Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#628179
Onze hond is al een paar dagen niet lekker erg hangerig en niet actief, slecht eten. Zou dat door de Stronghold kunnen komen? Ik gebruikte eerder altijd Frontline en daar had ze zeker geen last van. Volgende keer maar weer Frontline. Heeft er iemand ervaring mee??
#628998
Helen schreef: Frontline werkt steeds minder en minder goed. De vlooien raken er resistent tegen. Steeds minder DA praktijken verkopen het nog, want er zijn erg veel klachten over de werkzaamheid.
Ook reageren sommige honden er idd niet goed op.
Altijd apart dat zodra die zooi de vrije handel ingaat dat de vlooien er ook spontaan resistent tegen worden ::)

Frontline heeft nooit 100% gewerkt (wat wel ::)) honden hebben altijd al rottige reacties gehad na gebruik van frontline, alleen zolang de DA-praktijken het alleenrecht van verkoop hebben dan ligt het allemaal aan jouw hond en zodra iedereen het mag verkopen dan regent het ineens klachten en dan deugt het produkt ineens niet meer.

Wat is nu dan het nieuwe da-stokpaardje in de strijd tegen het ongedierte?
#629046
Angelique schreef: Altijd apart dat zodra die zooi de vrije handel ingaat dat de vlooien er ook spontaan resistent tegen worden ::)

Frontline heeft nooit 100% gewerkt (wat wel ::)) honden hebben altijd al rottige reacties gehad na gebruik van frontline, alleen zolang de DA-praktijken het alleenrecht van verkoop hebben dan ligt het allemaal aan jouw hond en zodra iedereen het mag verkopen dan regent het ineens klachten en dan deugt het produkt ineens niet meer.

Wat is nu dan het nieuwe da-stokpaardje in de strijd tegen het ongedierte?

Ze promoten nu voornamelijk Advantage en een paar dagen daarna pulvex indien nodig tegen de teken. (ff schudden en je hebt een radioactieve hond.... :()
Het zal idd ook wel veel met marketing ed te maken hebben...Het zal eens niet he. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat we op de kliniek waar ik een bijbaantje heb daadwerkelijk regelmatig klachten hebben over de werkzaamheid.
#629235
Pulvex is hetzelfde als Exil en bevat permethrine. Permethrine is een insecticide waarvan niet uitgesloten kan worden dat het carcinogene eigenschappen heeft. Het is behoorlijk giftig voor van alles en nogwat en soms zijn teken al resistent voor het middel.
Om nou eerst het ene merk te gebruiken en een paar dagen later Pulvex.........
Advantage is één van de minst schadelijke middeltjes tegen vlooien.
#634574
Het is allemaal rotzooi en hiero een hondje dat bijna geen een van die merken kan verdragen. Enne hij is echt vlooienvrij: tea tree/appelazijn als afweermiddel en kammen. Ook de biologische spullen hielpen hier tegen die vier vlooitjes die ik vond, maar goed bij andere mensen hielp dit dus helemaal niet...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door