Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#630292
Nou zelfde verhaal hier eigenlijk dan Femke vertelde met Loebas, ik heb het hier ook al eens vaker over gehad, maar mijn ene hond weigert dus ook om dingen te eten  :'( :'(

At ze eerst nog wel geitenribben, nu niet meer (of iig op dit moment niet, misschien dat het ooit weer komt)  :-\

Ik had haar best mooi op de rit met BARF maar een aantal weken terug heb ik paardenvlees en runderkopvlees (niet kopvlees hoe ik het gewend ben, dus vraag me af wat het werkelijk is) gehaald en sindsdien is het dus mis, ze weigert weer van alles te eten.

Vlees wat ze weigert, laat ik bv 2 dagen liggen en dan is het rijper dan eet ze het wel, maar qua bot eet ze alleen kippennek op dit moment, lamsribben, geitenribben, veulenribben, ik mag ze zelf opeten van haar :'( :'(

Ik wordt hier een beetje moedeloos van en denk er dus ook sterk over om haar weer volledig op KVV te zetten, dit is niet leuk meer, ik weet gewoon niet hoe ik haar nu weer aan het bot eten krijg :-\

En ze heeft geen last van haar gebit ofzo, het is gewoon een soort koppigheid :-\
#630298
Dat is ook één van de redenen, dat ik lekker KVV blijf voeren ............
Ik heb geen zin om koste wat het kost mijn honden tot BARF te dwingen.
Af en toe iets geven wat ze wel lekker vinden, vind ik prima.
Schijnbaar zijn er toch nog een aantal honden, die niet zo nodig weer "terug naar de natuur" hoeven, omdat de baasjes dat zo graag willen  ;)
#630332
sylvi@ schreef: Nou zelfde verhaal hier eigenlijk dan Femke vertelde met Loebas, ik heb het hier ook al eens vaker over gehad, maar mijn ene hond weigert dus ook om dingen te eten  :'( :'(

At ze eerst nog wel geitenribben, nu niet meer (of iig op dit moment niet, misschien dat het ooit weer komt)  :-\

Ik had haar best mooi op de rit met BARF maar een aantal weken terug heb ik paardenvlees en runderkopvlees (niet kopvlees hoe ik het gewend ben, dus vraag me af wat het werkelijk is) gehaald en sindsdien is het dus mis, ze weigert weer van alles te eten.

Vlees wat ze weigert, laat ik bv 2 dagen liggen en dan is het rijper dan eet ze het wel, maar qua bot eet ze alleen kippennek op dit moment, lamsribben, geitenribben, veulenribben, ik mag ze zelf opeten van haar :'( :'(

Ik wordt hier een beetje moedeloos van en denk er dus ook sterk over om haar weer volledig op KVV te zetten, dit is niet leuk meer, ik weet gewoon niet hoe ik haar nu weer aan het bot eten krijg :-\

En ze heeft geen last van haar gebit ofzo, het is gewoon een soort koppigheid :-\

ik kan hier alleen maar aan toevoegen dat ik weet wat het is  :-\
Het lijkt ook wel of ik met Loebas in een neerwaartse spiraal zit en hij steeds minder zin in eten krijgt. Tenzij er KVV op het menu staat, dan weet hij niet hoe snel hij zijn bak leeg moet slobberen
#630334
Wat ik dus het irritante vind is dat ze ineens weigert iets te eten, waar ze daarvoor nogal verzot op was  >:(

Maar ik denk dat het bij Shannado dus een kwestie is van de langste adem hebben, maar ik weet niet of ik dat heb (wil hebben) :-\
Heb echt het idee dat ze er een spelletje van maakt >:( ze neemt me goed in de maling. Maar hoelang blijf je dan hetzelfde voorzetten? Een hele week? En dat telkens maar weer als ze iets weigert?  :'(

