Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#630605
......Om (eindelijk) iets te vinden dat Ikijok niet lust! ::) Mijn alleseter heeft nog nooit eten geweigerd, eet alles met smaak op en liet gisterochtend zijn groentenmix staan! Hoe dat kan, daar ben ik nog niet uit, want tot nu toe vrat hij zijn groentenmixen zelfs zonder enkele toevoeging (zonder het extra lekker te maken) gewoon op (al gaaf ik hem 400 gr in één keer!).... Nou zou het naar mijn idee door twee dingen kunnen komen:

- Ik heb nieuwe groentenmix gemaakt met groentes erin die hij nog niet eerder heeft gehad.
- Ik heb voor de eerste keer er wat zeewier overheen gestrooid.

Een van de twee is dus het probleem (ik hoop dat het de zeewier is, want dan heb ik niet voor niets 12 porties groentenmix gemaakt). Ga hem morgen alleen de groentenmix aanbieden, zonder zeewier. Kijken of hij het dan wel eet...

Grappig was trouwens dat ik gisterenmiddag dezelfde groentenmix (met zeewier dus) opnieuw heb aangeboden met stukjes sardien erin.... Hij peuzelde de sardientjes eruit (schudde ook nog effe om die gore groentenmix er af te halen ::)) en at de vis dan heel voorzichtig op... Alsof hij de sardien uit een bak met poep moest halen, zo weerzinwekkend keek hij naar zijn eten.....

Wat denken jullie? Zou het inderdaad de toegevoegde zeewier zijn?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#630626
Oe, ik hoop het voor je, anders is het erg zonde van het vele werk van de 12 porties groentenmix. Ruikt gedroogde zeewier sterk?
Door Malamoods
#630628
-Saskia- schreef: Oe, ik hoop het voor je, anders is het erg zonde van het vele werk van de 12 porties groentenmix. Ruikt gedroogde zeewier sterk?
Ik vind dat het meevalt, maar ik heb geen hondenneus.... ;D

Rachel.
Door Lizzy
#630637
Ik weet niet welke groentes je opnieuw in de groentemix hebt verwerkt, maar ik denk dat er iets tussen zit wat hij goor vindt... Ik denk niet dat het de zeewier is. Ik moet eerlijk gezegd de eerste hond nog tegenkomen die zeewier vies vindt. Meestal vinden ze het heerlijk! Het meurt ook een beetje, echt iets dat honden lekker vinden. Ik zou zeggen: neem de proef op de som, geef hem een stukje vlees met zeewier ;D
Door Malamoods
#630642
Lizzy schreef: Ik weet niet welke groentes je opnieuw in de groentemix hebt verwerkt, maar ik denk dat er iets tussen zit wat hij goor vindt... Ik denk niet dat het de zeewier is. Ik moet eerlijk gezegd de eerste hond nog tegenkomen die zeewier vies vindt. Meestal vinden ze het heerlijk! Het meurt ook een beetje, echt iets dat honden lekker vinden. Ik zou zeggen: neem de proef op de som, geef hem een stukje vlees met zeewier ;D
Da's een goeie! Hij krijgt vanavond kippennekken. Ik denk dat ik er eens 1 bestrooi met zeewier... Eens kijken of hij die lust....

Ik heb een compleet nieuwe groentenmix in elkaar gefabriceerd met een aantal nieuwe groenes (ja stom, ik had niet meer nieuwe dingen tegelijk moeten introduceren, maar hij was zo makkelijk met eten....).... In de mix zitten bieten, komkommer, sla en wortel, maar dat heeft hij al eens eerder zonder problemen gegeten.... De nieuwe groentes zijn: bleekselderij, peterselie, brocolli (bloemkool lust hij wel) en (gekookte) sperziebonen.... Wie durft er een "voorspelling" te doen? Waar zou het aan kunnen liggen?

Rachel.
Door Lizzy
#630655
De bleekselderij ;D

Nee, ik weet het niet hoor, waar het aan ligt.... Maar ik introduceer ook gerust 5 verschillende groentes in 1 keer hoor. Ze vreten het hier toch wel op....

