Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#630474
Hey,

Even een vraagje: hebben lookkruiden dezelfde werking als gewone teentjes look? Ik vind dit nl makkelijker geven dan teentjes look.
Indien ja: hoeveel moet je dan van die kruiden geven? Dezelfde hoeveelheid als de teentjes?
#630527
Angelique schreef: Wat zijn lookkruiden Afbeelding
tja....ik denk dat het gemalen lookteentjes zijn niet?
Wij hebben hier thuis allesinds een potje met kruiden van look staan....net zoals we een potje peterseliekruiden, spaghettikruiden,...hebben.

Maar zouden dat volledige teentjes zijn die gemalen zijn tot kruiden?
#630970
pike schreef: Wat voor kleur hebben die lookkruiden, wit/gelig of groen? Als het groen is is het waarschijnlijk bieslook.  :-\ Kan je het zelf niet proeven of het knoflook is of een ander look?
het is idd wit-gelig.
Het noemt lookpoeder.....ik veronderstel dat het wel goed zal zijn zeker?
#630978
Sofie schreef: Idd het is gemalen....maar qua hoeveelheid....hoeveel zou ik zo geven? 1 theelepel 3 x per week (lady weegt 9.6kg)
Ik zou beslist geen theelepel tegelijk geven....betwijfel ook of je hond 't dan nog wil eten... :-\
Wanneer je geen verse knoflook wil/kan gebruiken, dan zou ik
gewoon 'n klein beetje uit strooien, misschien hooguit mespuntje om de dag of zo..
#631516
202spots schreef: Ik zou beslist geen theelepel tegelijk geven....betwijfel ook of je hond 't dan nog wil eten... :-\
Wanneer je geen verse knoflook wil/kan gebruiken, dan zou ik
gewoon 'n klein beetje uit strooien, misschien hooguit mespuntje om de dag of zo..
oeps haha had de vorige keer 1 theelepel in haar groentenmix gedaan...Lady merkte er allesinds niets van...
Ze weegt dus 9.6kg, is het dan goed als ik 1/2 theelepel 3 x per week (in haar groentenmix) geef?

Ohja....ik kan wel aan verse knoflook geraken nu ik vind het gewoon handiger zo'n gemalen knoflook....
Is bij mij altijd zo'n knoeiboel om die verse teentjes te malen,... ::)
#631568
Sofie schreef: Ze weegt dus 9.6kg, is het dan goed als ik 1/2 theelepel 3 x per week (in haar groentenmix) geef?
Nee, dat vind ik nog vrij veel...de poeder is geconcentreed en wanneer je 1 theelepel poeder geeft...dan is dat waarschijnlijk gelijk aan 4-5 teentjes....en je hond is ook niet zo vreselijk groot...
Ik zou om de dag niet meer dan mespuntje of lepelpuntje poeder geven.
Of 1/2 teentje verse knoflook, 3 x  per week
Wanneer 'n hond iets lekker vind...dan betekend dat niet dat het ook gezond voor 'm is.. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door