Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#635128
Ik voer wel wat lever van paard, koe, schaap, geit of kip. Het liefst van jonge dieren.
Door Mevroi Kruim
#635129
Lever is zeker gezond, maar varkensvlees en dus ook lever kan besmet zijn met Aujeszky-virus, dat onschadelijk is voor mensen maar dodelijk voor hodnen en katten.
Je kunt dus beter lever van rund, kalf, kip, geit, lam of paard voeren.
Door Mevroi Kruim
#635140
Ja, die mogen, als je hond al een beetje aan bot gewend is. Beter kun je hele poten voeren, meestal goedkoper en er zit veel meer vlees aan. En ruggen of karbo's, ook goedkoop en het bot is zachter dan dat van poten.
Door joyce1986
#635145
Mn hondje is nog geen 2 kilo dus een drumstick is meer dan genoeg haha ...heb m nu net een drumstickje gegeven en hij ligt er al lekker op te kluiven...

maar de botjes van een drumstick leveren geen gevaar op ?? is toch alleen bij gekookte kip ?
Door Mevroi Kruim
#635169
Ze zijn gewoon nogal hard vergeleken bij bv ruggen, en er zit weinig vlees aan. Dus als je hond geen ster is met botten is een drumstick niet het beste deel om mee te beginnen.

Tinker: ik ben zelf niet zo weg van kippenlever. Als je gaat kijken hoe kippen gehouden en gemest worden dan komt daar aardig wat ab en aanverwante narigheid bij kijken. En de lever is de gifvanger van het lichaam. Ik voer dus liever sowieso andere soorten lever en dan vooral lams en geiten.
Beetje afwisseling lijkt me ook geen slecht idee.
Door Mevroi Kruim
#635237
Volwassen dieren uit de bio-industrie hebben meer narigheid binnengekregen dan jonge dieren, en zeker meer dan dieren die niet industrieel gehouden worden zoals bv schapen en geiten. Dus runderlever is minder dan bv kalfs of lamslever. Maar mi beter dan kippenlever.
Door 202Spots
#635509
Kruimel schreef: Ze zijn gewoon nogal hard vergeleken bij bv ruggen, en er zit weinig vlees aan. Dus als je hond geen ster is met botten is een drumstick niet het beste deel om mee te beginnen.
De bot in de drumstick kan aardig hard zijn, en is geen beginners botje, maar er zit veel vlees aan 'n drumstick hoor!
Afbeelding
Door tieneke
#635577
joyce1986 schreef: Mn hondje is nog geen 2 kilo dus een drumstick is meer dan genoeg haha ...heb m nu net een drumstickje gegeven en hij ligt er al lekker op te kluiven...

maar de botjes van een drumstick leveren geen gevaar op ?? is toch alleen bij gekookte kip ?
Ik denk dat je beter eerst alles heel goed moet doorlezen over barf voor je begint met bottenwerk etc zodat je weet waar je precies mee bezig bent  ;)
Kippennekken is het veiligste om mee te beginnen.
Door tieneke
#635585
Tinker schreef: Dat is jammer want voor lam en kalfslever moet ik te veel betalen,dus die vallen af. :'(
Kan ik hier niet aan komen,valt ook af..meestal krijgen ze dus kalkoen,kippen,of konijnenlever...soms runder omdat ik dacht dat dit laatste juist slechter was? :-\
Door Mevroi Kruim
#635660
Tinker schreef: Dat is jammer want voor lam en kalfslever moet ik te veel betalen,dus die vallen af. :'(
Tja ..... ik had je toch echt aangeboden om een en ander voor je mee te nemen als ik weer op barftoch ga. Maar dat was niet nodig zei je.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door