Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door André
#633346
Heeft iemand , meerdere iemanden :D ervaring om hele of halve schapen koppen aan de honden t voeren.

incl hersenen,tanden e.d

ontvelt en ontdaan van ogen.

Graag U reactie.

André
Gebruikersavatar
Door chooky
#633351
Yep ervaring hier :D
Bijna alles gaat op (incl hersenen ogen tong etc). Alleen de stukjes bot waar de tondjes inzitten laten ze liggen (dus niet de hele kaaak, alleen een paar reepjes bot met tandjes) Eventueeel willen ze die op een later moment ook nog opeten.
Gebruikersavatar
Door chooky
#633355
oh ja, de slager was zo lief geweest om ze een paar keer door zijn zaag te halen en ik had dus de koppen in vier stukken laten snijden. Het vel was er trouwens wel af, zat nog wel 'behoorlijk' wat vlees aan.
Door André
#633358
chooky schreef: oh ja, de slager was zo lief geweest om ze een paar keer door zijn zaag te halen en ik had dus de koppen in vier stukken laten snijden. Het vel was er trouwens wel af, zat nog wel 'behoorlijk' wat vlees aan.
Jij krijgt ook alles voor elkaar met je charme.
  dank je
Door Laura2004
#633367
Ik kocht in Spanje lamskoppen voor mijn honden en ze kregen ze gewoon heel met tong en ogen en het enige wat niet opgegeten werd waren de tanden verder alles, maar misschien dat het met een schapekop anders is.
Door André
#633369
Laura2004 schreef: Ik kocht in Spanje lamskoppen voor mijn honden en ze kregen ze gewoon heel met tong en ogen en het enige wat niet opgegeten werd waren de tanden verder alles, maar misschien dat het met een schapekop anders is.
Dank je Laura,

Ps een lam is ook een schaap ::)
Door Laura2004
#633370
Andre schreef:
Ps een lam is ook een schaap ::)
Dat begrijp ik :P Maar ik bedoel dat een lamskop (of moet ik zeggen de kop van een baby schaap voor de duidelijkheid) veel kleiner en zachter is dan een schapenkop
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 16 sep 2006, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#633390
Ik voer regelmatig lamskoppen (van babyschapen dus) aan mijn honden van 15 en 20 kilo. Liefst over de lengte gezaagd (de koppen dus, niet de hondjes), dat werkt wat makkelijker voor de beestjes. Ze eten alles op behalve de tanden en soms de onderkaak, als het een wat ouder babyschaap was. Vel is eraf, soms met, soms zonder ogen (eten de klanten vaak zelf op).
Door 202Spots
#633397
Mijn slager zaagd ze niet meer in de helft....want de zaag breekt te vaak op de tanden, ik vind 'n hele kop TEveel om te voeren, en soms is de kop ook wel errug hard met scherpe stukken bot. ik geef ze nu niet meer. maar ze aten dus wel alles wat er-op, er-aan en er-in zit...behalve de tanden en 't stukje van de kaak waar de tanden in zitten..en er zat ook geen huid om de kop meer..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door