Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anita*
#631502
Ik heb hier een lijst van allerlei noten en zaden die de hond mag eten,maar hoe geef je die? Doe je ze door het groente hapje of geef je ze gewoon zo (gemalen natuurlijk) of niet? En zo ja hoeveel noten en zaden mag de hond hebben,en doe je er dan van alles wat doorheen of 1 soort. groeten anita
Door desert_queen
#631503
Hi Anita.....

Ik geef ze de noten als beloning.....die van mij (3) zijn dr dol op.....
Hoeveel? ik geef ze om de dag een stuk of 5...ze zijn dol op amandelen....
Weet niet of dat het te weinig of teveel is wat ik ze geef ?
Door Lizzy
#631530
Anita* schreef: Ik heb hier een lijst van allerlei noten en zaden die de hond mag eten,maar hoe geef je die? Doe je ze door het groente hapje of geef je ze gewoon zo (gemalen natuurlijk) of niet? En zo ja hoeveel noten en zaden mag de hond hebben,en doe je er dan van alles wat doorheen of 1 soort. groeten anita
Ik geef hier 1 keer per week, soms 2 keer per week rauwe noten en zaden bij het vlees en groentemix. Ik gebruik dan voor drie honden: drie dessertlepels sesamzaad, 3 dessertlepeltjes pompoenzaad, klein handje walnoten, klein handje hazelnoten.
Door 202Spots
#631566
Lizzy schreef: Ik geef hier 1 keer per week, soms 2 keer per week rauwe noten en zaden bij het vlees en groentemix. Ik gebruik dan voor drie honden: drie dessertlepels sesamzaad, 3 dessertlepeltjes pompoenzaad, klein handje walnoten, klein handje hazelnoten.
"ok bedankt, dan weet ik genoeg"

Ik denk dat Lizzy dit gemalen geeft ;)

ik geef af en toe wel 1-2 hele amandels,of walnoot en gebruik dezelfde noten als Lizzy, ik doe ook zonnebloemzaad en amandels door de mix
Door Lizzy
#631675
202spots schreef: "ok bedankt, dan weet ik genoeg"

Ik denk dat Lizzy dit gemalen geeft ;)

ik geef af en toe wel 1-2 hele amandels,of walnoot en gebruik dezelfde noten als Lizzy, ik doe ook zonnebloemzaad en amandels door de mix
Ja, sorry! Ik geef dit gemalen. En ik geef ook wel eens amandelen. Maar hazelnoten 'vang' ik gratis in het bos dus die gebruik ik vaker ;D
Door Sofie
#631757
Lizzy schreef: Ik geef hier 1 keer per week, soms 2 keer per week rauwe noten en zaden bij het vlees en groentemix. Ik gebruik dan voor drie honden: drie dessertlepels sesamzaad, 3 dessertlepeltjes pompoenzaad, klein handje walnoten, klein handje hazelnoten.
zijn noten en zaden echt nuttig? Welke voedingsstoffen halen ze hier uit?
Moet dat gemalen zijn?
Door Lizzy
#631824
Sofie schreef: zijn noten en zaden echt nuttig? Welke voedingsstoffen halen ze hier uit?
Moet dat gemalen zijn?
Amandelen bijv., bevatten zink, magnesium, kalium, calcium en ijzer. Verder bevatten ze vitamines uit de B groep. Zonnebloempitten bevatten vrij veel vitamine E maar ook vrij veel omega 6 vetzuren en daarom geef ik ze niet. Ze bevatten trouwens ook ijzer, zink, kalium en seleen. Sesamzaad bevat veel vitamine E en ijzer en foliumzuur en vooral veel calcium. Hazelnoten bevatten ook veel vitamine E en ijzer en zink. Pompoenzaden bevatten zeer veel zink. En ze werken wormafdrijvend. Walnoten bevatten vitamine E en wat omega 3 vetzuren en foliumzuur.

Ik denk dat honden ze het gemakkelijkst verteren en er het meest uithalen als ze gemalen zijn. Maar mijn honden genieten erg van rauwe noten, ook als ze heel zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door