Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#629289
Al sinds Vayu barft heeft ze een erg angstige houding als ze eet.Echt met haar staart tussen de poten ???
Toen ze nog KVV kreeg was haar eten in 3 tellen op en is me dat nooit opgevallen,maar nu ze soms een kwartier of langer aan het eten is kan je echt zien dat ze bang is.Jonas zit tijdens het eten in z'n bench(hij is niet bang tijdens het eten) en is dus niet echt concurrentie,en als hij niet in z'n bench zit durft hij niet eens naar haar toe te gaan als ze eet,want dan krijgt ie gelijk een uitbrander.Verder hebben we nooit haar eten afgepakt ofzo,wat mij betreft dus geen reden om angstig te zijn..
Misschien dat er in haar verleden iets gebeurd is,we hebben haar pas genomen toen ze een jaar oud was en weten nix van haar achtergrond.Eten jullie honden ook met een bange lichaamshouding?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#629401
Houdt ze alleen haar staart tussen haar poten of is hare hele lichaamstaal angstig?

Jory eet met ontspannen, naar beneden hangende staart.
Zij zal geen eten bij Sanne willen stelen. Ten eerste omdat eten niet zo belangrijk voor haar is, en ten tweede doordat ze dan een snauw zal krijgen van Sanne.

Sanne daarintegen eet met de staart tussen haar poten. Maar ik interpreteer dat niet als angstig. Ik pak eiegenlijk nooit iets af (zou ik rustig kunnen doen als het nodig zou zijn), en ook Jory zal dus nooit bij haar eten in de buurt komen. Sanne is echt dol op eten.

Dus waarom die staart tussen de poten?
Geen idee!
Door Jolly
#629439
Zowel Chasey als Pim staan tijdens het eten, als ze al staan :D, soms liggen ze, ook met hun staart bijna tussen de poten.

Er is ooit iemand geweest die zei dat dit misschien komt omdat ze dan hun anaalklieren afschermen en geen geur willen afgeven, zodat er geen eventuele kapers op af komen.
Door Twiz
#629660
Hier ook een hond die met hangende staart eet.
Zelf zie ik het als super geconcentreerd en tegelijk zeer ontspannen kluiven, dus geen tijd hebben om je staart hoger te houden. De verklaring van Jolly vind ik ook een aannemelijke.

Alleen als Twizzle iets nieuws krijgt aangeboden (gebeurt nu eigenlijk niet meer zo vaak) gaat haar staart als de roterbladen van een helikopter draaien, (ik ben altijd een beetje huiverig dat ze, net als het nieuwe eten, de lucht in vliegt)  dan moet ze er ook altijd eerst mee gooien/spelen voordat het gegeten wordt.
Door Daphne
#629997
Balou eet ook met een lage, zelfs aangeknepen staart. De rest van zijn houding is ook laag tijdens het eten. Dit heeft hij echter niet als hij gewoon uit zijn bak eet, bijv. KVV of groentemix.
Als hij ander voer heeft dan eet hij vaak buiten en hij heeft die houding ook als er niets in de buurt is (als ik bijv. door het raam naar hem kijk)
Was mij dus ook opgevallen.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#630115
Vayu heeft het ook niet als ze gewoon uit haar bak een prutje eet,het is echt tijdens het betere barfwerk dat ze zo doet.

Op zich vind ik die 'anaalkliertheorie' wel aannemelijk,ze worden toch weer een beetje oerhond van al dat barfen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#630190
Ik weet niet of je het moet betitelen als "bang". Kay eet ook met haar staart tegen de buik aan. Maar als ik naar haar obediencetrainingen kijk op band of foto, en ik doe stilstaande oefeningen dan heeft ze ook haar staart bijna tegen haar buik aan. Zewerkt graag en doet alles met volle overgave! Ik heb er al met verschillende mensen over gepraat, hele studies van gemaakt, maar hou het er op dat het met concentratie te maken heeft!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door