Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K&D
#634949
Ik zag laatst bij de Makro zakken diepvries kalfsbotten bij het diepvries hondenvoer. Heeft iemand die al eens gekocht en hoe bevalt dat, of is het niks?
Door Esther H
#634965
Nee, ik heb wist niet eens dat er een aparte vriesafdeling was voor diepvrieshondevoer. Zal toch eens kijken straks.

Ik kreeg wel laatst een hele vuilniszak vol van een slager als ik de lamsbotten weg zou gooien. Want die zijn zo slecht.
Heb ik natuurlijk niet gedaan maar wel het grootste gedeelte van de kalfs omdat het de dragende delen waren. De ribben gebruik ik als  ik weg moet en hem even bezig wil houden.

8)
Door Bianca
#639463
Bedoel je de kalfszandbeen stukken uit de vriezer? Ik haal die wel eens bij Lukas Klamer en volgens mij zijn ze prima. Ik geef ze hier alleen als ik niks anders heb, aangevuld met spiervlees, of als "recreatie bot". Dus echt maar heel af en toe, maar dat komt doordat ik tegenwoordig aan beter spul kan komen...
Door Lil
#639480
Ik heb ze niet van de Makro, maar wel nog kalfszandsteen stukken. Ook ik voer ze niet meer, omdat ik nu echt veel verschillende soorten bot had. Heb het een tijdje gebruikt toen ik wel veel soorten vlees had, maar slechts weinige met bot erin.
Door Antonia
#639643
Esther H schreef: De ribben gebruik ik als  ik weg moet en hem even bezig wil houden.
Heeft niets met het onderwerp van deze topic te maken, maar ik reageer toch even op deze opmerking.
Ik geef mijn honden nooit vleesbotten als ik niet in de buurt ben. Het voeren van vleesbotten brengt een (weliswaar beperkt, maar toch) risico met zich mee. Dat risico doet zich zelden voor, maar je zult net zien dat die ene uitzonderlijke keer zich voordoet als je niet in de buurt bent.
Door Bianca
#639747
Die van mij krijgen niet eens vleesbotten vlak voor ik weg ga.... Altijd 's avonds laat zodat ik ze minstens 1 a 2 uur in de gaten kan houden. Maar ik ben dan ook een muts.... :-[
Gebruikersavatar
Door *Monique
#639845
Mijn eerste aankoop barfproducten was zandbeen van de Makro en sardientjes uit de aanbieding. Ik heb dat zandbeen nooit vertrouwd. Heeft een poosje in de vriezer gelegen, 2 weken geleden eruit gehaald, maar ik heb de zak weggegooid :-[. Ik vond de botten kei en keihard. Ik durfde het niet aan
Door Antonia
#640160
Bianca schreef: Die van mij krijgen niet eens vleesbotten vlak voor ik weg ga.... Altijd 's avonds laat zodat ik ze minstens 1 a 2 uur in de gaten kan houden. Maar ik ben dan ook een muts.... :-[
Voorzichtigheid is iets anders dan mutserigheid. Volgens mij valt dit onder de categorie voorzichtigheid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door