En ik denk sterk dat als ik haar de keus laat, tussen kvv en barf dat ze voor 95% voor kvv kiest en heel af en toe eens een barf ding.
Maar op dit moment is het dus dwingen tot barf :-\ het ging een tijdje veel beter.
#630338
Femke schreef:
ik kan hier alleen maar aan toevoegen dat ik weet wat het is  :-\
Het lijkt ook wel of ik met Loebas in een neerwaartse spiraal zit en hij steeds minder zin in eten krijgt. Tenzij er KVV op het menu staat, dan weet hij niet hoe snel hij zijn bak leeg moet slobberen
Hier dus eigenlijk precies hetzelfde, kvv dan eet ze in een mum van tijd haar bak leeg en blijft in de keuken staan om te kijken of ze nog meer krijgt.
Bij barf rent ze hard weg :-\
#630344
sylvi@ schreef: Wat ik dus het irritante vind is dat ze ineens weigert iets te eten, waar ze daarvoor nogal verzot op was  >:(

Maar ik denk dat het bij Shannado dus een kwestie is van de langste adem hebben, maar ik weet niet of ik dat heb (wil hebben) :-\
Heb echt het idee dat ze er een spelletje van maakt >:( ze neemt me goed in de maling. Maar hoelang blijf je dan hetzelfde voorzetten? Een hele week? En dat telkens maar weer als ze iets weigert?  :'(

En ik denk sterk dat als ik haar de keus laat, tussen kvv en barf dat ze voor 95% voor kvv kiest en heel af en toe eens een barf ding.
Maar op dit moment is het dus dwingen tot barf :-\ het ging een tijdje veel beter.

ik ken het precies. 4 keer met grote smaak kipkarbonades eten, om het vervolgens weer een maand lang te weigeren. Hij doet dan net of hij nog noooit zoiets smerigs in zijn bak heeft gehad!
Terwijl alle dagen dezelfde smaak KVV geen enkel probleem is  :-X
#630436
Karin & Pyrs schreef: Dat is ook één van de redenen, dat ik lekker KVV blijf voeren ............
Ik heb geen zin om koste wat het kost mijn honden tot BARF te dwingen.
Af en toe iets geven wat ze wel lekker vinden, vind ik prima.
Schijnbaar zijn er toch nog een aantal honden, die niet zo nodig weer "terug naar de natuur" hoeven, omdat de baasjes dat zo graag willen  ;)
De gemiddelde hond hoeft natuurlijk helemaal niet gedwongen te worden en is juist super-dolblij met z'n echte barf-prak ;). En de honden die dat niet lusten/willen eten: ik vraag me af in hoeverre je daar blij mee moet zijn. Ik vind het, als ik heel eerlijk ben, toch een vorm van degeneratie.

Maar goed, voor honden die weigeren vleesbotten, ongemalen vlees/orgaanvlees en dergelijke te eten: voor hen is het zeker fijn dat er kant en klaar versvlees bestaat. Het is ook zeker geen schande, als je hond dat 'moet eten'.
#630469
Je kunt ook overwegen om het vlees te malen en gemalen kipkarkassen als calciumbron toe te voegen.
Ik voer min of meer op deze manier omdat Penny al twee keer aan een verstopping is geopereerd. Ik gebruik zelf gemalen haaskarkassen ipv kipkarkassen en voeg geen gemalen maar grofgesneden vlees toe.
Op deze manier kun je toch wat meer varieeren desnoods in combi met kvv.
#630590
Als ik naar Max kijk heb ik zeker het idee dat er sprake is van een opwaartse een neerwaartse spiraal.

Ik bedoel dat als een hond door welke reden dan ook gestopt is met eten, je eerst een tijdje lekkere dingen (Kvv) moet voeren en dan langzaam het menu weer uitbreiden. Zo blijft eten een leuke bezigheid :)
#630606
Het lijkt me heel frustrerend als ze niet willen eten, gelukkig eten de mijne altijd en alles, maar de katten zijn ook zo'n stelletje miezemuizers :-\ Ik had bv een keer kippenmaagjes door hun kip gemalen, ze zetten er geen bek op  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door