Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramona
#635802
Het fijne van de barfmaaltijden is natuurlijk, dat je het zo gevarieerd mogelijk kan maken... nu heb ik nog een vraag hierover:

Dien je altijd alles elke dag te geven? dus: vleesbotten elke dag, groenten elke dag, spiervlees elke dag, aanvulling elke dag, orgaanvlees elke dag...

net zoals wij bv: elke dag je groenten, elke dag je fruit enz...
Door *wendy*
#635804
Nee dat hoeft niet.  ;)

Als je over een bepaalde periode (ik dacht 2 weken, maar andere mensen weten dat beter) maar volledig uitkomt.
Door Xada
#635806
In de natuur eten wolven ook niet iedere dag compleet. Dus het is volgens mij voldoende om de variatie over bv. twee weken te geven. Ik geef 2 x per week groente en verder iedere dag een ander soort vlees. Ook 1 tot 2 keer per week botten.
Door Lizzy
#635813
Nee, het is beslist niet nodig. Je kunt prima bijv. 1 of 2 keer per week orgaanvlees geven. En je kunt prima een paar keer per week groente geven. En je hoeft zelfs niet iedere dag vleesbot te voeren.

Maar als je dat persee wel wilt, zoals Tinker: dan is daar niks mis mee, zo is het nou ook weer niet.

Maar het hoeft dus beslist niet. Als je hond binnen 1 of 2 weken maar alles binnen krijgt: dus ongeveer 40% a 50% vleesbotten, 15% orgaanvlees, 15% groentemix, spiervlees en eventueel tafelrestjes/supplementen, etc.
Gebruikersavatar
Door pike
#635814
Ik geef ook elke dag alles maar het hoeft niet persé. Ik vind het zelf gewoon prettiger en de honden poepen netjes. Als ik een keer alleen maar bot geef kunnen ze niet poepen en als ik alleen maar orgaan geef loopt het er doorheen.
Door Twiz
#636245
pike schreef: Ik geef ook elke dag alles maar het hoeft niet persé. Ik vind het zelf gewoon prettiger en de honden poepen netjes. Als ik een keer alleen maar bot geef kunnen ze niet poepen en als ik alleen maar orgaan geef loopt het er doorheen.
Twizzle krijgt  ook bijna elke dag een comleet geheel, ze eet nooit alleen maar bot, maar altijd met groente en orgaan, of juist met spiervlees. De enige uitzondering is haar wekelijkse halve kip, daar zit al wat orgaan in en ook een vet vel en natuurlijk veel vlees.
En daar is haar ontlasting al hard genoeg door, dus met alleen bot ben ik bang dat ze echt niet meer kan poepen.
Maar zoals geschreven niets moet persé op één dag, het mag wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door