Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#633846
In welke categorie valt een kalfsstaart?
In de menu's voor Balou zitten schapenorganen (mix), runderpens, lamspens. Nu wil ik kippenorganen kopen, o.a. kippenlevertjes, ze hebben ook kippenmaagjes en -hartjes. Welke zijn nog meer waardevol en hoe vaak mag ik levertjes geven?

Alvast bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#633869
Daphne schreef: In welke categorie valt een kalfsstaart?
In de menu's voor Balou zitten schapenorganen (mix), runderpens, lamspens. Nu wil ik kippenorganen kopen, o.a. kippenlevertjes, ze hebben ook kippenmaagjes en -hartjes. Welke zijn nog meer waardevol en hoe vaak mag ik levertjes geven?

Alvast bedankt voor de reactie.
Maagjes en hartjes kun je ook geven. Lever geef ik los zo'n 1 x per week en dan zo ongeveer 100 gram per hond en dan wegen mijn honden tussen de 35 en 45 kilo.
Door Domestic_Dog
#633924
Angelique schreef: Maagjes en hartjes kun je ook geven. Lever geef ik los zo'n 1 x per week en dan zo ongeveer 100 gram per hond en dan wegen mijn honden tussen de 35 en 45 kilo.
Geef jij kippelever? Of ook lever van andere dieren? En ook biologisch?
Door Daphne
#633973
Angelique schreef: Maagjes en hartjes kun je ook geven. Lever geef ik los zo'n 1 x per week en dan zo ongeveer 100 gram per hond en dan wegen mijn honden tussen de 35 en 45 kilo.
Balou weegt 24 kg. Lever is het meest voedzaam toch? Hebben hartjes en maagjes ongeveer dezelfde waarde? Long (bijv. koeienlong) is niet echt bruikbaar heb ik begrepen, vandaar dat ik wil weten hoe dat met kippenorganen zit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#634045
Domestic_Dog schreef: Geef jij kippelever? Of ook lever van andere dieren? En ook biologisch?
Ik heb kip/lam en soms ook rundlever. Niet biologisch. Als het aan de honen lag kregen ze altijd lamslever, die vinden ze het lekkerst.
Door Happy Tail
#634068
ik bestel wel eens een geiten orgaanpakketje bij IC en daar zit mn geitenlever en long aan. ook wat strot en stukjes orgaan die ik met mijn biologie kennis niet thuis kan brengen :)
verder wissel ik met lever ook af, soms dus ook lamslever of kafslever.
en van de kip de maagjes en levertjes.
lamshart en kalfshart wissel ik ook vaak af
en pens idem, zowel lam al rund
de voedingswaarde van long is te verwaarlozen, maar als afwisseling is het wel leuk erbij dat rare spons spul

De hoeveelheid lever beperk ik wel. meestal geef ik wat lever voor een flinke botmaaltijd voor de laxerende werking.
Door tieneke
#634170
Hier krijgen ze afwisselend kippenmaagjes/hartjes/lever en kalkoenlever,konijnlever,soms eendenlever en echt met mate runderlever(was een foutje in de bestelling maar moet toch op...)en runderhart.
En er ligt nog wat hertenlever in de vriezer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door