Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#633787
Ik heb de visolie capsules van de Tuinen, maar ik hoor veel dat veel soorten totaal niet zo gezond zijn als dat men zegt....welk merk gebruiken jullie en welke is goed?
Door Lizzy
#633796
Volgens mij zit in die van de Tuinen sulfiet. Tenminste, de laatste keer dat ik daar visolie wilde kopen, las ik het etiket en zag ik het staan. Frappant genoeg stond het op de wat oudere potten nog niet. Ik heb 'm in ieder geval laten staan. Solgar, omega 3-700 mg is voor mij de enige acceptabele visolie die in NL goed verkrijgbaar is. Deze is gecontroleerd op vervuiling en is zelfs door de consumentenbond helemaal schoon bevonden. De visolie is zo schreeuwend duur dat het hier uit het menu van mijn honden is verdwenen. Ze krijgen 1 keer per week vette vis in de vorm van verse sardien of zalmkop of makreel of pan-haring. En 1 keer in de week krijgen ze een blikje vis, voor het lekkere (1 blikje op 3 honden) en dan gebruik ik haring in tomatensaus (zijn ze dol op ;D), makreel, zalm of sardien.
Door Daisy75
#633799
Lizzy schreef: Volgens mij zit in die van de Tuinen sulfiet. Tenminste, de laatste keer dat ik daar visolie wilde kopen, las ik het etiket en zag ik het staan. Frappant genoeg stond het op de wat oudere potten nog niet. Ik heb 'm in ieder geval laten staan. Solgar, omega 3-700 mg is voor mij de enige acceptabele visolie die in NL goed verkrijgbaar is. Deze is gecontroleerd op vervuiling en is zelfs door de consumentenbond helemaal schoon bevonden. De visolie is zo schreeuwend duur dat het hier uit het menu van mijn honden is verdwenen. Ze krijgen 1 keer per week vette vis in de vorm van verse sardien of zalmkop of makreel of pan-haring. En 1 keer in de week krijgen ze een blikje vis, voor het lekkere (1 blikje op 3 honden) en dan gebruik ik haring in tomatensaus (zijn ze dol op ;D), makreel, zalm of sardien.
Oke idd ik had die visolie ook gehoord dat dat de beste was, maar die is zo vreselijk duur werd ik niet helemaal lekker van. Die man van dat reformzaakje vertelde mij idd dat dat de enige goeie was....en zei dat ik die van de tuinen meteen weg moest gooien hihi...
Dus beter is om gewoon eens een visje te geven...maar dat is een drama hier, ze vreten dat niet...wat een zeikhonden heb ik....ze lusten alleen vis uit blik...zucht
Door Lizzy
#633810
KayleighShanden schreef: Oke idd ik had die visolie ook gehoord dat dat de beste was, maar die is zo vreselijk duur werd ik niet helemaal lekker van. Die man van dat reformzaakje vertelde mij idd dat dat de enige goeie was....en zei dat ik die van de tuinen meteen weg moest gooien hihi...
Dus beter is om gewoon eens een visje te geven...maar dat is een drama hier, ze vreten dat niet...wat een zeikhonden heb ik....ze lusten alleen vis uit blik...zucht
Ik vind dat hij gelijk heeft. Overigens, wat ik nog redelijk acceptabel vind is de visolie van de HEMA. OK, niet gecontroleerd op vervuiling (zoals eigenlijk geen enkel merk, behalve Solgar, gecontroleerd is/wordt) maar het bevat in ieder geval geen conserveringsmiddelen en anti-oxydanten. Sulfiet is namelijk een conserveringsmiddel.

Maar, vaker als 1 a 2 keer per week zou ik zoiets niet meer geven. Ik geef het ook wel eens hoor, aan mijn honden, die van de HEMA. Bij hoge uitzondering, als het zooitje in de rui is.

Je kunt natuurlijk ook 2 keer per week een blikje vis geven. Een blikje op 2 honden. Ik vind verse vis beter maar af en toe een blikje is niet ongezond, denk ik.
Door Audrina
#633822
Ik heb hier een pot visolie van de tuinen  :o maar ik zie niks op het etiket over sulfiet.
1 capsule bevat: visolie 1000 mg, EPA 180 mg, DHA 120 mg, vit E 0.74 mg
Ingredienten: visolie, capsule omhulsel (gelatine, glycerine) en vit E.
Door Daisy75
#633824
Lizzy schreef: Ik vind dat hij gelijk heeft. Overigens, wat ik nog redelijk acceptabel vind is de visolie van de HEMA. OK, niet gecontroleerd op vervuiling (zoals eigenlijk geen enkel merk, behalve Solgar, gecontroleerd is/wordt) maar het bevat in ieder geval geen conserveringsmiddelen en anti-oxydanten. Sulfiet is namelijk een conserveringsmiddel.

