Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#639484
Ik vroeg me af of de fokkers op dit forum hier wat meer over kunnen vertellen.
Worden pups die op vers opgroeien en bij de nieuwe eigenaar ineens op de brok worden gezet niet harstikke ziek?
Door Erna
#639506
Ik heb geen idee. Van mijn vorige nest is 1 hond op brokjes overgegaan en dat is ook de enige eigenaar die mij vaak belde om te vertellen dat de hond weer aan de diarree was en of ik nog een oplossing wist.

De laatste keer heb ik gevraagd wanneer hij weer over zou gaan op goed voer in plaats van die droge meuk.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#639518
Erna schreef: Ik heb geen idee. Van mijn vorige nest is 1 hond op brokjes overgegaan en dat is ook de enige eigenaar die mij vaak belde om te vertellen dat de hond weer aan de diarree was en of ik nog een oplossing wist.
Vind ik toch knap hoor dat je zoveel mensen weet te motiveren om de honden goed voer te geven. Jammer van die ene hond  :(  Diarree lijkt me inderdaad een logisch gevolg. Het lijkt me een hele omschakeling van makkelijk verteerbaar voedsel naar spul wat er voor het grootste deel weer onverteerd uit komt.
Door Lil
#639920
Hitam schreef: Ze werden niet ziek, maar we kregen wel veel klachten dat ze niet wilden eten.
Die ervaring heb ik bij ons op de hondenvereniging daar zijn ook gebarfte honden die gewoon op de brok werden gegooid. Ze hebben helaas geen diarrree of spijsverteringsproblemen gekregen. Ik zeg helaas omdat ik deze drie mensen niet van barf krijg overtuigd, en dat terwijl ze 35 pagina's bij hun hond hebben gekregen over schadelijke effecten van brok en de wonderen van barf.
Een van die honden is nu vijf jaar en hij eet echt nog altijd super slecht, als hij 200 gram brok eet is het veel, je ziet gewoon de ribben. Maar als ik kvv bij me heb of rodiworst dan wordt hij agressief en wilt hij perse dat eten hebben dat ik dan bij me heb.
Door Joshii
#640039
Lil schreef: ....Maar als ik kvv bij me heb of rodiworst dan wordt hij agressief en wilt hij perse dat eten hebben dat ik dan bij me heb.
En daarmee is het bewijs weer geleverd: honden worden agressief van vers vlees!!!! :D
Door karin G
#657838
Josien schreef: En daarmee is het bewijs weer geleverd: honden worden agressief van vers vlees!!!! :D
nou, dat zeg je nu..........
onze pup vond het best als de katten bij de brokken kwamen, nu echt niet meer, ik ben echt aan het trainen gegaan met kleine stukjes eten in z'n bak stoppen(het is nu over hoor!). oke, das zijn karakter misschien maar toch.......... leuk eigenlijk, want het betekent dat ie het wel heel graag eet, en de brok  liet ik de hele dag staan, hij at er amper wat van.
maar ik dacht het stiekum wel eerst, tot ik verder ging denken ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#659344
karin G schreef: nou, dat zeg je nu..........
onze pup vond het best als de katten bij de brokken kwamen, nu echt niet meer, ik ben echt aan het trainen gegaan met kleine stukjes eten in z'n bak stoppen(het is nu over hoor!). oke, das zijn karakter misschien maar toch.......... leuk eigenlijk, want het betekent dat ie het wel heel graag eet, en de brok  liet ik de hele dag staan, hij at er amper wat van.
maar ik dacht het stiekum wel eerst, tot ik verder ging denken ;)
Dat is toch niet agressief? Zegt allemaal meer iets over de smakelijkhied van de brokken :-X
Gebruikersavatar
Door *Monique
#660991
Dorothea2 schreef: Ik vroeg me af of de fokkers op dit forum hier wat meer over kunnen vertellen.
Worden pups die op vers opgroeien en bij de nieuwe eigenaar ineens op de brok worden gezet niet harstikke ziek?
Ben een aspirant fokker, die nog geen nestje heeft gehad nu dat ik rauw geef. Maar Didge (jongste reu) is bijna 2 jaar en is opgegroeid met KVV. Hij is hier gedeeltelijk opgegroeid met half brok/half CB. Sinds 3 maanden op volledig rauw. Ik heb laatst wat nestbroertjes en zusjes van hem gezien en ik vond ze heel "papperig" eruit zien. Terwijl Didge al goed bespierd is en geen gram vet teveel heeft
Door Aiyana
#662595
Wij steken heel veel tijd in voorlichting van voeding bij onze pupeigenaren. Enkele stappen daarna toch over op brok. De meeste klachten die wij daarover krijgen is dat hun hond niet goed meer eet en dat komt volgens hun dierenarts dan alleen maar door het wisselen van het gebit...  ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#663810
Dorothea2 schreef: Ik vroeg me af of de fokkers op dit forum hier wat meer over kunnen vertellen.
Worden pups die op vers opgroeien en bij de nieuwe eigenaar ineens op de brok worden gezet niet harstikke ziek?
Nee, die ervaring heb ik niet, was het maar zo dan bleven de eigenaren zeker vers geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door