Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#638153
Gister uit eten geweest en uiteraard mocht de hond ook mee. Het personeel van het restaurant was razend enthousiast, ze vonden het zo leuk een hond onder tafel. Eerst kreeg hij een soort van zacht vleestaafje, ok dat gaat nog wel. Maar toen kwamen ze tot twee keer toe aanzetten met een dentastick.

Wat doe je in zo´n situatie? Ik vind het harstikke leuk dat mijn hond welkom is in een restaurant en dat ze hem willen verwennen, maar heb liever niet dat hij dentastix eet. Toch heb ik er niks van gezegd, die mensen kun je niks kwalijk nemen en ik heb geen zin om dat allemaal uit te leggen als ik uit ben.

Wat doen jullie als je hond iets ongezonds aangeboden krijgt?

Ik moest trouwens wel lachen  :D , er was een oude dame die vroeg of Indy een maltezer was! Hihihi  ;D tijd voor een nieuwe bril?
Door Lizzy
#638158
Whahaha, een Maltezer?  ;D ;D ;D

Jaaaaa, hij lijkt sprekend ;D ;D ;D!

Als mijn honden zoiets aangeboden krijgen, dan zeg ik dat ze dat niet mogen. En als ik rare reacties of blikken krijg, dan zeg ik of (afhankelijk van mijn bui en of ik de mensen wel of niet aardig vind reageren) met mijn neus in de lucht "mijn honden eten alleen gezonde/verse dingen" of (en die zou ik gisteren in jouw geval hebben gebruikt) "Nee, mijn hond is errrrgggg allergisch en die mag dit niet. Hij wordt dan echt doodziek" (en als ik dan drie honden bij me heb, dan zeg ik er achteraan "en het is zielig voor de andere twee als die het wel krijgen").

Ik maak in 2 situaties een uitzondering: bij mijn schoonmoeder krijgen ze altijd een "fout" koekje en dat laat ik zo. Bij mijn dierenarts. Hahaha, toen Frank aan mij vroeg of Linga een Dentastix wou, keek ik hem zeer bedenkelijk aan en toen zei hij "kom op zeg, doe niet zo lullig, jij voert je honden ook enkele ribben" (en dat was dus net na dat rib-akkefietje met Linga). Ik moest zooo lachen! En heb toen ook toestemming gegeven ;D.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#638177
Lizzy schreef: "Nee, mijn hond is errrrgggg allergisch en die mag dit niet. Hij wordt dan echt doodziek"
Een leugentje om bestwil is soms best handig als je geen zin hebt in discussie.
Ik zeg altijd dat mijn hond een dekreu is, als mensen vragen waarom hij nog ballen heeft. Heeft laatst nog een 1U behaald bij de maltezers  ;D  ;D  ;D
Door Lil
#638198
Dorothea2 schreef: Een leugentje om bestwil is soms best handig als je geen zin hebt in discussie.
Ik zeg altijd dat mijn hond een dekreu is, als mensen vragen waarom hij nog ballen heeft. Heeft laatst nog een 1U behaald bij de maltezers  ;D  ;D  ;D
Vragen ze dat echt??? Mij vragen ze waarom ik hem och gossie heb laten castreren en als ik dan zeg dat hij dood en dood ziek was en het de enige oplossing was dan zeggen ze: "toch zonde, je hebt je hond kapot gemaakt"
Rare mensen, de een vind dat je elke reu moet helpen en de ander vind het zielig, zelfs als hij ziek is (enne als ze ouder zijn hebben ze dus geen gedragsverandering, dus hoezo kapot gemaakt?)