Maar, vaker als 1 a 2 keer per week zou ik zoiets niet meer geven. Ik geef het ook wel eens hoor, aan mijn honden, die van de HEMA. Bij hoge uitzondering, als het zooitje in de rui is.

Je kunt natuurlijk ook 2 keer per week een blikje vis geven. Een blikje op 2 honden. Ik vind verse vis beter maar af en toe een blikje is niet ongezond, denk ik.
leuk die man heeft met heel veel dingen gelijk..fijn zoiemand die er verstand van heeft.
Oke dan geef ik gewoon 2 keer in de week een blikje vis, verdeeld over twee honden...tis niet anders...vers eten ze gewoon echt niet ...eikels zijn het hihi
De visolie van de tuinen ligt in de container
Door BellaRico
#634679
Een tijdje geleden had ik ook deze vraag over de visoliecapsules van de Tuinen op PB gesteld. Tevens heb ik de Tuinen zelf gemaild met de vraag of er nou sulfiet in zit of niet. Ik kreeg het volgende antwoord:

Naar aanleiding van uw vraag kunnen we vertellen dat onze omega 3 geen schadelijke stoffen bevat.
Onze visolie, is afkomstig van gezuiverde haring, makreel, ansjovis, sardine, zalm en blauwvis. Die gevangen word in de wateren van Nova Scotia te Canada.
Ze worden door onze fabrikanten goed gecontroleerd op zuiverdheid, en zijn daarom veilig.
Hopelijk u zo voldoende te hebben gëinformeerd.
Met vriendelijke groet.
Servicedesk de Tuinen BV.

Ze schrijven dus nog steeds niet of er sulfiet in zit of niet, enkel dat het geen schadelijke stoffen bevat. Ik heb voor alle zekerheid de pot weggegooid en geef ze nu alleen nog maar verse vis of vis uit blik, want Solgar vind ik te duur.
Door judith1967
#635030
Nu ik dit topic lees,wordt ik wel onzeker.Ik geef Cairo ook visolie van de Hema.(de extra krachtige versie)Verse vis lust ie wel,maar  is  te zout.
Cairo krijgt 2 x per dag een visoliecaps,en dan elke dag.Ik geef het als ondersteuning voor zijn gewrichten)

Kan dit kwaad dan,dat ik zo vaak visolie geef,ik wordt niet echt vrolijk van het sulfiet verhaal. Denk ik het goed te doen,zit ik mijn hond vol te stoppen met rotzooi. :o
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 19 sep 2006, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#635096
judith1967 schreef: Nu ik dit topic lees,wordt ik wel onzeker.Ik geef Cairo ook visolie van de Hema.(de extra krachtige versie)Verse vis lust ie wel,maar  is  te zout.
Cairo krijgt 2 x per dag een visoliecaps,en dan elke dag.Ik geef het als ondersteuning voor zijn gewrichten)

Kan dit kwaad dan,dat ik zo vaak visolie geef,ik wordt niet echt vrolijk van het sulfiet verhaal. Denk ik het goed te doen,zit ik mijn hond vol te stoppen met rotzooi. :o
Die van de HEMA is zonder conserveringsmimddelen!
Door judith1967
#635100
Lizzy schreef: Die van de HEMA is zonder conserveringsmimddelen!
Oh,perfect. ;)
Dankjewel.Ben ik weer gerustgesteld
Je bent geweldig. :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#635614
Lizzy schreef: Volgens mij zit in die van de Tuinen sulfiet. Tenminste, de laatste keer dat ik daar visolie wilde kopen, las ik het etiket en zag ik het staan. Frappant genoeg stond het op de wat oudere potten nog niet. Ik heb 'm in ieder geval laten staan.
Dit is heel goed mogelijk. Sinds november 2005 is het verplicht om sulfiet te vermelden als allergeen indien het produkt meer dan 10mg/l of meer dan 10mg/kg bevat (EU-regel). Voor die tijd was dit niet verplicht. Op verpakking van voor die tijd staat het dan ook niet. Je vindt het "bevat sulfieten" nu bijvoorbeeld ook op nagenoeg elke fles wijn (ook biologische!)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door