Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marja
#638224
Zijn dat poten, knieen en enkels of is er nog meer??

Hier twee straten achter me zit een piepklein winkeltje anex trimsalon.
Daar verkopen ze alle merken kvv en je kunt er ook barf spullen krijgen :)

De eigenaar beweert bij hoog en laag dat je best poten enz kan geven, hij verkoopt het ook heel veel, ik snap daar niks van :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#638231
Het hangt er een beetje vanaf wat jouw hond doet met die keiharde botten. Ik geef mijn hond wel eens een stuk poot, hij knaagt het vlees eraf en laat de rest liggen. Ik ben niet bang dat hij z´n gebit verpest, want hij probeert het bot niet te kraken. Maar als je nou een hond hebt die het bot ook op probeert te eten dan zou ik geen dragende delen geven. Je loopt de kans dat hij z´n gebit erop sloopt. Bovendien gaan die harde botten splinteren als ze breken.
Door Lizzy
#638240
Ook al eet je hond het bot niet op, door het vlees eraf te schrapen veroorzaak je onnodige slijtage aan het gebit. En een keihard bot heeft niet eens een tand/kiesreinigende werking. Dus ook al eet je hond het bot niet: ik vind het een no-no.

(mijn adoptie-hond mist de helft van haar voortanden door slijtage aan mergpijpen. Ze was 3 jaar, toen ze hier kwam. En toen dus al halve tanden.......)
Door marja
#638246
Hier hebben ze vorige week dus foute botten gehad, ze eten het helemaal op tot de laatste kruimel ???

Maar 's nachts kotsen ze het weer uit en ik zag echt hele stukken bot!
Dat doe ik dus geen tweede keer............. ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#638253
Lizzy schreef: Ook al eet je hond het bot niet op, door het vlees eraf te schrapen veroorzaak je onnodige slijtage aan het gebit. En een keihard bot heeft niet eens een tand/kiesreinigende werking. Dus ook al eet je hond het bot niet: ik vind het een no-no.
Vind je het ook een no-no als je eens in de 2-3 weken één keer een hard bot geeft? Ik heb een hele geit in de vriezer liggen en ja daar zitten ook de poten bij. Er zit echt behoorlijk veel vlees aan de poten en ik vind het zonde om weg te gooien. Maar Indy rapst niet echt hoor, hij trekt het er zo vanaf, hij is met een paar minuten klaar.

Wat wordt er dan met recreatiebot bedoeld, moet dat ook zacht zijn?
Door 202Spots
#638263
Dorothea2 schreef: Er zit echt behoorlijk veel vlees aan de poten en ik vind het zonde om weg te gooien. Maar Indy rapst niet echt hoor, hij trekt het er zo vanaf, hij is met een paar minuten klaar.

Wat wordt er dan met recreatiebot bedoeld, moet dat ook zacht zijn?
Ik zou de poot geven totdat het vlees er af is, en dan de kale bot weg halen.
De bot van poten zijn niet alleen TE hard ,maar splinteren ook.

Schouderblad is goeie recreatie bot, iets wat hard genoeg is om op te schrapen, maar zacht genoeg zodat 't helemaal gegeten kan worden.
Door Lizzy
#638269
Dorothea2 schreef: Vind je het ook een no-no als je eens in de 2-3 weken één keer een hard bot geeft? Ik heb een hele geit in de vriezer liggen en ja daar zitten ook de poten bij. Er zit echt behoorlijk veel vlees aan de poten en ik vind het zonde om weg te gooien. Maar Indy rapst niet echt hoor, hij trekt het er zo vanaf, hij is met een paar minuten klaar.

Wat wordt er dan met recreatiebot bedoeld, moet dat ook zacht zijn?
Nou, 1 keer per 2 a 3 weken, met een hond die zich gedraagd als Indy.... OK, moet kunnen.

Ik geef geen recreatiebotten.

Maar ik vind kale, gewichtdragende botten dus 9 van 10 keer inderdaad een no-no. Zie ook het nut er niet van in. Als je hond toch lekkere vleesbotten eet: waarom dan nog recreatiebotten?
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 24 sep 2006, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#638272
vanavond hebben ze hier een flink (dragend) bot gehad. Ze hebben het vlees e.d eraf gepeuterd, en de een na de ander liep er na een dik uur bij weg. Ik heb ze weggegooid
Door 202Spots
#638274
trimsalon schreef: vanavond hebben ze hier een flink (dragend) bot gehad. Ze hebben het vlees e.d eraf gepeuterd, en de een na de ander liep er na een dik uur bij weg. Ik heb ze weggegooid
Niet langer dan 30 min laten knagen...en dan de bot weg halen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#638288
marja schreef:

De eigenaar beweert bij hoog en laag dat je best poten enz kan geven, hij verkoopt het ook heel veel, ik snap daar niks van :-\
Joh, als het moet kun je zoveel geven ::) Maar meestal zijn deze genoemde botten dus botten van een rund, poten/knieën enz. Heb je voor de barf niks aan, dan zou ik liever nog die oude botten van je uit de kliko halen, die waren in ieder geval nog wat beter geprijst ;D
Door marja
#638349
Angelique schreef: Joh, als het moet kun je zoveel geven ::) Maar meestal zijn deze genoemde botten dus botten van een rund, poten/knieën enz. Heb je voor de barf niks aan, dan zou ik liever nog die oude botten van je uit de kliko halen, die waren in ieder geval nog wat beter geprijst ;D
Hahaha  grappjas ;D
Door Mevroi Kruim
#638641
Schouderblad en bekken krijgen ze hier nog wel weg, mits van een jong lam.
Net een zooi poten gekregen, en denk er nog ff over na of ik ze ga geven. Er zit nog een beetje vlees aan en verder zijn de koppen zacht, zijn dus van een jong dier. Voor het kraakbeen wel leuk denk ik maar ik aarzel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door