Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esther H
#639733
Hallo,

Gabor is nu 21 weken en eet vanaf 12 weken vers. Hij heeft deze week al 2 keer een "aanval"gehad. Ik Heb vrijdag een afspraak met  de DA.
Ik heb eens gezocht en kom dan uit op epileptische aanvallen.
Dronkemans loop kokhalsen, schuim spugen omvallen en stuiptrekkingen. Duren in mijn ogen erg lang maar is ook weer zo over. Daarna loopt hij weg eerst een beetje wankel en dan of er niets is gebeurt. We horen het vrijdag wel.

Ik heb ook nog een vraag over de barfhulp.
Tot welke leeftijd houd je 5 % aan of is dat ook dat je ziet dat je hond het er goed op doet of te dik word.
Gabor voer ik vanaf 8 weken al 2 keer per dag omdat hij dat zo gewent was. Soms krijgt hij van mij wel eens een extraatje.
Ik geef dan 5 %. Hij weegt nu 22 kilo en gaat naar de 40- 45 kilo.

:-\
Door Lizzy
#639764
Oh hemel! Wat raar joh, die aanvallen... Ik ben benieuwd wat/of er vrijdag wat uitkomt...

Dat hangt wel van de hond af. Bij Linga denk ik dat ik rond de 4,5 a 5 maanden al terug ging naar ongeveer 4,5% en bij 7 maand zat ik volgens mij op 3%.
Door 202Spots
#639790
Dronkemans loop kokhalsen, schuim spugen omvallen en stuiptrekkingen
Jeetje, wat naar zeg....maar het is geloof ik wel erg jong om nu al epilepsy te hebben dacht ik...
Heeft ie pas vaccinaties gehad ?
misschien daar 'n reactie van?
Door Xada
#639843
Epilepsie kan zeker voorkomen op deze jonge leeftijd. Primaire epilepsie noemen ze dat volgens mij en schijnt erfelijk te zijn. Er zijn volgens mij wel goede medicijnen voor, een vriendin van mij heeft een hond die het ook al vanaf zijn pup zijn heeft.
Heel veel sterkte.
Door hellenbanjerbo
#640341
ken je de site www.epilepsiebijhonden.nl? daar kun je heel veel informatie vinden. als aanvallen vaker dan eens per 6 weken voorkomen heeft de hond medicijnen nodig om de aanvallen te minderen en hopelijk te stoppen. heel veel sterkte ermee.
Door Esther H
#641272
Ik was net bezig Gabor in de auto te loodsen toen de DA belde. Het had vandaag weinig zin om bloed af te nemen omdat het dan toch het hele weekend zou blijven liggen.

We gaan Gabor nu goed in de gaten houden in wat voor omstandigheden zo'n "aanval"gebeurt en donderag gaan we evengoed dan wel bloed afnemen. Dus we wachten nog even.
8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door