Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#634380
In de vriezer heb ik eendenekken, eendekarkas, sardientjes en kalfsstaarten liggen; kan ik dit Ginger ook geven als maaltijd?
Of eerst alleen de (platgeslagen)nekken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#634423
Kwestie van uitproberen. De meeste eend is best nog wel hard voor een pupje, kalfsstaart ben ik zelf niet zo weg van. Sardientjes is wel prima te verhappen en kippennekjes kun je denk ik ook zo alwel geven, zonder plat te slaan.
Door Hanny
#634425
Misschien even aan de fokker vragen. Volgens mij hebben ze daar al van alles en nog wat gegeten en gekauwd.
Dan kun je gewoon verder gaan met hun maaltijden.
Uit Lizzy's verhalen maak ik ook op, dat Linga op 8 weken al van alles kon eten, dus ik zou zeggen dat de fokker je de beste informatie kan geven.
Heel veel plezier met je nieuwe pup.

Hanny
Door conleeuw
#634448
Vivian schreef: In de vriezer heb ik eendenekken, eendekarkas, sardientjes en kalfsstaarten liggen; kan ik dit Ginger ook geven als maaltijd?
Of eerst alleen de (platgeslagen)nekken?
ik zou de neiging hebben om nog even plat te slaan maar ik denk dat Erna zal weten wat ze nu al aankunnen, wat spannend toch weer, een puppie aan de barf... ;D heel wat anders dan een grote hond natuurlijk :)
Door Lizzy
#634709
Ik gaf de eerste weekjes het meeste een beetje geplet met een vleeshamertje. Dus kipkarkas en vleugel, eendennek, konijnenbouten, die plette ik. Hele kwartels, delen van hele eend, delen van heel konijn, delen van hele parelhoen, zalmkoppen: die gaf ik ongeplet. Dus eigenlijk gaf ik botten waar ze wel op moest kluiven al direct in z'n geheel. Lams en geiten en kalfsbotten gaf ik ook maar die kon ze nog niet opeten. Daar at ze alleen het vlees vanaf en ze liet het bot liggen. Wel iets om rekening mee te houden en deze botten niet tot vleesbotten mee te rekenen (zolang ze het bot nog niet op eten). Ik zou zeggen: geef absoluuuuut geen enkele lams of geitenribben. Het verhaal van Linga die 1 rib heel inslikt, een van 21 cm, staat hier op Barfplaats nog wel te vinden. Ik ben daar met kalfsstaart dus ook bang voor, als ze te dun zijn....

Al vrij snel gaf ik de vleesbotten zonder ze eerst te pletten. Want hoe meer ik dingen voorbewerkte voor Ling, hoe meer ze zoiets had van "OK, dat kan ik dan in 1 keer inslikken".
Door Red_Hunter
#635007
Ireen heeft al twee keer lamsribben op, maar zij is alweer 6 maanden.
Ik ben begonnen met kippenvleugels en niet veel later eendennekken en die gingen er al snel goed in.

Groetjes Trudie
Door tigger
#637685
Van de week heeft Ginger sardientjes gehad; die ging er prima in. Mooi om te zien hoe ze eerst het vlees eraf haalt en dan de graatjes gaat eten.
Vandaag heeft ze een eendenek gehad; deze had ik wel praktisch tot moes geslagen, want ik was bang dat het wat te hard was. Ze ligt nu heerlijk uit te buiken ;).
We hebben het vermoeden dat ze een 'echte' barf-hond is; haar cb eet ze matig, maar sardienes/eendennekken/pens ed daar word ze helemaal wild van.
Door Lizzy
#637701
Vivian schreef: Van de week heeft Ginger sardientjes gehad; die ging er prima in. Mooi om te zien hoe ze eerst het vlees eraf haalt en dan de graatjes gaat eten.
Vandaag heeft ze een eendenek gehad; deze had ik wel praktisch tot moes geslagen, want ik was bang dat het wat te hard was. Ze ligt nu heerlijk uit te buiken ;).
We hebben het vermoeden dat ze een 'echte' barf-hond is; haar cb eet ze matig, maar sardienes/eendennekken/pens ed daar word ze helemaal wild van.
Zo te lezen heb je een echte Namara's-hond ;D ;D ;D! Nou ja, in 1 opzicht lijkt Ginger niet op Ling. Ling stopt gewoon een hele sardien in d'r bek en slikt 'm, met twee keer kauwen, door ;D.

