Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan-
#637793
Hoi,

Wij krijgen ongeveer over 2 weken een puppy er bij, onze hond en katten barfen nu al zo'n 8 maanden, en we willen de pup ook over zetten. eerst kant en klaar en dan langzaam wat dagen barf er bij.

Ik ga bij de pup een beetje uit van wat ik de katten geef, zou zo ik de katten geen rib en zo geven dus de pup ook niet, haaskarkas geef ik na flink plat slaan wel aan de katten, kan ik dit ook al aan de pup geven of is het beter na een langere tijd en dat ie dan wat ouder is?
Door Lizzy
#637978
Ik gaf mijn puppy exact hetzelfde als haar grote broer en zus. Lams, geiten en kalfsbotten kon ze de eerste weken inderdaad nog niet opeten, maar ze oefende al wel bij 8 weken. Ze vrat het vlees eraf, kluifde lekker aan het bot en dat nam ik dan op een gegeven moment weg. Die botten telde ik niet mee tot vleesbotten. Verder at ze alle zachte vleesbotten wel: kip, eend, parelhoen, konijn, haas, kwartel, etc.
Door Remke
#637982
Mijn kleintjes krijgen een hazenkarkas ook goed weg hoor. Idd eerst oefenen met kippennekjes en daarna gingen ze al snel over op de andere spullen zoals haas, geiten- en lamsrib e.d.
Door K&D
#638064
Hier lukt bot nog niet. Zelfs platgeslagen vleugeltjes komen er weer uit  ???. Voorlopig nog een tijdje gemalen voor haar, en over een tijdje proberen we het weer. Het zal ongetwijfeld schelen of je een klein ras hebt of groot.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#638077
Mijn pups zijn begonnen met kippennekken en platgeslagen kippenvleugels, en karkas en een ribje kregen ze ook gewoon om het vlees af te halen en wat ze aan bot eraf konden krijgen was oke en de rest aten de grote honden op.
Door marjan-
#638087
Het is een puppy uit spanje en op het moment zit ie in belgie.

Afbeelding

en we krijgen haar ong. over 2 weken.
Ze is tussen de 1,5 en 2kg waarschijnlijk als we haar krijgen dus vandaar ook de vraag.
Dan zetten we haar gewoon aan het oefenen  :)
Door marjan-
#638091
Happy Tail schreef: er staat in de barfbibliotheek (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html) een heleboel info over honden en het eten van botten, denk dat je daar je antwoord ook vindt. ik zou eerst beginnen met platgeslagen kippennekken en dan langzaam uitbouwen.
en dan zou ik me voor kunnen stellen dat haas een te sterke smaak heeft om mee te beginnen.
het ging mij niet om het eten van botten zelf, ik barf al een dikke 8 maanden dus weet wel wat kan en niet, ging meer om de pup.
Door Lizzy
#638092
Ach wat een SCHEETJE!!!!!!!!!! Het is echt nog een kleine ukkepuk zeg. Ze zal met nekjes al haar werkje hebben, schat ik zo in. Ik denk dat je gewoon even aan moet kijken welke botjes ze wel en niet aan kan. Als het haaskarkasje nu nog te groot of te hard is, dan kun je daar altijd nog een paar weekjes/maandjes mee wachten.
Door marjan-
#638096
Lizzy schreef: Ach wat een SCHEETJE!!!!!!!!!! Het is echt nog een kleine ukkepuk zeg. Ze zal met nekjes al haar werkje hebben, schat ik zo in. Ik denk dat je gewoon even aan moet kijken welke botjes ze wel en niet aan kan. Als het haaskarkasje nu nog te groot of te hard is, dan kun je daar altijd nog een paar weekjes/maandjes mee wachten.
ja dat denk ik dus ook wel als ik alleen al zie dat de katten er al best lang mee bezig zijn, maar wou de haaskarkas eerst wat kappot slaan doe ik met de katten meestal ookzodat het misschien makkelijker is, maar goed ze hoeft toch maar een kleine hoeveelheid te krijgen. dus misschien alleen wat vlees er vanaf.
Door K&D
#638170
marjan- schreef: Het is een puppy uit spanje en op het moment zit ie in belgie.

Afbeelding

en we krijgen haar ong. over 2 weken.
Ze is tussen de 1,5 en 2kg waarschijnlijk als we haar krijgen dus vandaar ook de vraag.
Dan zetten we haar gewoon aan het oefenen  :)
Lucy, volgens mij had ze beter Lucky kunnen heten  ;) de mazzelaar!
Hier eten ze wel (zo goed en zo kwaad als het gaat) strot. Niet zo hard, en goed voor uren kauwplezier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door