Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#632414
Ik heb eerst braaf de zoek machine gebruikt maar ik ben er toch niet helemaal uit.

Ik heb nu een stel longen in de diepvries liggen die ik wil verwerken tot beloningssnoepjes.
Het plan is dus om het te drogen in de oven.

Kun je de long in kleine stukjes vers in de oven leggen of moet je het eerst nog koken?
(sommigen doen dat met lever heb ik gelezen)

Gr. Sylvia
Door hellenbanjerbo
#632427
ik knip de long in kleine stukjes en droog het zo'n uur of tien op 50 graden in mijn onvolprezen droogapparaat . ik kook het niet van te voren. zou niet weten waarom. de honden smullen er van, ze ruiken lekker en je kunt ze zonder risico op vlekken in je zakken bewaren.
Door Jolly
#632487
Xada schreef: Ik heb ze ook zonder te koken in kleine stukjes in de oven gedroogd op 60 graden. Duurt zeker ca. 8 uur.
In de oven, laat je dan de oven een beetje openstaan of gewoon dicht?
Door Robian
#632491
Jolly schreef: In de oven, laat je dan de oven een beetje openstaan of gewoon dicht?
Daar ben ik ook even nieuwsgierig naar  8)
Door Xada
#632514
Ik heb mijn oventje gewoon dicht gedaan, maar heb wel ieder uur even gekeken hoe het ging. En deed hem dan wel even open.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#632529
Jolly schreef: In de oven, laat je dan de oven een beetje openstaan of gewoon dicht?
Als je droogt in een zeg maar "echte "oven" dan is het gunstiger om de deur op een kiertje te zetten omdat dan het vocht weg kan. Als je net als ik een oven bij je tron in hebt dan is dat niet mogelijk omdat die dingen niks doen met een open deur.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#632530
Robian schreef: Ik heb eerst braaf de zoek machine gebruikt maar ik ben er toch niet helemaal uit.

Ik heb nu een stel longen in de diepvries liggen die ik wil verwerken tot beloningssnoepjes.
Het plan is dus om het te drogen in de oven.

Kun je de long in kleine stukjes vers in de oven leggen of moet je het eerst nog koken?
(sommigen doen dat met lever heb ik gelezen)

Gr. Sylvia
Ik droog de long zonder  voor te koken. Zie daarvan echt het nut niet in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door