden gegeven. Onze hond haalde weer alleen het lekkere eraf en de rest vond ze te hard blijkbaar. Bedoelen jullie soms alleen ribben van een kalf??? Dit waren duidelijk botten van een rund!

De slachterij zei trouwens dat zij erg veel afval naar asiels toebrengen, gratis... Vond ik een erg goed initiatief, kennen meer mensen dit?

G. Laura
Hoi Laura, ribben van echte kalfjes en lammetjes eten ze helemaal op. Maar inderdaad, als ze van rund zijn, dan laten ze ze liggen. Die zijn te hard om te kunnen verteren.

Overigens is het prima dat jouw hond zo goed met deze botten om gaat. Het enige wat je (denk ik) in de gaten moet houden is de slijtage van de tanden en kiezen. En, een bot dat niet gegeten kan worden levert derhalve dus geen/nauwelijks calcium.
Door laura
#64328
ribben van echte kalfjes en lammetjes eten ze helemaal op.

Zijn er ook nep lammetje en kalfjes? ;D ;D ::) :P lol lol

Die calcium heb ik nog niet over nagedacht. Soms eet ze wel stukken ervanaf, kraakbeen denk ik. Is ook terug te vinden in de ontlasting.
Inmiddels weet ik meer van barfen (door jullie ;)_.
We zijn vorige week naar de islamiet geweest en kunnen daar gratis botten halen. Ik heb gevraagd van lam, hopelijk is dat het ook!

Volgend weekend is de vriezer waarschijnlijk leeg genoeg om nieuwe botten erin te doen.
We moeten de vriezer een beetje leeg eten, zodat alles van de hond erbij in past. We eten ons helemaal ziek in de boerenkool ;D. en de ijsjes ;D
Door Lizzy
#64331
Hihihi, lekker he, boerenkool!

Maar over die echte en lep lammetjes: ;D. Ik bedoel daar de leeftijd mee. Echte kalfjes en lammetjes (als ze zo officieel mogen heten) zijn jong en hebben zachte botten. Bij veel slagerijen verkopen ze botten van kalf of lam die we bijna koe of schaap zouden noemen. En deze botten zijn vaak ook te hard.
Door laura
#64338
oh ok,

Stond er raar van te kijken.... Snap nu wat je bedoeld!

De boerenkool is verrukkelijk!!!! heb alleen altijd last van winderigheid een dag later ;D ;D ;D zijn ze thuis zo blij mee!!!!! Laatst liep de hond al bij me weg ;D >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door