Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door veronique
#63160
hallo,
Is het bot van een kalfskotelet een eetbaar bot?
Ik weet dus niet van welk lichaamsdeel dat afkomstig is :-[
Door Lizzy
#63163
Volgens mij is kotelet rib. En in dat geval kun je het aan je hond geven, mits hij gewend is aan het eten van botten.

Groetjes, Lizzy
Door veronique
#63171
Lizzy schreef: Volgens mij is kotelet rib. En in dat geval kun je het aan je hond geven, mits hij gewend is aan het eten van botten.

Groetjes, Lizzy
Bedankt Lizzy
Vita krijgt nog maar een 3-tal weken vers. Ik wacht dus nog wel eventjes met het geven van botten.
De kippevleugeltjes liggen al te wachten in de diepvriezer(en de hamer ligt al klaar :D)die ga ik haar als eerste proberen.

Nog een vraagje : hoe lang mag je bot in de vriezer bewaren?
Door laura
#63175
Ligt er helemaal aan hoe hard je vriezer vriest. Wij hebben een losse vriezer die op - 19 staat ofzo, daar kun je het erg lang in bewaren. Hoe vetter het vlees, hoe minder lang het te bewaren is. Mager rundvlees kun je zo volgens mij wel een jaar bewaren.
Wij hebben ook van die vakken onder de koelkast, die gaat dus tot -8 ofzo, daar is het dus ook veel minder lang in te bewaren... een paar weken schat ik, maar echt niet langer, dan wordt het ranzig.

Succes ermee!
Goed opletten dat ze kauwen op de botten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door