Kun je de groentemix in 2 porties verdelen, voordat het ontdooit is? (ik doe de groentemix hier in platte plastic bakjes en kan de bevroren mix breken. Als je dat ook kunt, dan kun je voorlopig de helft gebruiken en dit weer mengen met andere groentes. Zo zonde om de boel weg te gooien.... Of mengen met een schijfje pens van Rodi? Dat is gemalen en dat mengt erg gemakkelijk zonder dat de hond de pens eruit kan vreten).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#630663
Malamoods schreef: Da's een goeie! Hij krijgt vanavond kippennekken. Ik denk dat ik er eens 1 bestrooi met zeewier... Eens kijken of hij die lust....

Ik heb een compleet nieuwe groentenmix in elkaar gefabriceerd met een aantal nieuwe groenes (ja stom, ik had niet meer nieuwe dingen tegelijk moeten introduceren, maar hij was zo makkelijk met eten....).... In de mix zitten bieten, komkommer, sla en wortel, maar dat heeft hij al eens eerder zonder problemen gegeten.... De nieuwe groentes zijn: bleekselderij, peterselie, brocolli (bloemkool lust hij wel) en (gekookte) sperziebonen.... Wie durft er een "voorspelling" te doen? Waar zou het aan kunnen liggen?

Rachel.
Ik gok op de bleekselderij. Zeewier wordt door de meeste honden toch wel graag gegeten en is volgens mij ook niet echt een smaakbepaler zoals bleekselderij dat kan zijn.
Door Malamoods
#630667
Whahaha! Ik ga de komende dagen effe experimenteren! Ik houd jullie op de hoogte! ;D

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#630703
Had ik laatst ook, dat Tara haar groente niet lustte, en die eet ze ALTIJD helemaal op en die van Kátur erbij. Maar nou stond ze me zo hopeloos aan te kijken 'kanniet hoor baas, dit is echt niet te pruimen zo smerig'.
Was dus de andijvie  8)
Winterandijvie uit de kas eet ze wel maar deze was idd nogal bitter en dat kreeg ze niet weg.
Door Malamoods
#630768
Kruimel schreef: Had ik laatst ook, dat Tara haar groente niet lustte, en die eet ze ALTIJD helemaal op en die van Kátur erbij. Maar nou stond ze me zo hopeloos aan te kijken 'kanniet hoor baas, dit is echt niet te pruimen zo smerig'.
Was dus de andijvie  8)
Winterandijvie uit de kas eet ze wel maar deze was idd nogal bitter en dat kreeg ze niet weg.
Hoe ben je erachter gekomen dat het de andijvie was?

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#630872
Nou, de andere groentes die in de puree zaten eet ze altijd met smaak. Alleen de andijvie was nieuw, en ik heb 2x mix met andijvie gevoerd en beide keren wou ze het niet. Zonder andijvie is het weer jammiesmikkelslurpweg.
Door 202Spots
#631062
Ik denk de peterselie...
Bleekselderie vind ik niet bepaald 'n overheersende smaak hebben, maar wanneer je het selderie blad ook aan de stem had zitten, en dan de extra peterselie er ook nog boven op...dan denk ik dat er TEveel peterselie in de mix zit. 8)
Of ander TEveel zeewier... :-\

Oh...de zeewier er niet OP strooien...maar door de mix roeren! ;)
Door Malamoods
#631128
Ik zou gisteren een kippennek met zeewier voeren, maar dat ben ik dus vergeten.... Stom! Dus vanochtend weer groentenmix gevoerd, maar dan zonder zeewier! Dat moet ie dus echt niet! Ik ga vanmiddag vlees met een klein beetje zeewier geven (gewoon enkele stukjes om te proberen), maar ik weet bijna zeker dat het de groentenmix is... Ik ga dus de groentenmix maar opnieuw maken denk ik.... Bloemkool lust Ikijok wel, zou hij met brocolli nog moeite kunnen hebben?

Dory, ik had inderdaad de zeewier door de groente gemixt. ;)

Rachel.
Door Lizzy
#631176
Geef hem anders een rauw stukje broccoli en een rauw stukje bleekselderij. Broccoli eten mijn honden zo op, maar bleekselderij spugen ze met een grote boog uit. Misschien kun je zoiets ook bij Ikijok waarnemen.
Door Malamoods
#631207
Lizzy schreef: Geef hem anders een rauw stukje broccoli en een rauw stukje bleekselderij. Broccoli eten mijn honden zo op, maar bleekselderij spugen ze met een grote boog uit. Misschien kun je zoiets ook bij Ikijok waarnemen.
Ow, zo simpel is het! Ik denk weer veel te moeilijk! :D Goed plan!

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door