Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evds
#629946
Een van mijn drie honden heeft nu twee keer achterelkaar zijn nachtverblijft bevuild (diaree) na het eten van rund (strot, kopvlees). De tweede (vannacht) keer had hij zelfs in zijn bed(in zijn hok) gepoept en vandaag op de wandeling een paar keer gespugd. De andere twee hebben nergens last van. Hij is  de jongste(wilde spring in het veld altijd actie border collie) en heeft nog weinig rund te eten gehad.

Ik ga het nu wat rustiger ophouwen, niet hele lappen tergelijk wat ik normaal doe  :o maar ben benieuwd of jullie dit ook kennen of dat het gewoon puur toeval is en hij gewoon een virusje heeft.
Gebruikersavatar
Door Madera
#630019
ik ken het idee wel, alleen heeft Luck het niet met rundvlees maar met eendenvlees. daar krijgt hij last van. Het kan dus best dat je hond niet goed tegen rundvlees kan.
Door Buddy
#630309
Misschien heeft hij inderdaad teveel ineens gegeten?
Of misschien is het toeval en is hij net nu een beetje ziek...

Hoe gaat het nu met hem?
Door Lil
#630414
Had je er ook bot bij gevoerd?

Strot werkt hier een beetje laxerend en in kopvlees zit ook geen bot. Hoe gaat het met andere stukken rundvlees? Heb je er vaker last van gehad?
Kan natuurlijk inderdaad zijn dat het of aan de combinatie ligt of aan het feit dat je hond geen rundvlees verdraagt. Natuurlijk is een virusje niet uit te sluiten, maar daar moet je dus achter komen als je wat anders zoals kip voert.
Door Ike
#630778
Ik heb Ike sinds een aantal weken ook kopvlees gegeven (nu zo'n vier keer gehad denk ik) en na elke keer had hij flinke dunne ontlasting! Het is dus (in ieder geval bij Ike ) geen kwestie van wennen want hij eet al een jaar rundvlees, maar ik denk gewoon dat kopvlees veel vetter is dan gewoon rundvlees , ik merk het ook mt lamsvlees, dan is z'n ontlasting ook wat zachter maar met kop vlees dus echt dun!!
Door Ike
#631210
tieneke schreef: Hier poepen ze ook aardig dun na runderstrot  ;)
't is bij Ike zo dun  dat ik hem al die keren na het eten van kopvlees heb moeten wassen, dan zit echt z'n hele broek vol zeg maar :(, , ook bot erbij geeft geen beter resultaat dus ik ben bang dat kopvlees voor hem niet "geslaagd" is.
Door tieneke
#631233
Ike schreef: 't is bij Ike zo dun  dat ik hem al die keren na het eten van kopvlees heb moeten wassen, dan zit echt z'n hele broek vol zeg maar :(, , ook bot erbij geeft geen beter resultaat dus ik ben bang dat kopvlees voor hem niet "geslaagd" is.
Ik heb een keer runderstrotten gekocht met een luchtje....iedere keer hierna was het raak en waren het echte flatsen met inderdaad vieze broeken en de rest  :-X
De laatste partij stonk niet en ze poepen nu veel beter,geen diarree meer maar toch dun.
En het rare is dat als ik ze orgaan met groentenmix plus ei en zelfs rundvlees geeft dat ze dan nergens last van hebben  :-\
Door Ike
#631251
Hier met groente, ei en "gewoon" rundvlees ook geen probleem, ook pens gaat goed, nou ja ..helaas dan  voor 't kopvlees, je kan niet alles hebben denk ik dan maar ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door