Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#635295
Hmmm ... tikkie eng spul zie ik erbij. Hele kale ribben en een stuk borstbeen met stukken rib. Dat kun je op zich wel voeren als het echt zacht is (probeer te knippen met een snoeischaar). Maar echt leuk vind ik zulke kale botten zelf niet echt. Ik zouer igg eerst een flinke bak vlees aan vooraf laten gaan.
Dan zie ik nog een kale poot. Niet voeren. Je zou ze kunnen laten kluiven, dan halen ze het kraakbeen van de koppen van het bot af. Maar het risico is wel dat ze proberen het bot zelf te kraken en dan in plaats daarvan een tand of kies kraken.
Door Mevroi Kruim
#635327
marja schreef: Get, ik gooi het weg hoor :(

Staan hier nergens foto's van goede!! botten, ik weet echt niet wat ik dan moet halen en waar??
Yep, hier http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=32 staan uitgebreide fotoreportages, tenminste, als je ze kunt zien (ik zie alleen maar rooie kruisjes  :'(

En hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 029.0.html staan ook mooie foto's van lamsribben zoals ze moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op di 19 sep 2006, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#635361
marja schreef: Get, ik gooi het weg hoor :(

Staan hier nergens foto's van goede!! botten, ik weet echt niet wat ik dan moet halen en waar??
Neee niet weg gooien hoor!!
Alleen op de eerste foto..de bot wat vooraan ligd,,ziet er uit als poot?
Alles wat rond is dat kan ke geven om 't beetje vlees eraf te kluiven, en dan weg halen, en alles wat platte bot ids dat kan je op eten/kluiven.

De ribben met stuk wervel ziet er goed uit, en dan is er idd ook iets van schouderblad wat ook goed is.
Maar wanner er dus erg weinig vlees op de botten zit, dan eerst wat andere vlees of pens geven en dan het kale kluifwerk er achteraan.

zal effe me album in profiel zoeken...onderaan :
http://new.photos.yahoo.com/202spots@sb ... 0088#page1
Laatst gewijzigd door mahuni op di 19 sep 2006, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door marja
#635586
202spots schreef: Neee niet weg gooien hoor!!
Alleen op de eerste foto..de bot wat vooraan ligd,,ziet er uit als poot?
Alles wat rond is dat kan ke geven om 't beetje vlees eraf te kluiven, en dan weg halen, en alles wat platte bot ids dat kan je op eten/kluiven.

De ribben met stuk wervel ziet er goed uit, en dan is er idd ook iets van schouderblad wat ook goed is.
Maar wanner er dus erg weinig vlees op de botten zit, dan eerst wat andere vlees of pens geven en dan het kale kluifwerk er achteraan.

zal effe me album in profiel zoeken...onderaan :
http://new.photos.yahoo.com/202spots@sb ... 0088#page1
Ja fijn die foto's!
Ik geef het niet als maaltijd hoor, ervoor hadden ze cb gehad ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#635590
marja schreef: Ik heb 10 kilo botten gehad bij de islam slager voor 5 euro.
Maar is het wat, het zegt mij helemaal niks.

Afbeelding

Afbeelding




Nee die botten kun je even geven het zijn recreatiebotten.
Ze zijn loeihard en kunnen kiezenkrakers zijn, dus even op laten knagen is leuk maar dan weg halen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#635602
tieneke schreef: Nooit geven enkele botten,zeker niet aan ons formaat hondjes  ::) :P
Voor mijn formaat hondjes is het ook niks, ik had deze botten gekregen bij het islamcentrum en ik heb ze weggegooid ze zijn echt gewoon veel te hard.
Door tieneke
#635604
sylvia schreef: Voor mijn formaat hondjes is het ook niks, ik had deze botten gekregen bij het islamcentrum en ik heb ze weggegooid ze zijn echt gewoon veel te hard.
Tinus vreet ze gewoon op als hij de kans krijgt....wat vreet hij niet op  ::) ::)
Door Xada
#636068
Mijn honden vreten ze ook gewoon. En ribben zijn niet hard, het is maar hoe je hond is, kraakt hij goed of slikt hij zo grote stukken naar binnen? Mijn honden kraken zelfs een kippenvleugeltje nog en zijn ook niet echt kleintjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#636085
Xada schreef: Mijn honden vreten ze ook gewoon. En ribben zijn niet hard, het is maar hoe je hond is, kraakt hij goed of slikt hij zo grote stukken naar binnen? Mijn honden kraken zelfs een kippenvleugeltje nog en zijn ook niet echt kleintjes.
Er bestaan hele harde ribben hoor. Maar als jouw hond er geen probleem mee heeft prima. Maar Marja begint net en dan zijn die botten geen aanradertje of woef nou wel kraakt of niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door