Leuk he, zo'n echte barf-pup!
Door tigger
#655269
Nog even over de kalfsstaarten; kan dat wel of niet? Ik heb het nog nooit gegeven, ook niet aan Beau; dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Het schijnt heel zacht te zijn, wat dat betreft kan ik het wel geven; toch?
Door Lizzy
#655274
Het hangt er vanaf. Is het een kalfsstaart die Ginger in 1 keer kan inslikken? Zo ja: niet geven. Het bot dat Linga op een week of 14 in 1 keer inslikte was een lamsrib van 21 cm lang. Nou ja, je weet hoe dik die dingen zijn. Er zat vlees omheen, dus was nog wat dikker. Vlees vrat ze eraf, het bot ging daar achter aan, in 1 keer.......
Door tigger
#655276
Lizzy schreef: Het hangt er vanaf. Is het een kalfsstaart die Ginger in 1 keer kan inslikken? Zo ja: niet geven. Het bot dat Linga op een week of 14 in 1 keer inslikte was een lamsrib van 21 cm lang. Nou ja, je weet hoe dik die dingen zijn. Er zat vlees omheen, dus was nog wat dikker. Vlees vrat ze eraf, het bot ging daar achter aan, in 1 keer.......
Hmmm; maar als ik ze dan plat sla?
Door Anita*
#655280
Ik geef Tara ook hele kippennekken hoor, ik hou ze wel eerst even vast met een stuk keukenrol want anders slokt ze ze zo naar binnen. Kippen vleugels gaat ook goed, wel doorgeknipt, zalmkop kauwt ze heerlijk zo'n 40 minuten op en ook haar Bibi is ze nog steeds gek op ;D
Door astrid van spyke
#656843
tjee wat lees ik hier veel ....mijn oren gaan er van klapperen....
ik heb spyke nog nooit botten gegeven,,,,,,,,ik durf dat gewoon niet goed, ik weet nog goed dat de hond van mijn oma er bijna in was gestikt, en dat dat thuis ook altijd werd gezegd , nooit te doen,
vooral met kippebotjes voor de splinters.
kan ik gewoon in de winkel kippevleugels halen zoals ze ze voor ons ook verkopen , en dan gewoon zo geven,, t is mischien een stomme vraag, maar moet ik dat dan niet even koken, of gewoon zo geven , met vlees en al.
haha ja dit klinkt stom, maar ik wil t graag eens proberen, want ik denk dat spyke daar ongelofelijk van zal genieten.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#656854
Ik vond het in het begin ook maar heel raar wat ik hier allemaal las om je hond gewoon botten te geven!
Juist omdat je altijd hoort dat botten gevaarlijk zijn en kunnen gaan splinteren. Maar het punt is rauwe botten kun je geven maar juist de botten die verhit zijn geweest zijn gevaarlijk! Dus de botten van rauwe kippenvleugels kunnen je hondjes heel makkelijk eten.
Dus geen gebraden/gegrillde kippenvleugels maar gewoon een rauw kippenvleugeltje! (dus ook niet even koken!) Dat was ook het eerste van bot wat ik aan mijn hondje gaf.
Hier wordt aangeraden om met kippennekjes te beginnen dat kunnen ze heel makkelijk opeten. Maar een kippenvleugeltje is ook heel goed te doen om mee te beginnen. Als je eenmaal ermee begint is het eind zoek, voor je het geef je kipdrumsticks, konijndelen of lamsribben! (Mijn jongste hond Ramses van nu 5 maanden draaid er zijn hand niet voor om!)
Door astrid van spyke
#656855
sorry , ik zit op de puppies.............
t is even wennen op dit forum,
ik lees iets over kippevlees, en begin gelijk te reageren
ik lees hier ook zoveel, waar ik nog nooit van had gehoord.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door