Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#642603
Wij hebben sinds 2 weken een puppy in huis. Nu weigert die kleine meid CB te eten in alle variaties. Barf vind ze geweldig maar ik betwijfel of ze nu met haar 9 weekjes genoeg binnen krijgt en genoeg afwisseling. Ze eet; kwartelkarkas, kippenvleugels,karkas en nekken, eendennekken, geitenvlees, paardenvlees, rundvlees, struisvogelvlees, hertenvlees, lamsvlees, pens, hart en lever. Ik betwijfel of er genoeg bot aanwezig is :-\
Door Lizzy
#642605
Nou, qua afwisseling hoef jij je helemaaaaaaaal geen zorgen te maken zeg!!! Wauw! Wil je dat ik voor je uitreken of je genoeg bot geeft? Als je nou opschrijft wat je per week voert, inclusief alle gewichten (van alles dat je geeft): wil ik met liefde de percentages berekenen hoor!

Maar hee, vertel, hoe is het verder met je pupsel?
Door conleeuw
#642607
eerst gefeliciteerd met de nieuwe pup, als ik kijk naar wat jij allemaal voer dan krijgt de pup lekker veel variatie, tja, wat moet je nou met een jonge dame die geen KVV wil...... gewoon barfen lijk mij ;D Er zijn genoeg mensen die ene pup met Barf hebben grootgebracht, dus het zal jou vast ook wel lukken.
Door Cindy de Wolf
#642608
Lizzy schreef: Nou, qua afwisseling hoef jij je helemaaaaaaaal geen zorgen te maken zeg!!! Wauw! Wil je dat ik voor je uitreken of je genoeg bot geeft? Als je nou opschrijft wat je per week voert, inclusief alle gewichten (van alles dat je geeft): wil ik met liefde de percentages berekenen hoor!

Maar hee, vertel, hoe is het verder met je pupsel?
Pffeww dat is een pak van mjn hart, dacht echt dat het te weinig zou zijn. Ik zit nu op mijn werk dus de gewichten kan ik je niet exact geven maar wel een goed idee.

's ochtends1 flinke eetlepel struisvogelvlees en een kwartelkarkasje. 's middags geitenvlees of ander spiervlees zo'n 100g.
's avonds 2 kippenvleugeltjes, of 3 kippennekken of 2 eendennekken.
Voor het slapen gaan nog een hapje of wat spiervlees of kippennekje of eendennekje.
1 a 2 keer in de week een rauw eitje. 1 keer in de week pens (zo'n 60g denk ik) met kip/eend. 2 keer in de week wat ander orgaanvlees zoals hart, lever, maag. Fruitmix een theelepletje (eet ze nog niet zo goed).

Ze heeft  al liggen knagen op een lamsribje, lamsnek en eendenbout. Hierbij sjort ze het vlees eraf maar het bot kan ze uiteraard nog niet weg krijgen.

We hebben haar Misty gedoopt, totaal niet gepland maar het kwam zo uit. Het is een pienter dametje van 9 weken, kruising Grote munsterlander * Golden retriever. En een heerlijke drukke aanwezige leergierige pup. Ze is al praktisch zindelijk, ze komt op de fluit, apporteert behoorlijk, gaat zitten, liggen. Ze bonjourt door de roedel heen alsof ze NOOIT iets anders gedaan heeft, speelt onwijs met Jesse. Heeft de klassieke fout al in het bos gemaakt door te denken dat je op kroos kan lopen. Kortom behoorlijk wat leven in de brouwerij.

