Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan-
#630718
Mijn vraag is de volgende.

Ik heb lopen zoeken op internet naar een cursus over voedingsleer en kan eigenlijk alleen maar vinden over verzoring, en ik begrijp dat de voeding daar een groot onderdeel van zal zijn, maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een opleiding of cursus ( thuis beide) die echt gericht is op de voedingsleer naar honden/katten.

Wie weet of dit bestaat??

ten tweede zou ik willen weten wat nou goede begrijpelijke boeken zijn die professioneel ingaan op de voedingsleer zoals barfen.
Door Peet
#630728
marjan- schreef: hey dankje wel ik ga het in de gaten houden :D:D enig idee wat zo'n boek ongeveer kost?
Je kan Tannetjes boek vast wel via haar site bestellen, op pag 5 van dat topic staat hoe, wat, waar en hoeveel...... :)
Door Fido
#631476
marjan- schreef: Mijn vraag is de volgende.

Ik heb lopen zoeken op internet naar een cursus over voedingsleer en kan eigenlijk alleen maar vinden over verzoring, en ik begrijp dat de voeding daar een groot onderdeel van zal zijn, maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een opleiding of cursus ( thuis beide) die echt gericht is op de voedingsleer naar honden/katten.

Wie weet of dit bestaat??

ten tweede zou ik willen weten wat nou goede begrijpelijke boeken zijn die professioneel ingaan op de voedingsleer zoals barfen.

Leuk dat je hier naar op zoek bent! Dat deden wij ook een paar jaar terug en dan boeken op da niveau. Hebben Prof. Anton Beijnen (goed geschreven?) gebeld en als antwoord gekregen dat er bijna geen goede boeken geschreven zijn op wetenschappelijk niveau en al helemaal niet in Nederlands. Er is een goed engels boek en een duits boek. Heb er een paar keer geprobeerd in te lezen  :-\ maar is voor mij veel te hoog gegrepen. Erwin heeft ze gelezen en gelukkig veel dingen in begrijpelijke taal uitgelegd.

ten tweede zou ik willen weten wat nou goede begrijpelijke boeken zijn die professioneel ingaan op de voedingsleer zoals barfen.

Boek van Tannetje aanschaffen en dat wat hier op barfplaats wordt aangeven als literatuur. Voor de rest kan je je moeite besparen, helaas.
Door Lizzy
#631826
marjan- schreef: Mijn vraag is de volgende.

Ik heb lopen zoeken op internet naar een cursus over voedingsleer en kan eigenlijk alleen maar vinden over verzoring, en ik begrijp dat de voeding daar een groot onderdeel van zal zijn, maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een opleiding of cursus ( thuis beide) die echt gericht is op de voedingsleer naar honden/katten.

Wie weet of dit bestaat??

ten tweede zou ik willen weten wat nou goede begrijpelijke boeken zijn die professioneel ingaan op de voedingsleer zoals barfen.

Ik denk dat ik toch niet verder kom als de boeken van Ian Billinghurst, Tom Lonsdale en Mogens Eliasen. Maar echt wetenschappelijk onderzoek naar barf? Is gewoon niet echt gedaan.... Ja, waarschijnlijk wel, maar blijft de conclusie onzichtbaar voor ons.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door