Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door petrap
#576230
Vanmorgen heb ik geprobeerd rauwe zalmkoppen aan de honden te geven. Alegra likte een paar keer en ging toen naast de bak liggen met haar kop op de grond en met een blik van: "Heb je niks anders als ontbijt?" Viento keek even en liep toen weg :(. Ik was er eerlijk gezegd al bang voor, want sardientjes moeten ze ook niet. Een piepklein stukje wilden ze ook niet. Als Frank echter vis maakt, zijn ze niet bij het fornuis weg te slaan. Ik heb de zalmkoppen dus in een pan water gedaan en even licht gekookt. Daarna de honden stukjes met de hand gevoerd (zonder de graten e.d.) en dat ging erin als koek ???. Tussen de gekookte stukjes door heb ik Viento ook nog een klein stukje rauw gegeven met de graten en dat at hij ook vrolijk op. ::)

Haring (de gezouten) vinden ze heerlijk. Waarom die rauwe zalmkoppen nou niet :-\ ? Het lijkt me beter om de volgende keer gewoon een blikje zalm te kopen in plaats van vishandels afstruinen voor zalmkoppen ::) .
Laatst gewijzigd door petrap op vr 23 jun 2006, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#576243
nou hier hebben ze ook de zalmkoppen raar aangekeken, ik heb alle vlees eruit geplukt en met de hand gevoerd, toen wisten ze wel wat ze er mee moesten, maar de kop compleet, dot heeft zich eroverheen gerold, maar dat was ook de enige echte interactie. In de loop der tijd geef ik opnieuw een zalmkop, vorig week hebben ze wel zalm gegeten, zonder graten, maar dat was omdat ik het zo kreeg ;) dus ze lusten het wel, weten alleen niet zo goed waar of hoe ze moeten beginnen aan die stomme kop ;) wie weet, ooit weten ze het precies, overiginds is rauwe vis ook niet bij alle honden even populair ::)
Door K&D
#576301
De eerste keer keek Dubhe ook :o zo naar de zalmkop. Ik heb hem in stukken gesneden en dat ging er wel in. Het was blijkbaar wel even wennen. Een hele kop is ook veel te veel voor haar. Dus nu snijd ik ze gewoon in vieren.
Door petrap
#642252
Yes, de aanhouder wint, mijn 2e experiment is bij Viento gedeeltelijk geslaagd :D. Ik had 1 zalmkop, daar heb ik stukjes uitgepulkt en door de Bibi gedaan. Dat aten meneer en mevrouw zonder blikken of blozen. Ik had toen nog een kop zonder inhoud over en die heb ik ´s avonds bij de rest van het voer voor Viento gedaan. Hij at eerst de rest op, maar daarna hoorde ik het nodige gekraak en toen ik weer keek, was de kop verdwenen :). Volgende keer ga ik proberen of hij de kop in 1 keer opeet.
Gebruikersavatar
Door pike
#642702
Pike deed met zijn eerste (halve) zalmkop ook moeilijk, maar hij lustte het best wel want later op de dag at hij hem helemaal op. Een week later toen er weer zalmkop was at hij het zonder mokken.
Armagnac had eveneens moeite met zijn eerste (kwart ::)) zalmkop. Die heb ik toen kleiner gehakt (gelukkig deed ik dat buiten want een ontdooide kop hakken spettert alle kanten op  :o :-X ). De kleinere stukken werden dankbaar gekauwd. Een half uur :D is hij bezig geweest met kauwen! En de sardientjes: Armagnac lust de koppen niet en wat daar achter zit, dus hij krijgt de "onderste" helft met de staart en Pike de bovenste helft met de kop ;D en dan worden ze lekker opgegeten 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door