Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#633856
Mijn honden krijgen lever (lam en rund), pens (m.n. rund, enkele keer schaap of geit) en hart (rund en lam) en een enkele keer lams- of rundertong.
Andere orgaandelen voer ik niet en ik vraag me af of dit ook op lange termijn voldoende afwisselend is.
Wat voor organen of delen van organen voeren jullie met regelmaat ook?
Door Lizzy
#633871
Mij lijkt dit eerlijk gezegd ruim voldoende hoor.

Ik voer:

Runderpens, runderhart, runderlever, rundertong, rundernieren. Lamshart en soms lamsnieren. Geitenlever, geitenhart en geitenlong. Kippenlever. Heel soms kippenhart en maag.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#633895
mijn honden krijgen orgaan van kip, runderlever, rundernieren, runderpens, runderhart lamspens, lamslever, lamshart, rundertong (morgen voor de eerste keer !)
Ik gebruik de lamslong en runderlong voor te drogen als beloningen bij het trainen
Door bas rouge
#633896
Jullie hebben alledrie meerdere organen en van meer diersoorten dan ik. Wel voer ik ook wel hele verse vis (sardines of ansjovis). Ik kan wel kijken om ook geitenorganen toe te voegen en misschien wat van kip maar nieren en longen vinden ze hier alledrie niet echt te pruimen. Ook testikel werd met matig enthousiasme ontvangen, Rein at dat helemaal niet. Vandaar dat ik ben blijven steken op m.n. hart, lever en pens van rund en lam. Ook gemakzucht is dat hoor, ik kan daar makkelijk aan komen, bovendien eten ze het goed (muv lamslever, die kook ik licht). Maar ik begrijp dat het niet noodzakelijk is om de organen uit te breiden en dat ze met hart, lever en pens voldoende orgaan krijgen om een levenlang gezond te blijven.-
Door Lizzy
#634237
bas rouge schreef: Jullie hebben alledrie meerdere organen en van meer diersoorten dan ik. Wel voer ik ook wel hele verse vis (sardines of ansjovis). Ik kan wel kijken om ook geitenorganen toe te voegen en misschien wat van kip maar nieren en longen vinden ze hier alledrie niet echt te pruimen. Ook testikel werd met matig enthousiasme ontvangen, Rein at dat helemaal niet. Vandaar dat ik ben blijven steken op m.n. hart, lever en pens van rund en lam. Ook gemakzucht is dat hoor, ik kan daar makkelijk aan komen, bovendien eten ze het goed (muv lamslever, die kook ik licht). Maar ik begrijp dat het niet noodzakelijk is om de organen uit te breiden en dat ze met hart, lever en pens voldoende orgaan krijgen om een levenlang gezond te blijven.-
Maar je geeft toch af en toe al geit? Dus in feite voer je orgaan van rund, lam, soms geit en vis. Ik vind dat niet verkeerd. Bovendien geef je de belangrijkste orgaansoorten wel, met hart, lever en pens. Je kunt nog wel proberen er nier aan toe te voegen. Ik wil je best eens een stukje biologische rundernieren en tong meegeven zodat je kunt kijken of ze het happen? (tong is trouwens niet echt superverschillend van het eerste beste mooie spiervlees, dus in principe ook niet echt boeiend als orgaanvlees). Long is ook niet echt interessant hoor, om te voeren. Kunnen ze heel makkelijk buiten want zoveel voedingsstoffen bevat het niet. Het is dat ik het gratis krijg. Anders voerde ik het niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door