Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Ilse
#632082
Wie herkent het, je geeft je hond maanden met veel genoegen carnibest, expiteimenteerd met wat kip, lam, vis, erbij ter afwisseling, en dan.... laat ze har bakje met cb staan!!!!
zovan ja daggggggggggggg dat hoef ik voortaan niet meer!
Natuurlijk komt de honger en die wint van de koopigheid, maar echt lekker smakelijk eten, nee dat doet ze niet meer!
Hebben jullie hier ervaring mee? gaat dit over of heb ik haar verwend en gaan we richting volledig barfen?
Want dan zal ik toch suplementen moeten gaan voeren en niet alleeen vlees en botten.
:o
Door Lizzy
#632087
Mjah, veel honden geef de voorkeur aan niet-gemalen voer (net zoals er ook wel een paar honden zijn die de voorkeur geven aan gemalen voer, maar dat is veruit de minderheid). Ik zou lekker gaan barfen. En supplementen? Als je goed samenstelt en je wisselt lekker af met verschillende vleessoorten: dan heb je geen supplementen nodig. Gewoon een scala aan vleesbotten, vlees, orgaanvlees, groentes/kruiden en zeewier, eieren en eventueel wat zuivel en klaar ben je! (En dat dan in de juiste verhoudingen).
Door *Ilse
#632089
Ja dat bedoel ik dus, groente's, kruiden zeewier, ik heb dingen gelezen dat jullie uren in de keuken staan om prutjes te maken, daar zie ik wel tegen op.
ik moet zelf altijd al gaan denken wat nu weer te eten en nu ook nog voor de hond, waar ben ik aan begonnen???  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  ;) :)
Door Lizzy
#632090
bakkertje 1 schreef: Ja dat bedoel ik dus, groente's, kruiden zeewier, ik heb dingen gelezen dat jullie uren in de keuken staan om prutjes te maken, daar zie ik wel tegen op.
ik moet zelf altijd al gaan denken wat nu weer te eten en nu ook nog voor de hond, waar ben ik aan begonnen???  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  ;) :)
Welnee! Ten eerste sta ik niet uren in de keuken maar maak ik voor drie honden voor vier weken groentemix en dat is gewoon best veel werk. Voor 1 hond valt dat echt wel mee. En je kunt ook restjes groente van je eigen maaltijd geven. Nou, doe je daar 2 keer per week wat geplette alfalfa en waterkers en af en toe wat zeewier door heen en klaar ben je. Dat is toch niet zoveel werk? Ja, het is meer werk als kant en klaar voer. Dat geldt voor je eigen voer en dat van de hond.
Door Lil
#632094
Ik heb ook geen tijd om alles in een keer klaar te maken omdat het dan lang duurt. Alleen de groenteprut wordt in een keer klaargemaakt (is in een kwartiertje gebeurd met een goede blender). Het vlees krijg ik al bevroren aangeleverd en dat doe ik dan in de diepvries. Als ik het geef dan weeg ik gewoon een portie af en doe de rest (in porties als het veel is) terug in de diepvries, dat kost maar 5 minuten. Als ik het iedere keer in 1 keer zou doen, dan ben je al snel ander half uur bezig. Is maar net wat je wilt. Ik doe dus liever vijf minuutjes per dag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#632103
bakkertje 1 schreef: Ja dat bedoel ik dus, groente's, kruiden zeewier, ik heb dingen gelezen dat jullie uren in de keuken staan om prutjes te maken, daar zie ik wel tegen op.
ik moet zelf altijd al gaan denken wat nu weer te eten en nu ook nog voor de hond, waar ben ik aan begonnen???  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  ;) :)
Ik sta nooit uren in de keuken om groenteprutjes te maken. Als ik al een groenteprutje maak dan ben ik wel even bezig, maar geen uren, maar ik moet dan ook een hoeveelheid voor 9 grote honden maken en als ik dan een paar porties in voren wil hebben.
Het meeste werk vind ik nog als er nieuw spul binnekomt en dat moet allemaal verpond en verpakt en/of versneden worden. Dan ben ik wel even een paar uurtjes bezg. Maar ook hier wederom voor 9 honden, dus aan kleine bergjes doen we niet. Met 1 of 2 honden is het alles bij elkaar genomen maar iets meer werk dan een pak kvv opensnijden, maar je bent echt geen uren bezig.
Ik zou lekker gaan barfen als ik jou was :D voor je het weet, weet je niet beter.
Door *Ilse
#632135
oh dat valt wel mee inderdaad.. nou dan ga ik maar eens kijken wat ik exact geven moet aan haar, lekker lezen en puzzelen. ze weegt zo'n 13 kilo en is ruim een jaar, suggestie's altijd welkom.
is het ook mogelijk om gewoon zo'n fyto rol te kopen van carnibst, dan ben ik nog sneller klaar.
Ik zit namelijk in een grote verbouwing thuis en druk op werk, vandaar dat de tijd bij mij op dit moment een item is!
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
gr ilse ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#632140
bakkertje 1 schreef: oh dat valt wel mee inderdaad.. nou dan ga ik maar eens kijken wat ik exact geven moet aan haar, lekker lezen en puzzelen. ze weegt zo'n 13 kilo en is ruim een jaar, suggestie's altijd welkom.
is het ook mogelijk om gewoon zo'n fyto rol te kopen van carnibst, dan ben ik nog sneller klaar.
Ik zit namelijk in een grote verbouwing thuis en druk op werk, vandaar dat de tijd bij mij op dit moment een item is!
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
gr ilse ;)
Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding Ongeboren mest is heel wat anders dan een mix uit variabele groenten.
Door *Ilse
#632194
Ongeboren mest is heel wat anders dan een mix uit variabele groenten.

je ziet het ik heb op dat vlak nog een hoop te leren!
Ik weet wel welke botten niet goed zijn, geen stand botten behalve van een kip. nou ja dan moet ik van de week maar naar de markt, aan de groenten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door