Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door antoinette
#631716
ben net naar het islam centrum geweest om inkopen te doen.  Nu heb ik van die aardige meneer daar gratis een tas met schapen botten gekregen. Weet eigenlijk niet of het lam of schaap is. het zijn heupbeenderen en dijbenen volgens mij. kan ik die gewoon als recreatiebot geven?
Door Xada
#631748
Ik geef ze wel als recreatiebot en mijn honden hebben ze binnen de kortste keren op. Dragende delen van oudere dieren worden wel afgeraden omdat ze te hard zouden zijn, ik heb er nog nooit last mee gehad.
Door Mevroi Kruim
#631749
Kun je doen maar ik persoonlijk ben er niet weg van ivm risico op gebroken tanden/kiezen.
Het kraakbeen van de koppen van de botten vinden ze wel vaake rg lekker.
Even laten knagen en dan wegnemen?
Door Audrina
#631780
Ik krijg daar ook vaak botten mee en dan vraag ik altijd of ze de botten voor me aan stukken kunnen zagen en dan doormidden. De honden kunnen dan makkelijker bij het merg. Hier mogen ze dan het merg eruit halen en even wat kraakbeen eraf knabbelen en dan haal ik ze weer weg.
Door 202Spots
#631791
Wanneer het PLATTE botten zijn (schouderblad en stuk heup)dan kan je die wel als recreatie bot geven.
De ronde botten zijn de poten, daar niet te lang of helemaal niet op laten kluiven.
Wanneer 't vlees of vel is afgekluifd dan weg halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door