Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MollyBella
#639366
Nu ik aan het rekenen ben geslagen lijkt het allemaal nogal mee te vallen en wil ik kijken hoe ik een goed en evenwichtig menu kan opstellen voor de dames...

Nu zijn er een aantal vragen gerezen... Natuurlijk zijn zoveel mogelijk diersoorten het beste om te voeren (neem ik aan) maar wat is het minimum en wat is het gemiddelde dat jullie voeren? dit omdat ik als brabo niet echt veel mogelijkheden heb om aan verschillende soorten te komen...

Ik heb het ooit wel eens gelezen maar ikkan het niet meer terugvinden..

Nog een vraagje, waar valt runderstrot onder?? En zalmkop (ik dacht vleesbot?) Maar sardines vallen weer onder spiervlees??

phoe genoeg vragen dus hahaha
Door bas rouge
#639373
MollyBella schreef:
maar wat is het minimum en wat is het gemiddelde dat jullie voeren? dit omdat ik als brabo niet echt veel mogelijkheden heb om aan verschillende soorten te komen...

Nog een vraagje, waar valt runderstrot onder?? En zalmkop (ik dacht vleesbot?) Maar sardines vallen weer onder spiervlees??
Ik zit per week gemiddeld op 7 verschillende diersoorten. Soms 5 en soms 9, nooit minder dan 5 verschillende. Hier op barfplaats kun je adressen vinden gecategoriseerd per provincie. Kijk maar eens onder "vraag-aanbod ingredienten".
Runderstrot valt bij mij onder spiervlees/vis, zalmkop onder RMB (vleesbot) en sardine valt weer in de categorie spiervlees/vis.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#639377
Je 'moet' wel iets van 4 soorten gebruiken om genoeg variatie te hebben,vind ik.Hoe meer hoe beter natuurlijk,maar ik zou niet teveel doordraven.Je hoeft niet perse 10 soorten te voeren om je hond een evenwichtig menu aan te bieden
Door MollyBella
#639382
de vraag aanbod categorie heb ik al enige tijd gevonden, maar het is allemaal redelijk ver weg voor mij, dus erg lastig...Maar ik zal wel eens kijken of er een oplossing is..

Momenteel kom ik op 3 (kip, vis, rund) maar ik wil wel meer mogelijkheden hebben als ik ga barfen.

nog een vraag, mijn oom is een duivenmelker, zou ik duiven kunnen voeren die ik van hem heb gekregen? Ik denk wel dat dit meestal oudere duiven zijn... Is dat een probleem??
Door Lizzy
#639385
Ik vind eigenlijk dat je het mooiste 2 vleesbotsoorten voert. En bijv. 2 vlees/orgaanvlees/vissoorten. Dus in totaal een vleessoort of 4 vind ik toch wel minimaal, eigenlijk. Nou kun je best met alleen 1 vleesbot aan de slag hoor (sommige mensen hebben honden die persee alleen kippenbot eten). Maar dan zou ik er toch tenminste 3 a 4 vlees/orgaanvlees/vissoorten doen.

Zalmkop bevat vrij veel graat dus dat gooi ik gemakshalve onder vleesbot. Sardien bevat heel weinig graat en een beetje orgaan en is eigenlijk een heel prooitje maar ik gooi het gemakshalve onder vlees/vis. Komt allemaal niet zo krap. Als de runderstrotten veel vlees bevatten: zou ik ze zelf onder de categorie vlees gooien.

Duif zou prima zijn. Waren het niet dat de meeste honden het echt niet te knagen vinden......
Door MollyBella
#639389
haha ik zal het eerst eens vragen, hij eet het meestal zelf op hihihi

ben flink aan het zoeken naar adresjes en heb wel al wat gevonden, hoop ik in Leende dus daar ga ik eens kijken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door