Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
gatver Sonja ik lees dit nu pas.... Wil Boeffie graag in bad? Dan zou ik haar misschien in een bad zetten met een paar drupjes eucalyptusolie van Kneipp erin. Dat brengt misschien wel verlichting.

Verder nog wat extra knuffeltjes van mij.... :-*
Door Sonja
Omdat ik vond dat Boef zo'n nare weeïge lucht bij zich had, en dat in combinatie met van dat geelwitte snot, ben ik vanochtend toch maar een een ab-kuur gaan halen bij de da. In eerste instantie wilde ze ook weer prednisolon voorschrijven, maar toen ik aangaf dat Boef er de vorige keer zoveel bijverschijnselen van had gehad, was ze daar toch ook wel voorzichtig mee. Eventueel kan ik haar een paar dagen een kwart tabletje geven, maar ik denk dat ik eerst maar even kijk wat de ab doet.
Vervolgens ben ik naar de apoheek gereden voor Salispryl, maar dat hadden ze niet. Schijnt een Nederland product te zijn dat in België niet of slecht verkrijgbaar is. Ze konden wel een andere natuurlijke pijnstiller voor me bestellen, dus die ga ik straks om 12 uur ophalen.

Ik zou het inderdaad kunnen proberen om haar in bad te zetten, maar ze ligt nu lekker te slapen en ik wil haar eigenlijk liever niet te veel storen. Ik heb ook maar wat Vicks op de rand van haar mand gesmeerd.
Door Sonja
Er rust ook geen zegen op die pijnstillers, want het was niet binnen gekomen.  >:(
Ze zeggen nu om 3 uur.
Boef loopt een beetje dizzy rond, hier. Ze heeft net wel een plakje Duck met smaak weggewerkt. Dus ik heb nog maar een paar plakjes uit de vriezer gehaald. Het kauwen van botten kost haar te veel moeite nu.
Ik hoop maar dat die ab snel z'n werk gaat doen.
Door Sonja
Ik heb nu eindelijk een natuurlijke pijnstiller weten te bemachtigen en zit nu even te kijken wat er in zit: Chamomilla D12, Colocynthis D12, Magnesia phosphor D14, China D10, Rhododendron D12, Spigelia D12, Calcarea Lact. D10, Venus mercenaria D12 en Aconitum D3.
Is dit wat?
Door Lizzy
Even uit mijn hoofd: Chamomilla wordt in de regel bij oor, hoofdzenuwpijn, reuma en aangezichtspijn in gezet. China ook bij aangezichtspijn maar ook hoofdpijn en zenuwpijn (en nog meer hoor, maar niet van toepassing in dit geval). Colocynthis bij kiespijn, zenuwpijn, zenuwontsteking, aangezichtspijn, migraine. Magnesia phosphor bij tandpijn, kramp stuipen. Rhododendron bij gewrichtspijn, aangezichtspijn, spierpijn. Spigelia bij migraine. Calcarea Lact weet ik niet. Venus mercenaria weet ik ook niet. Aconitum bij ontstekingen.

Ik weet het eerlijk gezegd niet... Ik krijg niet direct zoiets van "Yes! Dit is 'm". Jij?
Door Sonja
Lizzy schreef: Even uit mijn hoofd: Chamomilla wordt in de regel bij oor, hoofdzenuwpijn, reuma en aangezichtspijn in gezet. China ook bij aangezichtspijn maar ook hoofdpijn en zenuwpijn (en nog meer hoor, maar niet van toepassing in dit geval). Colocynthis bij kiespijn, zenuwpijn, zenuwontsteking, aangezichtspijn, migraine. Magnesia phosphor bij tandpijn, kramp stuipen. Rhododendron bij gewrichtspijn, aangezichtspijn, spierpijn. Spigelia bij migraine. Calcarea Lact weet ik niet. Venus mercenaria weet ik ook niet. Aconitum bij ontstekingen.

Ik weet het eerlijk gezegd niet... Ik krijg niet direct zoiets van "Yes! Dit is 'm". Jij?
Eh, nou, daarvoor plaatste ik het ook. Er staat wel het één en ander qua hoofdpijn bij en dat is wel waar ze last van heeft. En ook tegen ontstekingen. Dus wat zal ik doen? Het maar gewoon geven onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet'? En baat het niet dan morgen maar weer op zoek naar iets anders?

Wat zit er eigenlijk in Salispryn? Past dat veel beter bij haar klachten?
Door Sonja
Truus schreef: Salisprin ontspant het hoofd staat er op mijn flesje. Beterschap en knuffel voor Boeffie :-*. Ik hoop dat het snel beter gaat !
En waar heb je dat gekocht? Weet je een verkoopadres in de buurt? Ik zal toch aan de andere kant van de grens moeten gaan shoppen, vrees ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door