Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door La Demisa
#631836
Onze Demi is sinds gisterenavond behoorlijk ziek. Ze geeft aan 1 stuk over en wil dan veel gras eten en water drinken. Wat er vervolgens direct uitkomt. Ik ben dus al de hele dag bezig alles te wassen en te schrobben. Dan weer de binnen vloer, dan weer buiten, dan zit de mand onder de kots en hondendekens gaan hier de wachmachien in en uit. Ben straks naar de da geweest en als ze vanavond niet gestopt is met braken moet ze daar naartoe en gaat ze aan het infuus. Niet leuk dus.

Nou wilde de da mij een blikje verkopen met licht verteerbaar voedsel. Dat heb ik geweigerd uiteraard. Maar als ze straks weer zin krijgt om te eten... Wat is in de BARF wereld licht verteerbaar? Ik heb geen idee. Wat kan ik haar straks het best aanbieden?

ps Onze Demi wordt 4 oktober 10 jaar, is nog nooit ziek geweest dus ik maak me behoorlijk zorgen.  :(
Door La Demisa
#631856
Ik voer ook niet zolang ze dat zelf niet wil. Echt, ze kijkt nog niet op of om als ik eten klaarmaak voor Grace en Lana. Maar kip is dus ook rauw licht verteerbaar? Zal ik het dan beter door de vleesmolen halen? Ze heeft het ws aan haar maag dus die moet het rusig aan doen. Als ik alles ff pureer hoeft haar maag weinig te doen. Of zie ik dat verkeerd?
Door Happy Tail
#631857
mij zegt ook idd iets dat je het lekker fijn kunt malen en dan veel kip erdoor..maar er zullen vast mensen zijn die het zeker weten!

beterschap met de dame, dat ze maar snel weer echt gaat eten
Door La Demisa
#631884
NOu, ze moet ieder uur een paar slokje drinken. Dat leek goed te gaan tot net, ze heeft al het water weer in de achtertuin uitgebraakt. Zucht.
Door Ellen Els en Nina
#631885
jeetje, wat een ellende. Zorg inderdaad eerst maar voor voldoende vocht. En als 't weer wat beter gaat is (kleingesneden/gemalen) kipfilet echt lekker licht verteerbaar. Of een beetje yoghurt om rustig aan te beginnen lijkt me ook niet verkeerd.

Maar eerst: HEEL VEEL BETERSCHAP gewenst!
Door La Demisa
#631887
Dank je wel, maar het ziet er nu nog vrij somber uit. Joghurt, ja, dat ik daar zelf niet opgekomen was. Uiteraard.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#631948
Okugest is een homeopatisch geneesmiddel van VSM.
Het is tegen misselijkheid en diarree, en gewoon te koop bij de drogist.
Door Lil
#632051
Heb hier bij een maagontsteking zelfs een dag of drie de kip gekookt (uiteraard zonder bot). Rauw ging toen mis. Heb de eerste dag het helemaal gaar gekookt, de tweede dag ietsje minder gaar en de derde dag alleen de kook er overheen. Daarna ging het rauw weer goed.
Door La Demisa
#632252
Joke Miedema schreef: Zit ze niet verstopt?
Nou, goed geraden zeg.

Yesssssssssssssssssss.
Er is goed nieuws. Ben een uurtje geleden door de da gebeld. Ze hebben de endoscopie gedaan en de maag zag er in principe goed uit. Beetje geirriteerd maar wat wil je na 2 dagen alles eruit gooien. Na een grondig onderzoek waarin ze niets konden vinden zagen ze iets uit de darm naar binnen in de maag steken. Daar zijn ze voorzichtig aan gaan trekken en toen schrokken ze wel. Er zat een enorme prop van haren en gras, heel veel gras. UIteindelijk kwam er 30 centimeter uit, stinkend naar poep. Dat rook in ook als ze overgaf.

Ze hebben geprobeerd zoveel mogelijk de maag binnen te trekken en zo naar buiten. Niet fris maar het moest eruit. Nu weten ze niet of ze alles te pakken hebben maar ze gaat aan de laxeer middel in de hoop dat ze de rest zelf naar buiten werkt. Ze blijft daar ter observatie, kijken of het overgeven nu stopt en of ze wil gaan poepen. Dat heeft ze sinds woensdag morgen niet meer gedaan. ALs het morgen dan allemaal goed met haar gaat mag ze naar huis. Jippiedepippie!

Maar......als ze het zelf niet voor elkaar krijgt zal ze geopereerd moeten worden. Op zich zie ik daar niet zo tegenop, Demi is een hele sterke, gezonde hond die heel goed op narcoses reageert. Ze is al een keer of 7 geopereerd en dat ging altijd super. De da gaf wel aan dat dit wel een pittige operatie is maar hij denkt dat ze het zelf gaat doen. Ik denk dat ook. MOrgenvroeg wordt ik gebeld en hoor ik hoe de stand van zaken is. Ik ben zo opgelucht. Ook fijn dat ze helemaal doorgelicht is. Ze mankeert niets, heeft geen gezwellen of tumoren alleen spondylose. Maar ach, ze is bijna 10, dan mag dat toch wel?

Bedankt voor jullie medeleven, doet me echt goed. Ik laat morgen wel weten of de patient naar huis mag. Wat zal die een hongerrrrrrrrrrrrrr hebben. Ik zal zorgen dat er lekkerlijke, licht verteerbare hapjes voor haar in huis zijn.  ;D
Door Lizzy
#632254
Wauw hee! DIT is HEFTIG! Mijn hemel joh, dit is ff schrikken zeg! Jeetje mina, ik ben wel blij om te lezen dat ze niks engs mankeert zeg! Ik hoop dat ze morgen lekker mee naar huis mag! Ik duim gewoon nog ff verder!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door