Hierbij wat foto's, hoop dat het goed gaat;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Cindy de Wolf
#642610
conleeuw schreef: eerst gefeliciteerd met de nieuwe pup, als ik kijk naar wat jij allemaal voer dan krijgt de pup lekker veel variatie, tja, wat moet je nou met een jonge dame die geen KVV wil...... gewoon barfen lijk mij ;D Er zijn genoeg mensen die ene pup met Barf hebben grootgebracht, dus het zal jou vast ook wel lukken.
Ik heb al snel het idee dat ik te weinig voer omdat de volwassen honden veel meer krijgen. Dit lijkt dan zo weinig aan afwisseling vooral het botpercentage.
Door - pien -
#642611
Wat een lekker dametje! En qua barf, het lijkt wel een 3-sterrenrestaurant ;)
Door Mevroi Kruim
#642652
Wat een geweldig leuk koppie! En de rest is ook lief en leuk  :-*
Als ik zo je menu lees komt ze helemaal niks tekort, die kleine. Als je echt denkt dat ze meer bot moet hebben kun je wat simpele botjes zoals kip en kwartel en konijn extra geven, maar volgens mij is dat niet nodig.
Kátur van mij is kerngezond groot geworden op een heel wat minder afwisselend dieet.
Door Twiz
#642839
Ohhh Cindy,

Wat een droppie zeg..............maar ondeugende oogjes hoor!!!

Precies wat je wil toch, deze kruising?

Het enige dat je nu nog meer kan toevoegen qua variatie aan bot is sardientjes (weinig bot, dat wel) en parelhoenkarkas.
Al denk ik dat ze niet veel tekort komt hoor.

Veel plezier met je kleine meisje ;)
Door Lizzy
#642910
Cindy de Wolf schreef: Pffeww dat is een pak van mjn hart, dacht echt dat het te weinig zou zijn. Ik zit nu op mijn werk dus de gewichten kan ik je niet exact geven maar wel een goed idee.

's ochtends1 flinke eetlepel struisvogelvlees en een kwartelkarkasje. 's middags geitenvlees of ander spiervlees zo'n 100g.
's avonds 2 kippenvleugeltjes, of 3 kippennekken of 2 eendennekken.
Voor het slapen gaan nog een hapje of wat spiervlees of kippennekje of eendennekje.
1 a 2 keer in de week een rauw eitje. 1 keer in de week pens (zo'n 60g denk ik) met kip/eend. 2 keer in de week wat ander orgaanvlees zoals hart, lever, maag. Fruitmix een theelepletje (eet ze nog niet zo goed).

Ze heeft  al liggen knagen op een lamsribje, lamsnek en eendenbout. Hierbij sjort ze het vlees eraf maar het bot kan ze uiteraard nog niet weg krijgen.
Ik heb het geprobeerd zonder gewichten maar dat word me echt teveel gokken. Heb je ook al geprobeerd haar groente te geven? (kan ook restjes van je eigen eten). Went ze daar ook gelijk aan!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 03 okt 2006, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#643428
Ik houdt zo'n 5% van haar lichaamsgewicht aan dat komt neer op zo'n 300g per dag momenteel;
's ochtends 1 kwartelkarkas 50g of 2 kippennekken 100g of 1 eendennek 125g.
's middags 100g spiervlees
's avonds zelfde als 's ochtends.

1 keer in de week de avondmaaltijd met pens
1 keer in de week eitje
2 keer in de week wat orgaan ipv rmb's 2 kippenhartjes, lever.

Groente eet ze niet evenals vis.

Suggesties hoe ik haar toch wat KVV kan laten eten? Dat kan namelijk weleens makkelijk zijn als het zo uitkomt. Smuldier en CB eet ze niet, mengen stinkt ze niet in :-[
Door Lizzy
#643516
Aangezien je niet overal de gewichten bij hebt gezet, moet ik hier en daar toch gokken.... Qua het vleesbot heb ik een gemiddelde genomen van de 50 gram, 100 gram, 125 gram (dus 90 gram). Ik heb gegokt dat je 100 gram pens voert. En ik heb gegokt dat je ongeveer 90 gram orgaanvlees als hart en lever geeft.

Ik kom uit op:

50% vleesbot
14% orgaanvlees
35% vlees

Mij lijkt dat prima, voor je pupsel.

Suggesties hoe je haar versvlees kan laten eten? Ehhh.... geen idee.... Ik zou zelf een paar pakketjes "makkelijk" samenstellen, voor de keren dat ik geen tijd zou hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door