Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#630740
Het is misschien wel een beetje raar dat ik dit hier plaats, maar ik zou niet zo goed weten waar anders. Ik hoop dat iemand het bekend voor komt.

Ik barf met Mikki. Maar nu valt het me op dat ze heel graag schelpen eet. Vooral die dingen die een beetje op mosselen lijken, (je vindt ze vooral bij zoetwater) waar er meestal 2 aan elkaar zitten.

Die kauwt ze helemaal fijn en eet ze op :D ::)

Zijn er meer hondjes die dit doen?
En zou het zijn dat ze iets te kort komt. Kalk ofzo iets????
Ik noem ook maar wat........

Ik hoor graag wat jullie vinden

Groetjes

Roellie
Door Lizzy
#630866
Hoi Roellie, hoeveel vleesbot geef je aan Mikki? En hoe oud is ze? Het kan voedsel-gerelateerd zijn, zoiets. Of zelfs te maken hebben met de calciumhuishouding. Maar dat hoeft niet.
Door 202Spots
#631093
Vind je stukjes schelp in de ontlasting terug?
Wanneer 't zoutwater mosselschelp is dan zou ik haast denken om wat kelp of zeewier te geven, maar zoetwater smaakt anders denk ik...ik heb geen idee...
Of wil ze misschien gewoon lekker ergens op kluiven?
Door fester
#632313
Ik heb er hier ook zo een die schelpjes eet. Maar krijgt iedere dat zeewier/knoflook door zijn eten.
Door Laura W
#632318
Timo eet graag van die 'scheermesjes' die je langs het strand vindt.

We zeggen er dan wel wat van om te voorkomen dat hij er te veel van eet, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Ik heb ook niet het idee dat hij het echt nodig heeft, hij eet graag van alles. ;)
Door Ejka
#633036
Mijn honden eten graag van die kleine kreeftjes. Ik denk altijd maar goed voor wat extra calcium. Oesters proberen ze ook wel eens, maar die zijn te hard voor ze.
Door dogsunlimited
#633128
Ik loop dagelijks de uiterwaarden af met de honden. Kom heel veel mosselen en kreeftjes tegen. Zo af en toe kraken ze hier een mossel en kauwen ze een kreeftje weg. Ze vinden het gewoon lekker. Ook hier zeewier en regelmatig vis op het menu. JdB zegt dat als je honden hun gang laat gaan in de natuur, dat ze dan zelf weten wat ze nodig hebben. Ik denk niet dat ze tekorten hebben, maar dat ze prima weten wat goed voor ze is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door