Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#629333
Hi allemaal,

Ik heb net van de visboer hierzo een heel emmertje (ongeveer 5 kilo denk ik) haringschoonmaak afval gekregen.
Afbeelding


De mannen doen een moord voor haring.
Moet ik dit nou wel/niet eerst invriezen en hoeveel mogen ze maximaal hebben.

Ik dacht zelf om ze allebei per hond een kilo te geven.

De visboer was echt super, hij wilde ook voor zalmkoppen kijken voor mij.
De haring was nu overigens gratis, wat de zalmkoppen doen, weet ik nog niet.

Oww ja, het emmertje staat nu in de koeling, ik wil het ze eigenlijk dalijk al geven.

http://www.dropshots.com/day.php?userid ... ime=120855
Laatst gewijzigd door Jolly op vr 08 sep 2006, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#629345
Haring komt nooit oningevroren aan land. Met andere woorden: de haring is al ingevroren geweest, tegen haringworm en hoeft dus niet opnieuw in de vriezer.

Ik zou zelf eerst eens beginnen met de helft van wat je normaal in een maaltijd geeft. Dus stel, je geeft vanavond normaalgesproken een maaltijd van 400 gram vlees, zou ik zelf 200 gram haring geven. Om eens te kijken hoe het valt. Als het goed valt, kun je een hele maaltijd alleen haring geven. Ik doe dat tenminste met sardien. Vrijdag is hier visdag en net hebben ze ongeveer 500 gram vis achter de kiesjes (per hond). Ik vind 1 kilo persoonlijk erg veel, tenzij jij denkt dat ze dat wel kunnen hebben en er niet van aan de slinger gaan?

Zalmkoppen kosten normaalgesproken rond de 1 euro per kop of kilo maar er zijn ook zat aardige visboeren ze gratis weggeven.
Door Jolly
#629351
Lizzy schreef: Haring komt nooit oningevroren aan land. Met andere woorden: de haring is al ingevroren geweest, tegen haringworm en hoeft dus niet opnieuw in de vriezer.

Ik zou zelf eerst eens beginnen met de helft van wat je normaal in een maaltijd geeft. Dus stel, je geeft vanavond normaalgesproken een maaltijd van 400 gram vlees, zou ik zelf 200 gram haring geven. Om eens te kijken hoe het valt. Als het goed valt, kun je een hele maaltijd alleen haring geven. Ik doe dat tenminste met sardien. Vrijdag is hier visdag en net hebben ze ongeveer 500 gram vis achter de kiesjes (per hond). Ik vind 1 kilo persoonlijk erg veel, tenzij jij denkt dat ze dat wel kunnen hebben en er niet van aan de slinger gaan?

Zalmkoppen kosten normaalgesproken rond de 1 euro per kop of kilo maar er zijn ook zat aardige visboeren ze gratis weggeven.

Ze krijgen maar 1 keer per dag en zitten dan op kvv dagen op circa 700 gram per hond en op barfdagen dus op circa een kilo.
Ik zal dus ff nu een midden weg nemen, ze 800 gram per hond geven.
Zal ook foto's maken.
De rest vries ik in,
Ben erg benieuwd of de visboer volgende week zalmkoppen heeft voor mij.
Door Lizzy
#629359
Xada schreef: Is het haringafval niet van zoute haring? En is dat geen probleem?
Dat is een goeie vraag. Is dit afval van panharing of maatjesharing?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#629371
En WAT is het ongeveer, want als het grotendeels orgaan is dan zou ik er per maaltijd niet al te veel van geven.
Door Jolly
#629418
Volgens mij is het van maatjesharing

Wat erin zat in de emmer:
Kopjes kopjes, er zaten ook 4 hele haringen in ( foutje of express ik weet het niet), staartjes, orgaantjes etc etc.

De mannen hebben elke 800 gram gehad van de smurrie ;) en toen kon ik nog 3 zakjes van 800 gram elk maken, die liggen nu dus in de vriezer.

Ik heb foto's gemaakt, die komen er zo aan.
#629822
En omdat ze dus zo'n dorst hadden, kregen ze wat extra water.
Ik was wel zo slim geweest om de tuindeur open te laten de hele nacht.
Maar toen ik om 5 uur Fenna's fles ging maken, lagen ze zo lief te slapen dat ik hem weer dicht had gedaan. Het was goed doorgelucht ook trouwens ;).
Helaas ben ik na de fles geverij zelf weer in een goede diepe slaap gevallen en dus geen gepiep gehoort,van Pim of Tjees, ja wel iets en ik dacht dus dat hij aandacht wou :-\ :-[ :-X.
Niet dus, 1 van de 2 heeft dus flinke plassie gedaan in de huiskamer.

note; 20:00 uur= De mannen kunnen dus de vis goed verteren , hebben nergens last van behalve dus de extra dorst.
Laatst gewijzigd door Jolly op za 09 sep 2006, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#630223
Ik vraag me dus echt af hoe gezond deze maaltijd is geweest. Meestal zijn we het er allemaal over eens dat een harinkie voor de smaak  zo nu en dan geen kwaad kan, maar dat door het zout geen geschikte vis is om structureel en/of in hele maaltijd vorm te geven.
Het verteren zal inderdaad geen probleem geweest zijn, het is een klein en heel jong visje met maar een heel dun graatje, maar met dat zout zou ik absoluut niet blij geweest zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door