Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanine
#637156
mijn man is jager en we hebben dus regelmatig wild, voor eigengebruik worden uit duif en eend de borstjes gehaald.
Kan ik met het "overige" iets doen voor  de honden?
hetzelfde geldt eigenlijk straks voor  haas en ree.
Door Ramona
#637163
misschien een beetje off-topic, maar wat voor een soort ras is jullie hond???
Door Lizzy
#637166
jeanine schreef: mijn man is jager en we hebben dus regelmatig wild, voor eigengebruik worden uit duif en eend de borstjes gehaald.
Kan ik met het "overige" iets doen voor  de honden?
hetzelfde geldt eigenlijk straks voor  haas en ree.
Nee. Stuur het maar naar ons


;D ;D (geintje)


Alle karkassen (niet te kaal plukken he, de karkasjes/botjes, want da's nou sneu voor de hond ;D) en organen en koppen kun je aan de honden voeren. En dat geldt zometeen ook voor haas en ree. Van ree zou ik alleen niet de botten van de dragende delen geven (dus niet de poten). De organen zou ik zelf eerst 3 weken invriezen.

Bofkont ;D!
Door jeanine
#637168
Ramona schreef: misschien een beetje off-topic, maar wat voor een soort ras is jullie hond???

een cesky fousek een tjechische staande hond draadhaar, hij is pas 5 maanden, verder nog 2 parson russell terriers.
Door jeanine
#637171
Lizzy schreef: Nee. Stuur het maar naar ons


;D ;D (geintje)


Alle karkassen (niet te kaal plukken he, de karkasjes/botjes, want da's nou sneu voor de hond ;D) en organen en koppen kun je aan de honden voeren. En dat geldt zometeen ook voor haas en ree. Van ree zou ik alleen niet de botten van de dragende delen geven (dus niet de poten). De organen zou ik zelf eerst 3 weken invriezen.

Bofkont ;D!
bedankt!! als ik nadenk over wat er in de loop der jaren is weggegooid aan "afval" zonde gewoon :-[
maar vanaf nu gaan we dat anders doen
Door Ramona
#637195
Op de foto lijkt ze nl veel op een Griffon, die hebben wij nl.

wel een voordeel als je jager bent zeg :D! Kun je nu al het 'afval' bewaren en aan de hondjes geven ;)
Door André
#637196
Waarom koop je niet gewoon voor jezelf bij de poelier een kipfiletje, en geef je de honden het hele
prooidier.
Hij/zij heeft/hebben er toch voor gewerkt.


Mvg

André
Door tieneke
#637259
jeanine schreef: een cesky fousek een tjechische staande hond draadhaar, hij is pas 5 maanden, verder nog 2 parson russell terriers.
Wat leuk een echte Tsjech!!!  :-*
Door tieneke
#637261
jeanine schreef: bedankt!! als ik nadenk over wat er in de loop der jaren is weggegooid aan "afval" zonde gewoon :-[
maar vanaf nu gaan we dat anders doen
Wordt wel heel goedkoop barfen met zo'n jagende man  :)
Door jeanine
#637436
Ramona schreef: Op de foto lijkt ze nl veel op een Griffon, die hebben wij nl.

wel een voordeel als je jager bent zeg :D! Kun je nu al het 'afval' bewaren en aan de hondjes geven ;)
ja hij heeft veel weg van een griffon
Door jeanine
#637437
Andre schreef: Waarom koop je niet gewoon voor jezelf bij de poelier een kipfiletje, en geef je de honden het hele
prooidier.
Hij/zij heeft/hebben er toch voor gewerkt.
ze bedelen bij mij nooit, behalve als we wild eten, want dan krijgen ze ook altijd wat.
Laatst gewijzigd door jeanine op za 23 sep 2006, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#637456
Lizzy schreef: Nee. Stuur het maar naar ons


;D ;D (geintje)


Alle karkassen (niet te kaal plukken he, de karkasjes/botjes, want da's nou sneu voor de hond ;D)

Bofkont ;D!

Ik zou dus zeker als deze hond moet jagen er geen enkele veer meer aan laten zitten, ik zou hem niet op het idee willen brengen dat wat hij moet apporteren  eetbaar is.
Door mutsie
#637547
Andre schreef: Waarom koop je niet gewoon voor jezelf bij de poelier een kipfiletje, en geef je de honden het hele
prooidier.
Hij/zij heeft/hebben er toch voor gewerkt.


Mvg

André
ha,ha,...ja vind ik ook!

Karin
Door jeanine
#637579
sylvia schreef:
Ik zou dus zeker als deze hond moet jagen er geen enkele veer meer aan laten zitten, ik zou hem niet op het idee willen brengen dat wat hij moet apporteren  eetbaar is.
we hebben besloten om de organen voor de honden eruit te halen, wil ze zeker niet op verkeerde ideeen brengen :D :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#637857
jeanine schreef: we hebben besloten om de organen voor de honden eruit te halen, wil ze zeker niet op verkeerde ideeen brengen :D :D
Ik denk dat je dar wel verstandig aan doet, het karkas kun je ook geven allee zou ik ze wel helemaal plukken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door