Trouwens knap dat je bij de maltezers hebt gewonnen, misschien kan ik dan met mijn kruising gewoon eens meedoen bij de poedels of zo.....  ;D ;D ;D
Door Lizzy
#638204
Dorothea2 schreef: Een leugentje om bestwil is soms best handig als je geen zin hebt in discussie.
Ik zeg altijd dat mijn hond een dekreu is, als mensen vragen waarom hij nog ballen heeft. Heeft laatst nog een 1U behaald bij de maltezers  ;D  ;D  ;D
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:, humorrrr!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#638334
Dorothea2 schreef: Een leugentje om bestwil is soms best handig als je geen zin hebt in discussie.
Ik zeg altijd dat mijn hond een dekreu is, als mensen vragen waarom hij nog ballen heeft. Heeft laatst nog een 1U behaald bij de maltezers  ;D  ;D  ;D
:2funny:  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Gebruikersavatar
Door sylvia
#638335
Het ligt eraan wat voor ongezonde snack ze krijgen aangeboden.
Een markiesje of een ander snoepje van dien aard die mogen ze wel hebben en van mensen die ik heel erg aardig vind en niet voor het hoofd wil stoten dan sta ik met hartkramp zelfs een frolic toe (maar die doet wel zeer hoor) maar bij een denta stick trek ik de grens. Is hij ind e verpakking dan zeg ik beleefd dankuwel, ik zal hem thuis geven en anders zeg ik gewoon die mogen ze niet punt uit.
Door Cathelijn
#638351
bij mij ligt het er een beetje aan wie het geeft en hoeveel het is. Een klein stukje is meestal okee, maar een hele dentastick komt er niet in.
Om te zeggen dat je hond er niet tegen kan is een hele goede, beter dan te zeggen dat je hond het niet lust. Zul je net zien... ::)
Door Daisy75
#638360
Ik zeg het gewoon heel eerlijk, dat ze het niet mogen...tenminste als ze samen zijn, want Shanden mag het zowiezo al niet vanwege zijn blaasgruis.
Als Kayleigh alleen mee is mag het wel eens, zij kan overal tegen..maar ligt er wel aan wat ze willen geven hoor...de ijscoboer kan het niet laten en propt er altijd een ijsje in...gelukkig heb ik em zover gekregen dat ie dat bij shanden echt niet doet...die krijgt dan ee plake vlees uit de koelkast van hem... ;)
Door dogsunlimited
#638408
Zoveel krijgen mijn honden niet van een ander, maar van die runderhuid kauwbotten of flappen zijn uit den boze. Ook die raw hide botten geef ik niet en wil ik niet krijgen, omdat ze er altijd in stikken en het niet wegkrijgen. Die gaan spontaan de kliko in en dat zeg ik ook eerlijk.
Ik ga mijn honden niet aan een gevaar blootstellen, omdat ik mijn mond niet durf open te doen.
Sindsdien nemen ze geregeld gedroogde pensstaafjes en gedroogde runderlongen mee of gewoon een vissie van de markt.
Af en toe neemt iemand eens een pak Markieskoekjes mee. Daar heb ik niet zoveel moeite mee, maar mijn buurvrouw kan ik er altijd wel blij mee maken.
Door Lizzy
#638410
Trouwens, in het park geven sommige hondeneigenaren (die ik goed ken) mijn honden ook wel eens een brokje. En steeds ben ik zooo trots. Pinkel spuugt die met een grote boog en "bleee-blik" weer uit ;D

Oh, en ik ga helemaal met barfje mee : runderkauwbotten/flappen, rawhides en aanverwante artikelen: ronduit verboden.

En Linga heeft dus ooit 1 keer een Dentastix gehad, van mijn DA. En dat was de eerste EN de laatste keer hoor. Hahaha, mijn DA zei van dat ding "Mmm, ruikt best lekker. Gemaakt van het afval van Unox. En stevig en kauwbaar gemaakt door gemalen auto-band erdoor te doen".
Door dogsunlimited
#638415
Lizzy schreef: Trouwens, in het park geven sommige hondeneigenaren (die ik goed ken) mijn honden ook wel eens een brokje. En steeds ben ik zooo trots. Pinkel spuugt die met een grote boog en "bleee-blik" weer uit ;D
Oh, en ik ga helemaal met barfje mee : runderkauwbotten/flappen, rawhides en aanverwante artikelen: ronduit verboden.

Gut, da's knap..........zal is proberen of ik dat op commando kan aanleren.
Voorlopig kanen ze dat nog steeds gretig weg en het vrouwtje zich maar oplaaien 'Los......laat los....spuug het uit' achter de rug om van vriendin lief. ;D
Nee, geintje hoor. Zoveel is het niet en ze heeft nu ook graanvrije snoepjes van pens en runderhart.

En Linga heeft dus ooit 1 keer een Dentastix gehad, van mijn DA. En dat was de eerste EN de laatste keer hoor. Hahaha, mijn DA zei van dat ding "Mmm, ruikt best lekker. Gemaakt van het afval van Unox. En stevig en kauwbaar gemaakt door gemalen auto-band erdoor te doen".
Hihi, zo'n Dentastix vind ik echt eng. Of zo'n groene krododil van Greenies. Daar sla ik spontaan groen van uit. ;D
Door Borke
#638478
Ik wil niet dat andere mensen Borke iets geven, ik ben veel te blij dat we een hond hebben die niet bedelt en dat hou ik graag zo.
Als ze hem dus iets willen aanbieden, dan wil ik het zelf geven.
Is het iets waar ik niet zo achter sta en het is iets kleins (maar wel voor honden, dus geen mensenkoekje) dan vind ik het wel best. Ik eet ook wel eens een ijsje, patatje of een pizza en dat past ook niet in mijn dieet.
Borke is echter steeds minder geinteresseerd in 'normale' hondensnoepjes.

Vreemde mensen op straat daar zeg ik altijd tegen dat hij op dieet is en niets anders mag eten dan zijn dieet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#638565
Lizzy schreef: "Mmm, ruikt best lekker. Gemaakt van het afval van Unox. En stevig en kauwbaar gemaakt door gemalen auto-band erdoor te doen".

Mooie zin voor een reclamefolder.
;D ;D ;D
Pedigree voor honden.

Het heeft inderdaad een hele vreemde samenstelling. Laatst het etiket gelezen omdat iemand vroeg of zijn hond met voedselallergie dat mocht hebben. Er staat letterlijk op vlees en dierlijke bijprodukten. Waarschijnlijk zit elke denkbare diersoort erin.
En een geheim gepatenteerd bestanddeel dat de tanden reinigt, hmm dat zal dan wel die gemalen autoband zijn.
HELP en daar heeft Indy er zaterdag twee van opgegeten.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door